Super Chatel. Doen of niet?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

Hi,
Ik verblijf nu in de buurt van de Linga lift in Chatel.
Vanwege de slechte sneeuwkwaliteit in de lager gelegen gebieden ga ik altijd skiën richting Avoriaz.
Weet iemand wat de huidige sneeuwkwaliteit is rond Super Chatel?
Dit gebied bereiken is tijdsrovend (2 keer 2 verbindingsliften heen en terug).
Of pak ik beter de bus?

Alvast bedankt voor de info!

Super Chatel is een leuke afwisseling op Avoriaz. Heel andere sfeer. Veel minder druk en de sneeuw is er ok.
Je kan er ook bv. heen met de 2 liften en op het einde afdalen naar Chatel centrum. Eens door het centrum lopen en dan de bus terug nemen.

Bedankt voor je reactie

Vanuit de Linga zit je volgens mij best snel in Super Chatel. Wij gaan zelf altijd van Pre-la-joux richting Avoriaz, omdat super chatel veel sleepjesliften heeft.
Wel is daar de sneeuw altijd snel slecht. Ben benieuwd hoe het nu in Super Chatel is met al die hoge temperaturen recent.
Wij gaan volgende week en als het daar slecht is gaat iedereen vanzelfsprekend hoger en wordt het richting Avoriaz ook steeds drukker.
Ben ook benieuwd hoe Super Morzine en de Zwitserse kant er nu bij ligt.
Gelukkig valt er komende dagen wel weer wat sneeuw.

Die verbindingsliften zijn prima te doen en kosten niet heel veel tijd. In ieder geval beter dan de bus, stukje omhoog lopen naar de gondel en dan naar boven.
Super Chatel is een leuk stukje, neem daar de lift Morclan omhoog om een paar mooie rode pistes te pakken.
Jammer dat de verbinding naar La Chapelle dicht is, dat is vaak een rustig gebiedje met hele leuke afdalingen.
Wel kun je vanuit SC doorsteken naar Morgins en zo Zwitserland in. Vanuit SC met de lift afdalen met Corbeau. Zeker de moeite, al denk ik dat je in Morgins wel de bus moet pakken (vanaf dalstation Corbeau rechtdoor richting de weg). Het glijpad naar de gondel zal inmiddels op zijn.

Plaats een reactie