plannen flinke uitbreidingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Ja, ik denk zoals jij het beschrijft een goede mogelijkheid is. Op foto’s van hotel Mösl is de berg op de achtergrond ook erg stijl.

Als beide gebieden deze verbinding echt graag willen zal het niet eens zo lang gaan duren voordat zeker wat jij het hebt ingetekend is gerealiseerd. Volgend jaar eerst de penkenbahn en daarna kan het hard gaan…

Trouwens @HenriS ik zie dat jij de lift over de Schwendau nog meer naar rechts tekent i.p.v. waar ik lift 2 had ingetekend. Waarom daar en niet bij Mösl. Dan kan je als je daar de lift uitstapt de lift (zoals in je eerste tekening) naar rechts richting hochzillertal pakken of de gerent/pangert richting Mayrhofen op.

Inderdaad, het is een andere optie dan die 2de lift van jou. Ik heb geen idee of het wel mogelijk is, ik weet niet in welk gebied ze daar een lift mogen plaatsen, maar landschappelijk is het daar mogelijk. Het wordt gewoon even afwachten totdat ze met een uitgewerkt plan komen ;)

Wel jammer dat de eerste rode piste vanuit Zillertal 3000 voor de helft een skiweg moet worden, maar ja, verder is het landschap prima voor de verbinding.

❄️

Wel jammer dat de eerste rode piste vanuit Zillertal 3000 voor de helft een skiweg moet worden, maar ja, verder is het landschap prima voor de verbinding.

David23 op 19 nov 2014 18:13

Ja het lijkt mij de enige logische oplossing voor hun om zo de piste te laten verlopen naar Mösl. Anders zijn ze flink wat geld kwijt aan modelleren van het landschap.

een skigebied kan toch hun grenzen verleggen/de grond kopen? want een lift bij Mösl lijk me misschien handiger dan halverwege zoals jij intekende. HJij hebt volgends mij ook een lift meer ingetekend wat dus weer meer kost. Maar aan de andere kant zag dat er van jou ook mooi uit.

Hoeveel km piste zal er in eerste instantie ongeveer bijkomen als ze het gaan maken zoals wij intekenen. Ik denk als de verbinding er eenmaal is dat de vanaf bijv. de meeste linke lift van Kaltenbach ook een lift bouwen richting Hochfugen. Zowiezo zullen ze dan veel in dat gebied gaan steken als de verbinding er is, denk ik

Minimaal 10 kilometer zoals wij intekenen, en er zijn nog veel pistevarianten denkbaar.

❄️

@HenriS weet jij wat de Geolsbahn in Fügen is? Ik zag net foto’s langskomen voor deze lift. in betreibt vanaf 2012 maar volgens mij staat die lift er nogsteeds niet. Waar zou die liften moeten komen en waarom staat deze lift er nog niet

De Geolsbahn is de tweepersoonsstoeltjeslift links op de pistekaart. Ze willen deze lift vervangen door een nieuwe gondel Metzenjochbahn/Geolsbahn, naar het dal. Deze lift is eerder in dit topic besproken.

❄️

@HenriS weet jij wat de Geolsbahn in Fügen is? Ik zag net foto’s langskomen voor deze lift. in betreibt vanaf 2012 maar volgens mij staat die lift er nogsteeds niet. Waar zou die liften moeten komen en waarom staat deze lift er nog niet

Wessel op 20 nov 2014 21:55

Even in de zoekbalk hier op de site ‘‘Metzenjoch’’ of ‘‘Geols’’ zoeken, dan vind je nog best veel informatie.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/64129?page=2…
De informatie is al wat ouder, maar je kunt op dat kaartje wel zien hoe de lift ongeveer moet verlopen. Inmiddels is het plan alweer een beetje veranderd. Maar het duurt onderhand wel erg lang voordat de lift er komt. Het project staat nu al bijna 10 jaar in het pistenplan getekend. ;) Even afwachten dus…

Kick

Op Alpinforum en misschien hier ook wel, wordt gezegd dat een verbinding over de Rastkogel-Nurpenstal-Hochfügen 2000 sneller is. Ik heb dus op Google earth gekeken en daaruit blijkt dat het met 2 banen mogelijk moet zijn. Ik merk daarbij op dat één baan wel een lengte van 4km krijgt. Echter, wat mij verbaast is dat er op de Rastkogel geen mooie plek is om een bergstation te plaatsen, dat het eerste stuk vanaf de Rastkogel moeilijk begaanbaar is en dat eenmaal in het Nurpenstal een verbinding weinig mooie pistes oplevert.

Mijn vraag is hoe jullie daar tegenaan kijken. Zie ik iets over het hoofd?

@HenriS en andere, het is hier al een tijdje stil. De 3S Penkenbahn staat ondertussen en ook de Almbahn1 (Finkenberg) wordt volgend jaar nieuw gebouwd. (details volgen volgende maand)

Maar weten jullie nog meer over de ontwikkelingen richting een verbinding met HochZillertal. Ik hoorde van de zomer in het Zillertal dat de dalafdaling van Penken (bergstation) naar de Horbergbahn (dalstation) er gaat komen komende zomer. Maar ik hoor weinig over de Pangert lift of de Zubringerbahn over de Schwendberg richting Hotel Mösl. Weten jullie meer? Wel is er afgelopen zomer een sleeplift gebouwd richting Mayrhofen?

groetjes Wessel

De Hirschbichllift in Hochzillertal is inderdaad gebouwd. Verder is het even afwachten, het zal nog wel even stil blijven rondom dit project. Wellicht zullen ze in de zomer van 2017 weer een nieuwe stap zetten.

Waarschijnlijk komt de pangert er eerst hoorde ik vorig jaar nog in het zillertal. Dit jaar werd ook al een wateropslag gebouwd voor de nieuwe pisten daar.

De verdere uitbreidingen gingen volgens de eigenaars van het appartement nog geruime tijd duren doordat de groenen moeilijk doen en de gronden die daar liggen van verschillende partijen zijn wat het ook weer een stuk moeilijker maakt.

Wel zouden ze volgende zomer alles in gereedheid brengen om een dalafdaling naar de horbergbahn te realiseren met voldoende sneeuwkanonnen, dit was de volgende stap na de nieuwe penkenbahn.

No sweat no glory

Plaats een reactie