Shortski voor Kerst - weekend 17 dec

Ik zit te kijken of ik voor Kerst nog een lang weekend de sneeuw in kan (2 pers). Ik denk in of rondom het weekend van zaterdag 17 december. Uiteraard probeer ik last-minute te boeken om te kijken waar de sneeuw en het weer goed zijn, maar als ik zoek op halfpension hotels via Booking en Trivago lijkt veel al bezet te zijn.

Iemand een goede tip voor regio of skigebieden (liefst zitten we centraal om meerdere gebieden te bezoeken) die waarschijnlijk al veel open hebben én (belangrijker) voor een prima hotel met ontbijt (liefst halfpension)? Ik denk dat we het beste kiezen uit de gebieden waarvan ik weet dat ze veel open hebben tegen die tijd (Dolomiti Superski, Sölden, Ischgl, om er een paar te noemen). Ik zit o.a. te kijken naar Vinschgau en Vorarlberg (3Täler-pas). Vorig jaar zaten we in Hotel Akelei, Reischach (mijn tip voor de lezer).

Mr. Slow

Hier in de vinschgau moet je toch wat kunnen vinden?
Vanuit - pakweg - Mals zit je zo in Sulden, Schöneben of Nauders.
Lijkt me toch voldoende voor een weekendje.
Weinig verkeer ook nog in deze periode, was gisteren op 8u30 van Limburg in Sulden. 👍

Bla, bla, bla.

Hochkonig icm Gasteinertal een optie?

Gebieden verder in Ski Amade ben je al wel bekend mee toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zat een de zomer eens een paar dagen in Wirtshaus zum Gämsle in Schoppernau, incl. halfpension. Niet heel goedkoop, maar wel mooi gerenoveerde kamers in traditionele stijl en erg lekker eten!

Check de website van Sunweb, altijd goede deals en incl skipas

Helaas is de Zwei-Länder SkiArena skipas pas geldig vanaf 24 december aanstaande. Die regio valt dus (voorzichtig af), want ik heb weinig zin om twee keer extra een skipas te moeten kopen voor Sulden en Watles.

Diedamskopf opent pas aanstaande zaterdag en Warth-Schröcken heeft nog weinig open, dus 3-Täler zie ik nu ook niet zo zitten. Ski Amadé valt ook wat tegen.

Iemand anders nog een goede tip? Anders toch maar de usual suspects (Ischgl of Sölden bijv.)…

Mr. Slow

Je bent bij mij in Dienten welkom. Ik heb nog plek in het appartement. Skigebied gaat vrijdag open. Wij zijn vandaag aangekomen, morgen maar even kijken hoe de pistes die nu al open zijn erbij liggen. Wat @Roy83 ook zegt… een combi met Dorfgastein/Grossarl en/of Bad Hofgastein/Bad Gastein is goed te doen. Doe ik zelf wel regelmatig voor de afwisseling.

De hotels hier in het dorp zijn nog gesloten. Gaan pas rond kerst open. Maar de restaurants zijn al wel open. Daarom kun je denk ik nog niet zoveel vinden bij het zoeken.

Peter Pos

Warth niet veel open??? Je kunt nu al van Warth naar Lech skiën, en van Lech naar Zürs.
Je moet terug alleen ff de skibus van Zürs naar Lech nemen.
Mooiste skigebied van O’rijk! (en verder)

*bericht bewerkt door Liezen op 15 dec 2022 09:47

In Warth-S zijn trouwens alle belangrijke liften open. Alleen Falken is dit dicht. Heel klein stukje.

Plaats een reactie