Verbinding St. Johan in Tirol / Kirchberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Hoi allemaal,

In december wil ik gaan skiën met vrienden. Na lang zoeken hebben we wat (voor ons betaalbaar) gevonden in St. Johan in Tirol. We zijn met ong. 5 personen in de leeftijd van 18-20 jaar. Is er in St. Johan wat leuks te doen wbt après ski en is het anders wellicht mogelijk om de bus oid te pakken naar Kirchberg? Ik zag dat dat maar 18 km verderop lag? Dit ook met het oog op het nemen van de superskipas van de hele Kitzbuhler Alpen.

Ik hoor graag van jullie.

https://www.wintersport.nl/dorpen/st_johann_in_tirol/apres-s…
Misschien helpt deze link.

Als je met de superskipas gaat skiën ligt de SkiWelt zelfs nog iets dichterbij trouwens, nadeel is wel dat je vanuit Ellmau met het treintje omhoog moet.

❄️

Dankjewel voor de reactie. Ik had die link inderdaad al gezien, maar ik ben vooral benieuwd naar de persoonlijke ervaringen van mensen wbt St. Johan. Ook ben ik nog benieuwd naar wat de mogelijkheden zijn om naar Skiwelt / Kirchberg te gaan vanuit St. Johan, kan daar niet echt wat over vinden op internet.

Van Sankt Johann naar Ellmau rijdt ongeveer 10 keer per dag een postbus. Met de bussen van Kitzbühel naar Sankt Johann ben ik niet bekend.

❄️

Hier staat wel het een en ander
http://www.kitzbueheler-alpen.com/nl/winter/skien-snowboarde…
Ik zie geen rechtsteekse bus naar kitzbuhel/kirchberg, maar wel een trein die op de ski gratis is.

Ik zit alle jaren 2 keer daar, om precies te zijn in Oberndorf (bij St Johann de nieuwste lift) en ik wissel dagelijks af tussen St Johann, Skiwelt en Kitzbhel naar gelang onze zin… maar wij doen dit wel met de wagen, voor zover ik weet is er geen bus van St Johann naar Kirchberg ondanks dit inderdaad niet ver is.

ben er trouwens ook terug vanaf 19 december, nu maar hopen op meer sneeuw dan vorig jaar.

Met de standaard skipas van St. Johann kun je ook al in de skigebieden van Fieberbrunn, Waidring/Steinplatte en St. Ulrich am Pillersee skiën. Voor ons was dat al wel voldoende voor één week.

wij pakken in de zomer de trein van Kirchberg richting St. Johan of Wörgl. Goede snelle verbinding, maar heb geen ervaring in de winter. In de winter is er wel een goede busverbinding tussen Kitzbühel en Kirchberg.

Als je dicht bij station in st johann zit kun je zo de trein na kitzbühel pakken en uitstappen bij de hanenkammbahn. Tip: Grander Schupf bij Eichenhof mittelstation en het Liftradel in Oberndorf (goed eten). Uitgaansgelegenheden veelal in centrum van st. Johann. Woensdag rodelavond bij DSB Hochfeld 1+2. Fieberbrunn is zeker ook de moeite waard. Elk uur met gratis bus.

Top; hier kan ik zeker wat mee! Dankje!

Plaats een reactie