Snow Games indoor werken voortgezet

De grootste indoorpiste ter wereld in Henegouwen zou dan toch worden afgewerkt. Nadat de werken 3 jaar hebben stilgelegen zijn ze nu opnieuw begonnen, en zou de opening voorzien zijn in 2014.

Ligt op een dik half uur rijden van mijn thuis, kijk er wel naar uit, had de hoop al helemaal opgegeven gezien de lange aansleep van dit project.

null

Leuk voor jou…ik blijf hopen op een leuke hal richting Noord Nederland!

@Denis, is dit die indoor baan die een oude mijn ingaat???

Heb daar al eerder iets over gelezen en ben zeer benieuwd of dat deze is?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen: Ja dat is die. Meer informatie : http://www.snowgames.be/nl/

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

is in een oude steengroeve.

Zou meerdere pistes omvatten, waaronder zwarte, rode en een blauwe van 800m lang, met 2 stoeltjesliften.

Staat al lang in de steigers, leek een doodgeboren kind, maar nu zijn de werken dus effectief weer gestart. Ook vanuit Nederland is dit niet zo ver, ik denk van de grens boven Antwerpen zo een 1.5u rijden.

null

Dennis, leuk bericht, kun je de inhoud van dit krantenartikel ook posten of link aub.?

Vorige week was er ook een topic over Snow Games geopend:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/47853

Hun website ziet er nogal armoedig uit. Ik had verwacht, nu het project weer van start is gegaan, dat ze zich wat meer zouden gaan profileren op internet.

Ik heb in elk geval de Vrt en Hln op de hoogte gebracht, misschien binnenkort een nieuwsitem, in de hoop dat ze uit hun schelp kruipen.

Thanks Claes, laten we er alles aan doen om dit mee te helpen aanzwengelen. Het is niet makkelijk om zo een megalomaan project van de grond te krijgen en al zeker niet in deze economische tijden. Positivity will get us there ;)

Laat ik nu lekker dicht bij onze bevriende belgische buren wonen :)

Echt wel een mooi project maar staat idd al zo lang op de planning. Hopelijk komt het er ook echt van.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

tja ik woon vlakbij,maar laat ik nu net deze zomer naar de alpen verhuizen!toch geen spijt van de verhuis:) ;trouwens,ze zijn weer begonnen ja,maar er zijn reeds verschillende nieuwe groene actiegroepen die klacht indienden,dus ze kunnen weer voor 10 jaar bezig zijn…dit-is-belgisch!

Om de grootste te blijven zullen ze snel mogen zijn in Denemarken zijn ze hem reeds aan het overtroeven. Ach we zullen maar belgisch denken een tweede plek is ook mooi.

Hoe zit het hier nu mee trouwens?

Go with the snow!

Niet in orde met vergunningen en een beetje gefoefel met geld. De plannen zijn opgeborgen. :-(

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

@gast 870 ik had er nog nooit van gehoord. fantastisch project!:

http://skidomedenmark.dk

volgens de site van snowgames zelf : opening 2016

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

ik woon ook vlakbij en hoop er echt op, heerlijk om enkele keer onder het jaar daar toevlucht te kunnen hebben. Ochja zal dan maar in afwachting in maart eens naar val thorens gaan zeker :p

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Hier kijk ik ook al enorm lang naar uit, ik hoop da thet niet blijft aanslepen

Dit project zal er nooit komen vrees ik. Het is ten eerst bouwtechnisch erg moeilijk en duur uitvoerbaar en er is teveel tegenstand van de omwonenden.

Bovendien lijkt het er meer en meer op dat dit project een middel (lees: dekmantel) is om grof geld te verdienen aan het vol storten met allerhande grondstoffen (ja, ook niet-geregelmenteerde, zie rechtzaken)

En laten we allen eens eerlijk zijn, heeft zo’n project wel een draagvlak? In de milieu toestand die we ons momenteel bevinden? Volgens mij niet.

Via deze weg pleit ik ook voor een mentaliteitswijzing onder de ski liefhebbers, overdrijven we niet met de sneeuw zo dicht mogelijk bij ons te proberen brengen? Hoort skiën niet op de plekken waar de natuur het ons toelaat? De bergen, en slechts enkele maanden van het jaar! En ja het is jammer, we moeten er minimum 800 km voor rijden en zijn beperkt in tijd maar dat moeten we maar eens aanvaarden!

Met bovenstaande wil ik ook de nieuwe ontwikkelingen in Winterberg omtrent de nieuwe SnowMaker die er volgens geruchten zou komen ‘bekritiseren’

@Gast022 de inovaties die plaats vinden om het mogelijk te maken om de sneeuw dichter bij huis te halen, zorgen ook voor betere kwaliteit sneeuw in de "natuurlijke" skigebieden. en doordat iedereen zo ook de mogelijkheid krijgt om van te voren en het hele jaar door ski en snowboard les te nemen, vermoed ik dat dit ervoor zorgt dat de natuurlijke pistes veiliger worden

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Met bovenstaande wil ik ook de nieuwe ontwikkelingen in Winterberg omtrent de nieuwe SnowMaker die er volgens geruchten zou komen ‘bekritiseren’

Gast022 op 12 jun. 2014 18:00

Dat gaat niet volledig op met wat je eerder beschreef:

Hoort skiën niet op de plekken waar de natuur het ons toelaat?

Gast022 op 12 jun. 2014 17:58

En in het Sauerland laat de natuur skiën ook vaak genoeg toe, alleen niet altijd en niet zo lang als we zouden willen. Toch werd er in Winterberg al geskied, ruim voordat überhaupt de eerste sneeuwkanon het licht had gezien, laat staan de ‘snowmaker’. Naast de sneeuwarme jaren heeft het Sauerland ook een heel aantal sneeuwrijke jaren gehad.

Het probleem is dat wintersporters tegenwoordig absolute zekerheid willen hebben: Sneeuwzekerheid. En daarop wordt niet alleen in het Sauerland, maar ook groots in de Alpen met sneeuwproductie op ingespeeld. De klant is koning en die kiest nu eenmaal niet meer zomaar voor een skigebied zonder sneeuwinstallaties.

Terug naar jou mening: Men zou niet alleen de verdere reis moeten accepteren, maar ook het feit dat je voldoende sneeuw niet kan afdwingen. Ook niet in de Alpen. En anders wordt het toch maar met z’n allen gletsjergebieden opzoeken.

het is dan helaas geen nieuws over Snowgames maar wel over de kunstmatige berg.

http://www.ad.nl/nieuws/jazeker-hij-komt-er-ooit-ergens~a6ee…

ik denk overigens dat net als Snowgames er nooit een kunstmatige berg zal herrijzen.

don't count the days, make the days count !

@Droopy-d Eind mei hadden ze wel de vergunningen binnen om een tunnel naar de parkeerplaats te bouwen, dus er wordt nog wel daadwerkelijk aan gewerkt… Misschien is het over 10 jaar ofzo af…

Dat zou ook een leuk idee zijn ;)

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 het zou mij verbazen als Snowgames er komt over 10 of 20 jaar, ik heb er niet echt heel veel vertrouwen in :)

Als de mensen er net zo serieus mee bezig zijn als dat de website doet vermoeden/ogen, dan komt ie er dus nooit XD

Het zou natuurlijk wel nog altijd erg tof zijn mocht het inderdaad ooit echt gaan bestaan.

don't count the days, make the days count !

Plaats een reactie