Wintersport Arena Sauerland 03-04-2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wintersport Arena

Pasen 2015 is een opmerkelijke periode in de wintersport. Bijna overal heeft het gedumpt! Zo ook in het Sauerland. Om deze kans niet te missen zijn een aantal mensen naar Duitsland afgereisd om lekker plezier te beleven in de sneeuw. Zo vertrok @Jorian met drie vrienden naar Winterberg, @HenriS was er te vinden met zijn familie en zoals verwacht was @Frans er ook. @SnowJan, @Jesper en ik waren ook vroeg onderweg naar het Sauerland. Tot 13:45 waren wij in Willingen te vinden.

Jan stond 03:45 bij mijn huis om vervolgens af te reizen naar Scherpenzeel om @Jesper op te pikken. Om 08:00 arriveerden wij bij de Ettelsbergbahn. De condities van de pistes waren fenomenaal! Helaas ging de lift pas om 09:00 open.

Onze pas was geldig tot 13:00. Na het snowboarden en skiën zijn we gaan zomerrodelen, tussen de sneeuw! Hier heeft @SnowJan foto’s van. Rond 14:45 stonden we op de piste in Winterberg. Daar zijn we naar de Kappe gegaan om Henri op te pikken. Toen hebben we een klein rondje gemaakt. Als het maar gezellig is! Aan het einde van de dag zijn Frans, Jesper, Jan en ik nog uiteten geweest. Maar genoeg tekst, tijd voor de foto’s van een van de BESTE dagen van dit wintersportseizoen!

null

Vroem vroem! Als de brandweer richting de sneeuw!

null

Er was een zeer, maar dan ook zeer mooie zonsopkomst. Het beloofde een geweldige dag te worden!

null

We zijn er bijna!

En dan nu de opstelling van vandaag…

null
@SnowJan, vallende skiër.

null
@Jesper, luie vallende snowboarder.

null
@Svennoo, meest awesome snowboarder ooit kuch.

null

Tijdens het tanken even een souvenir gekocht voor thuis 

null

Je zou bijna denken dat we in de Alpen zitten…

null

Witte bomen. We komen dichterbij!

null

Jaaa! Daar zijn we dan. Helaas een uur te vroeg in Willingen. Konden net zo goed een half uur later vertrekken, dus een half uur langer slapen…

null

Had ik al gezegd dat het perfect was?

null

Daar staat de ‘nieuwe’ Ritzhagenlift.

null

Dan hebben we nog onze spelersbus om onze opstelling te verplaatsen.
BMW, auto.

null

Wachten duurt zo laaaaaaaaaaaaaaaaaang…

null

Zoveel sneeuw was er dus gevallen, ghehehe.

null

Zo wordt de gondel in Willingen genoemd.

null

Inmiddels werd de lift ook weer opgestart.

null

Boven lag er nog meer sneeuw.

null

null

null

Mooi uitzicht, toch @Jesper? Hij wist nog niet dat hij zou poseren voor de camera, door middel van een sprong te maken.

null

null

null

null

Hoera! Het is gelukt!

null

Heerlijke pistes waren het! Super!

null

Ook bij de Uberer Wilddieb was het super.

null

Hoera! We hebben deze lift weer overleeft.

null

Huh? Ik wist niet dat we in SkiWelt waren… :P

null

De verbinding naar Sonnenlift/Ritzhagen was dicht… ‘’Dicht’’!

null

Jesper denkt druk na over hoe we bij de Ritzhagen terecht moeten komen, want daar heeft @SnowJan tenslotte de auto geparkeerd…

null

Drie-eenheidsliefhebbers, kom maar op met jullie kritiek!

null

Sporen getrokken door ons :)

null

Jammer dat ze deze lift al afgebroken hebben. De piste is echt heerlijk! Vooral met dit laagje poeder erop.

null

Heerlijke poederlaag.

null

Vanuit het hele gebied wat zicht had op deze piste zag je onze sporen.

null

Dus ook vanaf de Sonnenhang.

null

En toen kwam Jan ook weer boven water… Nadat hij was gevallen op de piste bij Sonnenhang. Zag er heel grappig uit, ghehehe.

null

Ook op de Ritzhagen lag een lekker laagje poeder. Heerlijke piste!

null

En ja, ook vanuit de Ritzhagen zag je onze sporen… :D

null

Jan in actie.

null

Winterbergtijd. Op naar de Kappe vanuit Brembergkopf.

null

Kappe. De Slalomhang was van mindere kwaliteit, maar nog wel goed te doen.

null

Het was echt veel rustiger en mooier weer dan op 3 januari, toen Jesper en ik er ook waren.

null

Inmiddels bij onze opstelling: @HenriS, zeer goede skiër.

null

Tot ieders verbazing was de Büre Bremberg X-press open!

null

Ook hier veel sporen in de poedersneeuw.

null

Hier ons team voor de Winterbergmiddag.

null

Landal camping.

null

Even de Sürenberg meepakken.

null

Ook even de Büre Herlohh meegenomen vandaag.

null

St. Georg was helaas dicht. Is best een leuke zwarte afdaling. Alleen remde de piste je enorm af vandaag. De zon stond er natuurlijk lang op.

null

Toen was het tijd voor mijn allerlaatste afdaling van dit seizoen… Ik had liever afgesloten ergens in de Alpen, maar dit heeft toch eigenlijk ook wel wat. Op drie uur rijden van huis even het wintersportseizoen afsluiten, beter kan niet!

null

Pistenbully begint in actie te komen.

null

Ook dit seizoen heeft hij weer van alles overleefd: Black Mamba met sneeuw tot aan je kniën, een zeer slecht begin van het seizoen in Saalbach, poederdagen in Winterberg en Willingen, een verandering aan een binding in SkiJuwel en natuurlijk het warme SkiWelt met veel sneeuw.

null

De laatste afdaling…

null

Tot volgend seizoen Winterberg.

null

Tot volgend seizoen Willingen.

null

Tot volgend seizoen Sauerland.

null

En natuurlijk ook tot volgend seizoen sneeuw!

null

Druk overleg hoe we het vervoer van Jesper gaan regelen met/naar Frans.

null

De snowboarders waren vandaag in de meerderheid :)

null

Op naar huis…

Dit is zeer waarschijnlijk het einde van mijn wintersportseizoen in de buitenlucht. Helaas, maar de realiteit is hard :( Ik wens @Frans en @Jesper veel plezier in Willingen morgen. En natuurlijk ook voor de zondag. En voor maandag, maak dubbel zoveel plezier in Winterberg @HenriS, @Frans, @Jesper, @SnowJan en @JoostW.

Ik wil iedereen bedanken voor de gezellige tijden dit seizoen en jullie bedankt voor het lezen. Zomerslaap of niet, tot seizoen 2015/2016!

PS: Jan post van het weekend ook nog de foto’s die hij gemaakt heeft vandaag in dit topic :)

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:36

Carnas on Tour

Gaaf :D ik zou er ook wel heen willen… toen ik vanmiddag de webcams van willingen bekeek vielen die 3 sporen me ook al op ;)

#proudtobepartofleswintersporters

Jongens…dat ziet er lekker uit daar in het Sauerland(die desperados ook trouwens)!
Geniet er van.

Nice! Heb nu al zin in maandag :)

A winter without powder isn't a winter!

Ik ook joost! Tsss sven, je vergat mij te taggen ;)

Mooi verslag!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Wow! Wat n topdag!

Lekker hoor, op de valreep nog een beetje meters maken in de sneeuw!

Where would we be without the après ski?

Gezellige bende en wat een top dag(en) hebben jullie gehad.

May the ski force be with you !!

Ben er ook maandag!

Leuk gemaakt @Svennoo met mooie foto’s! Het was echt heerlijk!:D @Atomic- Wie wat waar? Extra clubleden zijn altijd welkom!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Ben er ook maandag!

Atomic- op 4 apr 2015 18:41

Nou Joost, ik en Henri ook :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ok, ik kan het niet nalaten dat skiën. Klote verslaving…Dus ik ga morgen!
Heb nog op korte termijn geprobeerd mensen om mij heen te charteren maar iedereen had wel een paas familie bezoekje gepland.
Nog lang lopen twijfelen, maar ik ga gewoon alleen. Als een echte junk.
Mocht er iemand op dit allerlaatste late tijdstip nog kriebels hebben: ik rij morgen vroeg van Den bosch naar Winterberg. Je mag best mee rijden.

Kon ik nog maar een dag…

#proudtobepartofleswintersporters

Ok, ik kan het niet nalaten dat skiën. Klote verslaving…Dus ik ga morgen!
Heb nog op korte termijn geprobeerd mensen om mij heen te charteren maar iedereen had wel een paas familie bezoekje gepland.
Nog lang lopen twijfelen, maar ik ga gewoon alleen. Als een echte junk.
Mocht er iemand op dit allerlaatste late tijdstip nog kriebels hebben: ik rij morgen vroeg van Den bosch naar Winterberg. Je mag best mee rijden.

martijn.. op 5 apr 2015 22:16

wij zijn te herkennen aan de wintersporters stickers (sommige dan)
:d

En ik heb ook een Wart Schröcken sticker :)
@vic2000 rijd dan met martijn mee :p

Gang is alles

@martijn… (Edit: Zoals @Jesper al heeft vermeld) wij zijn met 6 van wintersporters morgen ook daar, dus je zult ons wel tegenkomen en kom gezellig mee skiën. ;)

@ThijsMeeusen Hahaha, sorry!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Het was zeker een topdag!

Carnas on Tour

Mooi verslag trouwens sven ! Leuk geschreven alles

Gang is alles

Ok Cool!
Ik heb een groene Northface jas met soort militaire print skibroek (blauw), salomon crossmax ski’s
Geen stickers op mijn helm of ski’s. Waarschijnlijk ga ik vrij snel naar de Kappe.
tja als vic2000 zich nog meldt, mag ie mee.

Dan wordt het bij deze de officiele wintersporters.nl seizoensaflsuiting! ;)

@martijn… gaat hem niet worden denk ik, woon nogal ver weg. Kapelle in Zeeland… dat zou 2.5 uur extra zijn… en ik zie net dat ik wss toch al te laat reageer

#proudtobepartofleswintersporters

Goed bezig @jesper

zo lekker was het inderdaad :d

Certified ski-boy, glijbewijs

Was vandaag idd een hele goede laatste dag!
Deze kunnen nu naar zolder, hopelijk mogen ze begin december al weer naar beneden.

null

Was vandaag idd een hele goede laatste dag!
Deze kunnen nu naar zolder, hopelijk mogen ze begin december al weer naar beneden.

null

martijn.. op 6 apr 2015 21:01

Bedankt voor de gezellige seizoens afsluiting :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Melis Thx ! :)
@martijn… laten we het hopen :P

Gang is alles

Deze kon ik jullie niet onthouden. Foto is gemaakt door @SnowJan

null

Ik aan het boarden op de Köhlerhagen. Volgend jaar komt hier een 6-persoons stoeltjeslift te staan.

Carnas on Tour

Zeg ehm @Svennoo Had jij wel een 3-eenheid bij je!?! Ook hier kunnen lawines komen!

A winter without powder isn't a winter!

Ja. Zit allemaal in mijn tas… :P

Carnas on Tour

Plaats een reactie