Vandaag geskied in Châtel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

hoi hoi,

een berichtje uit châtel waar ik vandaag de pistes getest heb voor jullie. uitslag: ze waren veel beter dan ik had verwacht.

wat is er op dit moment open? linga, pré la joux, rochassons en de verbinding naar lindarets en avoriaz.

linga: alleen het bovenste gedeelte is open, hard maar nog (net) niet ijzig.
pré la joux: eigenlijk overal prima. niet alle pistes zijn open. de pistes die wel open zijn liggen er prima bij. aan het einde van de middag wat hard.

weer hier: we hebben hier natuurlijk ook al dagen een ‘grand blue’ alhoewel er gisteren opeens ook wat sneeuwvlokjes vielen. het is echter al die tijd ook heel erg koud gebleven en de sneeuw ligt dan ook nog tot diep in het dal (wat best bijzonder is hier). de zuidwanden zijn wel erg kaal. er wordt nu voor donderdag/vrijdag sneeuw voorspeld en dat kunnen we zeker gebruiken maar ik ben echt positief verrast door de pistes nu. zelfs pistes die altijd wel wat te lijden hebben liggen er nog goed bij.

rest van châtel/portes du soleil:

  • super châtel: is nu nog dicht (en dat is conform planning); snowpark heeft wel aangekondigd vertraging te hebben met de structures.
  • la chapelle - crêt beni: gaat volgens plan zaterdag as open en ligt er (dankzij noordelijke ligging) goed bij.
  • la chapelle - panthiaz en liason torgon: deze ligt vol op het zuiden en hier is de situatie minder goed.
  • morgins - folleuse: open en ok
  • avoriaz: open en ok.

en voor de nuancering, vorig jaar was uitzonderlijk goed maar de twee winters daarvoor waren niet zo heel veel anders qua seizoensstart. de sneeuw valt meestal vlak voor kerst en dat lijkt nu ook weer te gebeuren. en tot dan geniet ik lekker van het zonnetje, de uitzichten en de prima pistes!

groetjes uit châtel!

Top leuk dat je een update geeft, geniet er daar nog van ;)

No sweat no glory

Plaats een reactie