Tips voor een dagje Kitzbühel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Hey people,

Ik ga in februari naar Skiwelt, zoals altijd, en dan zie ik natuurlijk het gebied van Kitzbühel liggen. Nou ga ik aankomend seizien dus een dag daarheen, maar ik ben daar dus niet bekend. Hebben jullie n

Carnas on Tour

Er ging iets mis met mijn telefoon…

Er moest nog erbij of jullie nog tips hadden voor mooie afdalingen of plekjes. Ik wil sowieso naar Pengelstein toe.

Alvast bedankt :)

Carnas on Tour

Op de terugweg via de Brunn gaan (nr 27 geloof ik), erg mooi.
Pengelstein is mooi en voor vergevorderden is de Steinberkogel the place to be. Ook de Maierlafdaling (vanaf de top van de Ehrenbachhöhe) is een erg mooie, niet erg lastige piste. Hahnenkammafdalingen zijn niet mijn favoriete. Veel pad, vaak ijzig.
Oversteekje met de 3S-bahn naar Jochberg is de moeite waard, dalafdaling naar Jochberg is ook mooi

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Oh ja: mooiste piste: De Giggling (skiroute) vanaf de Steinbergkogel naar het dorpje Aurach. Je kunt beneden met de skibus naar Jochberg of Kitzbühel.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

@HarryvdBerg Is dit allemaal goed te doen met de skibus (vanuit Brixen) en dan de eerste lift omhoog in Kitzbühel, en dan om 17:30 weer terug te zijn in Brixen centrum voor het avondeten? Ik ben dan wel iemand die snel doorknalt en een half uur uitgebreidt ga eten rond 12:00.

De S3 wil ik sowieso doen, lijkt mij erg vet om te doen.

Carnas on Tour

Persoonlijk zou ik proberen het skigebied te doorkruizen van Kitzbuhel tot aan Mittersill en dan weer terug. Dit is zeer goed mogelijk. En wanneer je nog voldoen tijd hebt kun je de zijtakken van het gebied doen. Dit doe ik zelf ook meestal.
Hutten tip: Toni Alm, halverwege de panoramabahn. Hut nr. 52 (als ik het goed heb).

Is Mittersill = Höllersbach? Ik zit in Bramberg am Wildkogel en zou graag een dag of 2/3 Kitzbühel doen, is maar 5 minuutjes rijden naar Höllersbach. Kan ik dan ook naar Kitzbühel (Kirchberg) en terug skiën? zelfde profiel als originele poster qua skiën

Met Mittersill wordt inderdaad Hollersbach bedoelt.
Heen en weer skiën is prima te doen vanuit Hollersbach als je lekker doorskiet.

Don`t eat yellow snow

Top, bedankt!

Zoals hier al gezegd wordt, vanuit bijvoorbeeld Brixen prima te bereiken met de ski bus, deze is geheel gratis en rijdt met enige regelmaat. Mooi ski gebied om voor een dagje heen te gaan.

Ik kan je ook een dagje overdag aantraden in Kitzbuhel. Eigenlijk het Noordwijk / Wassenaar van Oostenrijk, je wilt nog wel eens tegen Oliver Bierhoff, Franz Beckenbauer of iemand van dat formaat aanlopen in de winkelstraat! (Maak je niet druk, er zit ook een McDonalds)

Voor een prive lesje heupen bewegen kan je me altijd contacteren.

Brunn piste is vaak afgesloten want als piste is dat (vaak) een drama

De Brunn is inderdaad een aanrader. Veel mensen weten niet eens dat het bestaar dus je skiet hem 9/10x zonder anderen tegen te komen. Vorige week is mijn pa er weer geweest (ik heb familie wonende in Kirchberg) en de Brunn piste was toen afgesloten. Toch zijn ze erop gegaan en hij bleek prima te doen! En sindsdien is er nog meer sneeuw gevallen dus ik zou zeggen; leef je uit! Verder is het wel mooi om op de terugweg even langs de Mausefalle te gaan. Als je bij het starthuisje van de Streif staat ski je richting de Redbull tribune en dan kijk je omlaag de mausefalle in. Het is het steilste stukje piste ter wereld en dat zorgt voor een apart gevoel in je buik ^^. Je kunt er daarna met een paadje aan de zijkant omheen skien zodat je er niet vanac hoeft. Veel plezier, het is een mooi, modern skigebied en de sneeuw is op dit moment goed!

- Tim

Plaats een reactie