Skiles voor kleine kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brandnertal

Wij zitten er over na te denkken om naar Brand te gaan. Hoe zijn de skischolen voor de hele kelintjes 3,5 en 5 jaar

Er zijn twee skischolen Rätikon en de Surf Academy. Beide volgens mij even goed.
Oefenweides voor de kleintjes midden in het dorp en de iets betere kleintjes skien op de Schedlerhof. Da’s ook 's middags leuk. Als de lift om 4 uur stopt wordt daar volop met sleetjes gespeeld en de ouders kunnen lekker op terras bij Moni’s Liftstube een pils of een glühweintje drinken en het laatste middagzonnetje meepikken. Aanrader!!
De lessen zijn echter slechts van 10.00uur tot 13.00uur dacht ik.

Mijn nichtje (8) en neefje(5) hebben in brand vorig jaar voor het eerst ski les gehad. Ongeveer 2 uurtjes per dag. Aan het einde van de week kwamen ze mij voorbij skieën. En ze hebben het super naar hun zin gehad. De ski leraren spreken alleen duits. Maar ben een paar keer bij ze wezen kijken, en had niet het idee dat ze het lastig vonden.

hallo Ikke.
Ik lees dat je denkt naar Brand te gaan met kleine kinderen.Als je zelf skiet, zien de kinderen je regelmatig,omdat het niet zo groot is, maar genoeg mogelijkheden ook voor gevorderde skier.Onze kinderen nu volwassen, waren ook in die leetijd toen ze voor het eerst mee gingen, en gaan nog steeds mee. Maar gaan regelmatig met de gondel van Burserberg naar Brand skien. En sávonds naar de bar in Brand.
Ik adv je om naar Burserberg te gaan, daar is het wat kleiner, en gemoedelijker, ideaal voor kleine kinderen. Geen al te grote groepen voor de skiles, en soms ook nog ned talige skileraar/lerares. En de skipassen ( als ze met de lift gaan) is 1 kind betalen,tot bepaalde leeftijd gratis. Het enig probleem is accomodatie, omdat het maar een klein dorp is. Met hele kleine kinderen is landal park een uitkomst direct op de piste.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen, met mijn verhaal

Ik schrijf als je zelf skiet ( dan bedoel ik Burserberg. wat klein schaliger is dan Brand

mocht je nog mee informatie willen hebben over het brandnertal, dan lees ik het wel.
We komen er al sind 1980

Plaats een reactie