Negatieve duimpjes

Kijk @sneeuwbaard, maar daar zit 'm de sleutel. Met 4 bollen ben je schijnbaar een expert als ik deze status mag geloven. Maar stel ik zou die status hebben, dan weet ik nog niets van snowboarden, snowboards of exclusieve vakanties af. Desodanks kan ik je wel alles vertellen over budget groepsreizen, studentenreizen, een hoop Franse oorden en ook nog wel wat over ski’s en skitechniek.

Wat ik al eerder aandroeg, dit forum zou baat hebben bij meer overzicht. Niet alleen qua indeling, maar ook qua mensen en kennis. Uiteraard is het goed als mensen zoveel mogelijk hun ervaringen delen, maar verkoop niet alles als een waarheid die voor iedereen geldt.

Wat dat betreft zouden er wat mij betreft een soort van ‘benoemde’ experts moeten zijn voor allerlei zaken. Dus materiaal (ski’s/snowboard), gebieden (Frankrijk/Oostenrijk, desnoods per gebied), pakketreizen, routes, film en fotografie, etc.

Dan is het duidelijk hoeveel waarde je aan iemands oordeel je kan hechten. Wat niet wil zeggen dat andere niet mogen reageren of hun oordeel/mening mogen geven inderdaad, dat blijft altijd een welkome aanvulling.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Misschien alleen in ‘adviestopics’ in bepaalde gedeelten van het forum (materiaal, gebieden bijv) de mogelijkheid geven om te + en te - en. Fotoverslag bijv is heel leuk om te lezen maar om daar nu een expertstatus door te krijgen, lijkt me wat overdreven. In dat soort gevallen maakt het ook niet uit wie welke status heeft, bij adviezen is dat wel prettig, zelfs noodzakelijk soms.

@Rogier ben jij nu de eerste moderator met reactie waarbij staat

" deze reactie is beoordeeld als niet akkoord. Klik om het bericht te tonen."

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Rogier ben jij nu de eerste moderator met reactie waarbij staat

" deze reactie is beoordeeld als niet akkoord. Klik om het bericht te tonen."

Birdheart op 2 feb 2016 17:17

Zou dat nou komen omdat hij vond dat jij iets slims zei?! ;)

Maar hoe zit het dan: wordt je reactie als nuttig gezien als je groene duimpjes krijgt? En gaan er dan weer punten af als je rode duimpjes krijgt? Of telt ook mee hoe vaak je überhaupt reageert?

@Userd nee die is oke :) gek genoeg. Degene die fout is waar er gezegd word dat ze het gaan bespreken. Andersom was inderdaad logischer geweest

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik denk dat je het zo kunt laten. Opzich is iemand met 3-4-5 bollen iemand met meer verstand dan iemand met 2 rode bolletjes… Voor een expert met 1 bolletje duurt 3 bolletjes krijgen niet lang…

Pvdh op 2 feb 2016 09:09

Ben ik het niet mee eens, kijk maar eens naar @HenriS. Hij plaatst ontzettend veel verslagen en krijgt daar gewoon erg veel duimpjes voor, ik zeg niet dat Henri geen expert is maar als je nou totaal geen kennis van zaken hebt dan kun je door middel van bijvoorbeeld een reisverslag maken al erg veel bolletjes scoren. Dus je hoeft totaal geen expert te zijn om bolletjes te krijgen. Betekend dus ook niet dat wanneer je 3 4 of 5 bolletjes hebt meteen verstand hebt van iets.

A winter without powder isn't a winter!

@Birdheart:

@Birdheart daar zeg je iets slims… Het gaat in de groep gegooid worden.

Rogier op 2 feb 2016 16:44

Oke wie geeft @Rogier nu weer een rood duimpje? Is dit topic niet bedoeld dat het de verwarring over de duimpjes en het te pas en onpas gebruiken? En als ze achter de schermen een betere oplossing gaan zoeken is dit toch goed ipv slecht?

Birdheart op 2 feb 2016 16:52

Deze zijn beiden niet meer zichtbaar, denk toch dat jij en slim niet goedgekeurd wordt ;)

@Joostw, shit, ja nu ben ik betrapt… Het was zo’n goeie manier om bolletjes te scoren haha ;)

Verwarring, frustratie, woede; onderschat de kracht van de rode duimpjes niet! :P

Ik zie deze topic als één groot experiment. :D

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Userd inderdaad had verkeerd gekeken :P

nouja rogier dan maar 3 groene duimpjes gegeven hij stond op -9
dat hij me slim noemt en dat je het daar niet mee eens bent, wil ik nog mee eens zijn ook. maar het tweede deel van zijn zin is het niet waard om in de - te gaan wel in de +

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

De reacties van @Rogier en @Birdheart laten nu heel duidelijk nog een zwakte van het systeem zien: beiden hebben meer dan 5 rode duimpjes, maar niemand zegt/durft te zeggen wat de reden daarvan is.

Ps. Laat die rode duimpjes maar komen hoor :D

Waarom zo’n discussie over hoeveel bolletjes iemand heeft? Misschien loopt hier iemand die echt alles weet over ski’s en snowboards, maar reageert diegene nauwelijks, alleen als niemand antwoord op een vraag kan geven. Waardoor diegene dus vanzelfsprekend weinig tot geen bolletjes zal hebben. Zelf ben ik verre van expert van ski’s laat staan boards, en ik heb wel 3 bollen, so what? Mensen moeten die bollen niet aanzien als status of kennis.

Gotta go fast

Zeau, ik heb de laatste rode duimpjes weggewerkt. Wil iemand alleen nog even onderstaande comment (pagina 2) voorzien van “een duimpje omhoog” ? Ik ben door m’n kruit heen? Dit is de laatste rode duim en dan kunnen we allemaal weer lekker slapen… (en nu niet deze comment volgooien met rode duimpjes, kunnen we weer overnieuw beginnen :-D )

have a nice day

Ga toch ook even meepraten in dit verhaal!

Ik ben voorstander van groene bolletjes en van duimpjes. Mensen moeten waardevolle toevoeging alleen niet verwarren met eens/oneens. Daar zit volgens mio het probleem in.

Volgens mij kun je de 4e bol pas krijgen na een jaar forum lid te zijn, bij mij verscheen hij plots na een jaar(met veel comments, adviezen, meningen en reviews)…

Ik denk dat je het zo kunt laten. Opzich is iemand met 3-4-5 bollen iemand met meer verstand dan iemand met 2 rode bolletjes… Voor een expert met 1 bolletje duurt 3 bolletjes krijgen niet lang…

Edit: ik lees hier en daar voorstellen om de duimpjes uit het anonieme te halen; lijkt mij onverstandig, dan gaat de mogelijkheid om iemand z’n verhaal te steunen zonder inhoudelijk te willen meedoen weg. Weinig zin om iedere duim te moeten verdedigen of niet. Soms is een duimpje ook gewoon een bevestiging van goede opmerking zoals bij een materiaal vraag dat iedereen direct naar gigi verwijst, die krijgt van mij vaak een +1.

Pvdh op 2 feb 2016 09:09
I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Done :)

Ik ben met 105 reacties de betekenis van de duimpjes een beetje kwijt geraakt :D
Bolletjes of duimpjes wat maakt het uit, als je met je reactie maar iemand van nut kan zijn toch!?

Dienten Die Alte schule

Na 24 uur over bolletjes en duimpjes te hebben gesproken zijn we 107 berichten verder
En is dit de tussenstand om 22.21 uur @SPAM 12 groene duimpjes @michelv 1 groene duimpjes en 1 rode duimpjes @jarinvergeer 1 groen duimpje @Marieke 2 groene duimpjes @Joostw 23 groene duimpjes @Sneeuwbaard 55 groene duimpjes @FrankW 21 groene duimpjes @Birdheart 33 groene duimpjes @David23 2 groene duimpjes @Rachel-P 46 groene duimpjes @QmaartenQ 2 groene duimpjes @Anki 2 groene duimpjes @Hooykaas 3 groene duimpjes @Rogier 7 groene duimpjes @Jesper 3 groene duimpjes @Sarah1 1 groene duimpjes @vic2000 6 groene duimpjes @RRski 3 groene duimpjes @Alex 2 groene duimpjes @Piefke 9 groene duimpjes @Jay 6 groene duimpjes @Bruno 5 groene duimpjes @RFKANGOO 1 groene duimpjes @DSvier 4 groene duimpjes @Userd 5 groene duimpjes @Connaisseur 8 groene duimpjes @michelr 2 groene duimpjes @Matthias123 2 groene duimpjes @Rogier120 7 groene duimpjes @Morzel 1 groene duimpjes @Freerider 1 groene duimpjes @Laco 1 groene duimpjes @franksplinter 6 groene duimpjes @HenriS 1 groene duimpjes @lucas5270 2 groene duimpjes

Dit zijn 285 groene duimpjes, laten we even buiten beschouwing het grote aantal rode duimpjes die nu verdwenen zijn, das 2.74 gemiddelde aan duimpjes over een onderwerp of het nuttig is die duimpjes en wat de relatie is tot de bolletjes en de “status” daarachter.
Dit zegt denk ik wel genoeg.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dit is dus eigenlijk het gratis groene duimpjes topic geworden? @Birdheart

A winter without powder isn't a winter!

@JoostW je zou het haast gaan denken

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?
Not all who wander are lost

Dit is dus eigenlijk het gratis groene duimpjes topic geworden? @Birdheart

Joostw op 2 feb 2016 22:50

En het halve forum is ineens zgn expert ;)

Best vermakelijk topic dit. En ben het met de openingspost wel eens dat soms de rode duimpjes een beetje jammer zijn als iemand een afwijkende maar wel inhoudelijke mening heeft. Maar volgens mij wordt dat in die gevallen door een soort sociale controle ook wel weer rechtgezet. Dus dan valt het wel weer mee.

Verder: respect voor het aantal posts in dit topic (100+), het voorziet blijkbaar in een behoefte, maar kunnen we het nu weer over sneeuw en wintersport gaan hebben? ;)

…maar kunnen we het nu weer over sneeuw en wintersport gaan hebben?

Hessel op 3 feb 2016 07:12

Niet in dit topic! :) :)

…Verder: respect voor het aantal posts in dit topic (100+), het voorziet blijkbaar in een behoefte… ;)

Hessel op 3 feb 2016 07:12

@Hessel, aantal posts zegt op zich niet veel het gaat dan meer om het aantal unieke forumleden die reageren.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30 met 44 unieke gebruikers is dat aantal ook respectabel :D

Dit is dus eigenlijk het gratis groene duimpjes topic geworden? @Birdheart

Joostw op 2 feb 2016 22:50

En het halve forum is ineens zgn expert ;)

Userd op 3 feb 2016 07:00

Jep ben wel benieuwd hoeveel er door dit topic een bolletje hebben bijverdiend

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ikkuh.

En ik ben echt geen expert. Dat gezegd hebbende vind ik ook dat een “waardevolle reactie” heus niet altijd echt diep vakinhoudelijk hoeft te zijn. Het forum heeft uiteraard baat bij veel leden met technische- en vakkennis, de zogenaamde experts dus, maar net zo goed bij mensen die de boel een beetje opleuken en opvrolijken. Juist die combinatie zorgt voor een prettige atmosfeer en waardevolle community waar mensen graag komen en deel van uit willen maken.

Oh, om nog even op te merken, het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Ik zie er hier zat voorbij komen die én de nodige kennis hebben maar ook niet schromen de nodige borrelpraat te spuien ;)

Ik heb er niets bijverdiend; en dat met 44 groene duimpjes. Ik denk dat ik eeuwige straf heb

mama on a mission in the snow

Oh! Een groene bol erbij!!! Jeuj! Nu heb ik er tòch 4

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie