ingegroeide teennagel skischoen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

Ik zit met een ingegroeide teennagel. Had deze laten behandelen door een pedicure, maar die heeft haar werk niet echt goed gedaan waardoor ik nu nog meer last ervan heb.
Verwijderen kan ik niet doen, aangezien ik overmorgen vertrek naar La Plagne.
Hebben jullie tips wat je kan doen om het toch wat aangenamer te maken met een ingegroeide nagel in een skischoen?

Euh ff heel rap langs andere pedicure om te zien wat er zo snel te redden is? Desnoods setje schoenen 1 maat groter proberen/meenemen? Welke maat en breedte heb je nodig? Skiet natuurlijk minder, maar pijn is ook niks.

Edwin van Riel

Euh ff heel rap langs andere pedicure om te zien wat er zo snel te redden is? Desnoods setje schoenen 1 maat groter proberen/meenemen? Welke maat en breedte heb je nodig? Skiet natuurlijk minder, maar pijn is ook niks.

evr66 op 17 jan 2024 07:47

Heb ik ook geprobeerd, helaas niemand te bereiken. Ben deze week mn schoenen wel al gaan opwarmen en ze wat proberen uit te zetten op het punt van de nagel, door er iets van 1 cm tussen te steken… Hopelijk werkt het

geen ervaren bootfitter in de buurt die ff een handje kan toesteken?

Edwin van Riel

geen ervaren bootfitter in de buurt die ff een handje kan toesteken?

evr66 op 17 jan 2024 10:12

Die heeft me dus geholpen door ze in de oven te steken :)

Is huisarts geen optie? Beetje vreemd maar ik zou geen seconde twijfelen en dit onder handen laten nemen…

Bla, bla, bla.

Is huisarts geen optie? Beetje vreemd maar ik zou geen seconde twijfelen en dit onder handen laten nemen…

bartvwg op 17 jan 2024 10:21

Had ik dus gedaan:

  • Moest pillen nemen. En iets onder steken zodat de nagel begeleid werd om uit de wonde te groeien.
  • Alles ging goed, toen ik hoorde dat een pedicure dan wel kan helpen.
  • Ben ernaartoe geweest, die heeft men nagel rond en kort afgeknipt (wat je dus blijkbaar niet mag doen met een ingegroeide nagel)
  • Hij is opnieuw beginnen ingroeien.
  • Gisteren naar dokter geweest, die vertelde me dat we de teennagel nu niet kunnen afsnijden, aangezien we 2 dagen voor vertrek zitten en ik toch wel een week last ging hebben hiervan, moest hij die afsnijden…

Als t ontstoken is: paar nachten slapen met betadinedruppels er op en een pleister er over. (wel sok aan doen tegen vlekken)

Als t ontstoken is: paar nachten slapen met betadinedruppels er op en een pleister er over. (wel sok aan doen tegen vlekken)

SuzannaE op 17 jan 2024 10:28

Is niet ontstoken, doet wel pijn wanneer gekneld zit in strakke schoen vb

Om de nagel wat ruimte te geven kun je een stukje hansaplast langs je teennagel plakken en die dan achter je teen langs plakken. Daarmee trek je de huid zeg maar een beetje opzij zodat je nagel meer ruimte heeft. Hoop dat je m’n uitleg snapt. Weet ook niet of dat genoeg gaat zijn in dit geval, maar heb dit trucje van de huisarts geleerd voor een beginnende ingroeiende nagel. Sterkte ermee.

Als je naar de huisarts gaat, gaat 9 van de 10x de nagel eraf. Dan loop je dus met verband om teen, lijkt me ook geen optie in een skischoen. Enige optie zou zijn nagel wat bijwerken zodat de druk eraf is voor in ieder geval de vakantie en daarna definitief op laten lossen.

Heb je je skischoen al gepast om te kijken hoe de druk op de nagel/teen is?

Afgelopen Oud en Nieuw week heeft mijn dochter last gehad van een ingegroeide teen nagel. Na enige vorm van behandeling door Mama hebben we een goede oplossing gevonden en iedere avond in een voetenbad.

Wij deden een gelbeschermer om haar teen, zodat deze geen contact maakte met haar andere teen.
https://www.parfumdeo.nl/3341170141009-scholl-gelbeschermer-…

Dat werkte en eenmaal in Nederland zijn we naar de pedicure gegaan. Uiteraard hebben we ook gepoogd om lokaal (Italie) naar de pedicure te gaan, maar er was er geen beschikbaar met tijd in de agenda.

Succes

Afgelopen Oud en Nieuw week heeft mijn dochter last gehad van een ingegroeide teen nagel. Na enige vorm van behandeling door Mama hebben we een goede oplossing gevonden en iedere avond in een voetenbad.

Wij deden een gelbeschermer om haar teen, zodat deze geen contact maakte met haar andere teen.
https://www.parfumdeo.nl/3341170141009-scholl-gelbeschermer-…

Dat werkte en eenmaal in Nederland zijn we naar de pedicure gegaan. Uiteraard hebben we ook gepoogd om lokaal (Italie) naar de pedicure te gaan, maar er was er geen beschikbaar met tijd in de agenda.

Succes

Bruuuno op 17 jan 2024 10:55

Bedankt voor de tip! Heeft dat voetenbad veel geholpen? En enkel een voetenbad of ook wat zout bij?

ervaring met teennagels die ingroeien helaas. Wat doe ik als dit gebeurd:

  • iedere avond warm voetenbad met iso betadine (geel of rood) in
  • snachts niets opdoen zodat eventuele wond kan opdrogen
  • overdag pleister (voorkeur vingerpleister) met veel fucidin zalf in/op

geen idee of de middelen hierboven in NL verkrijgbaar zijn

Je kan voor tijdens het skiën wellicht een anti druk ring (likdoornpleister) plakken rondom het gedeelte. Pedicure kan misschien nog baat voor je hebben met een nagelbeugeltje. Wel allemaal meer tijdelijke oplossingen.
Bij ontsteking kan je er een beetje fucidine op smeren. Kan het iets rustiger maker. Als je vooral last hebt nu van de druk erop zou ik naar een van de bovenstaande oplossingen kijken

De gelsokjes zijn bij een apotheek ( ook in NL) te verkrijgen en voor het voetenbad kregen wij een antiseptisch middeltje via de Italiaanse apotheek en volgens mijn dochter werkte het en werd de pijn minder…

Voor ons was het fijn en de redding voor nog een paar dagen skiën voor mijn dochter al bleef het wel gevoelig.

Is huisarts geen optie? Beetje vreemd maar ik zou geen seconde twijfelen en dit onder handen laten nemen…

bartvwg op 17 jan 2024 10:21

Had ik dus gedaan:

  • Moest pillen nemen. En iets onder steken zodat de nagel begeleid werd om uit de wonde te groeien.
  • Alles ging goed, toen ik hoorde dat een pedicure dan wel kan helpen.
  • Ben ernaartoe geweest, die heeft men nagel rond en kort afgeknipt (wat je dus blijkbaar niet mag doen met een ingegroeide nagel)
  • Hij is opnieuw beginnen ingroeien.
  • Gisteren naar dokter geweest, die vertelde me dat we de teennagel nu niet kunnen afsnijden, aangezien we 2 dagen voor vertrek zitten en ik toch wel een week last ging hebben hiervan, moest hij die afsnijden…
patayaicetea op 17 jan 2024 10:27

Goh, vervelend. Hopelijk helpen de andere remedies wat. 🤞🤞

Bla, bla, bla.

Voor veel mensen waarschijnlijk niet de juiste oplossing, maar ik (probeer) los het tegenwoordig op door na douchen/ bad/ voetenbad als de teennagel goed week is, met een scherpe pincet de nagel uit de huid te wrikken en vervolgens met een nagelvijl het ingroeiende stuk nagel af te vijlen. Tot nu toe werkt deze methode prima voor mijn tenen. Heb I totaal al een keer of 9 een stuk teennagel moeten laten verwijderen door de huisarts in het verleden, dus geen makkelijke teennagels.

Enige nadeel met deze methode is dat met een beetje pech, de nagel zodra hij gaat groeien, direct weer in gaat groeien, dit duurt meestaleen aantal weken/ maanden, afhankelijk van hoe ver je de nagel hebt af kunnen vijlen, maar omdat je het ingroeiende stuk nu verwijderd, zou je skivakantie gered kunnen worden.

Voor veel mensen waarschijnlijk niet de juiste oplossing, maar ik (probeer) los het tegenwoordig op door na douchen/ bad/ voetenbad als de teennagel goed week is, met een scherpe pincet de nagel uit de huid te wrikken en vervolgens met een nagelvijl het ingroeiende stuk nagel af te vijlen. Tot nu toe werkt deze methode prima voor mijn tenen. Heb I totaal al een keer of 9 een stuk teennagel moeten laten verwijderen door de huisarts in het verleden, dus geen makkelijke teennagels.

Enige nadeel met deze methode is dat met een beetje pech, de nagel zodra hij gaat groeien, direct weer in gaat groeien, dit duurt meestaleen aantal weken/ maanden, afhankelijk van hoe ver je de nagel hebt af kunnen vijlen, maar omdat je het ingroeiende stuk nu verwijderd, zou je skivakantie gered kunnen worden.

mvdende op 17 jan 2024 11:28

Ik heb wel eens iets vergelijkbaars gedaan: eerst de nagel een stukje inknippen en dan met een pncet het nu losse stukje er uit halen. dat lukt alleen als je geen enorme zwelling/ontsteking hebt.
Anders eerst een voetenbadje met biotex.

Oei dat is vervelend, meer dan pijnbestrijding en wellicht wat pleisters rond de zere plek kun je op korte termijn niet doen vrees ik. En het wondje goed schoonhouden middels betadine / voetenbad. Zo’n voetenbad maakt ook je nagel zachter waardoor die wellicht minder prikt maar dat is heel tijdelijk.

In mijn jeugd heeft zelfs de huisarts het bij mij het niet kunnen verhelpen en moest in het ziekenhuis het stuk nagel tot op het bot worden verwijderd. Daarna moest ik een week op krukken lopen. Hopelijk is het bij jou minder ernstig. Voordeel van deze behandeling is wel dat je er daarna nooit meer last van hebt omdat je nagel definitief smaller is geworden.

*bericht bewerkt door KrisWeer op 17 jan 2024 12:24

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Als je bij een apotheek wandelwol kan krijgen en dun laagje onder de nagel kan plaatsen moet helpen. Herhalen elke dag. Ik kon ook zo goed skiën. Ik de skischoen komen was wel janken. Sterke en succes

Ijskoud de beste.

Huismiddeltje, ik doe dit altijd:
Neem een klein propje tissue, rol er een balletje van, en druk dit voorzichtig, met een pincet of een tandenstoker in de hoek waar de nagel ingegroeid is. Druk dit zo diep dat de nagel een beetje van je teen gaat staan ( overdreven gezegd) en dit verlicht de druk. Je kunt het gewoon laten zitten tijdens het douchen.

Life is what happens while you were checking your phone

Wandelwol mijn pedicure raden mij dat aan in je skischoenen.

Probeer druk zo veel mogelijk te beperken. Mogelijk met een antidruk pleister, als dat geen druk veroorzaakt op een andere plek - tenminste. Als de huid open is dan is honingzalf fijn en dat voorkomt ook ontsteking.

Ik heb ooit (en nu krijg ik vast hele verontwaardigde reacties 😅), de binnenschoen uit de skischoen gehaald en het drukpunt afgetekend met een pen. Dat stukje uit de binnenschoen gesneden en simpel watje en alutape op het gat geplakt om niet te veel warmteverlies te hebben. Werkte ook goed (maar is natuurlijk wel jammer van je schoen). Het weggesneden stukje naderhand weer vastgeplakt met ductape.

Helaas ook veel ervaring met ingegroeide teennagels. Geen idee hoe je dit in 2 dagen gaat fixen.

Enige wat ik zou willen meegeven; laat hem NIET (ik herhaal; NIET) aan de zijkant inkorten door de huisarts. Been there, done that. Garantie voor gezeik tot je dood.

Maar je moet idd iets verzinnen dat de druk minder is, bijv. de truc met hansaplast én/of dingen er onder.

Probeer druk zo veel mogelijk te beperken. Mogelijk met een antidruk pleister, als dat geen druk veroorzaakt op een andere plek - tenminste. Als de huid open is dan is honingzalf fijn en dat voorkomt ook ontsteking.

Ik heb ooit (en nu krijg ik vast hele verontwaardigde reacties 😅), de binnenschoen uit de skischoen gehaald en het drukpunt afgetekend met een pen. Dat stukje uit de binnenschoen gesneden en simpel watje en alutape op het gat geplakt om niet te veel warmteverlies te hebben. Werkte ook goed (maar is natuurlijk wel jammer van je schoen). Het weggesneden stukje naderhand weer vastgeplakt met ductape.

Saraha op 17 jan 2024 20:21

yup, hebben dit ook wel eens uitgehaald bij een reisgenoot. niet fraai, wel effectief ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie