oost europeanen in mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Zijn er nu echt zoveel oost europeannen in mayrhofen die dus ook daar de sfeer verpesten?

nee joh gekkie!

Ik ken Mayrhofen alleen van de zomer. In de winter is het me veel te druk om daar m’n gezicht te laten zien. Maar wat ik hoor op andere fora kan het eventueel wel kleine overlast geven. Echter zo dramatisch is het nu ook allemaal niet denk ik.

Oost Europeanen kunnen wel veel alcohol drinken. Maar goed, zeg niet dat Nederlanders dat niet kunnen…

Voor mij alweer 5 jaar geleden toen ik Mayrhofen was en de aanwezigheid van Russen viel toen wel op. Maar of je hier nu echt hinder van ondervindt? Ze zijn wat arrogant maar verder weinig last mee gehad. Groter nadeel van Mayrhofen vind ik de drukte en de lage ligging, dus geen dalafdalingen.

Wat bedoel je precies met het "sfeer verpesten"? Wat doen oosteuropeanen anders dan niet-oosteuropeanen?

hard praten
met -te veel- drank skieen
voordringen in de rij voor de lift
lomp gedrag in restaurants
asociaal hautain nouveau-riche gedrag naar "het gepeupel" dat hen bedient in restaurants, de liften en winkels
naar knoflook en zweet stinken
hun porsche cayenne op invaliden parkeerplaatsen neerzetten

typisch oostblok-gedrag bij het buffet (eerst alles leegruimen zodat er voor jou niets overblijft, vervolgens 80% weggooien) heb ik zelf nooit gezien, maar dat is omdat ik niet naar "hun" soort hotels toe ga

maar de rest dus wel live gezien, in meerdere oostenrijkse wintersport plaatsen

Soelden was bijv. echt ergerlijk

Er zijn trouwens wel bepaalde piek weken wanneer er bizar veel oostblokkers zijn, die weken vallen niet perse gelijk met onze hoogseizoen weken, er is bijv. 1 week in januari die erg druk is met oostblokkers, weet alleen niet meer welke

ben net terug van een weekje mayrhofen, zijn wel veel russen, en je hebt eigenlijk alleen last van ze bij het uitgaan, maar er zijn genoeg nederlanders en britten om ze weer in te dammen als ze te ver gaan dus ik zou me geen zorgen maken,

Anoniem,
Maar waarom noem je die mensen oostblokkers?
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt in Soelden en Mayrhofen in de week toen er bizar veel hollanders waren.
En nog meer…
Een voordeel die ik heb is, als we in ons moedertaal praten, dat ik van nl’s zoveel afchuwelijke beledigende komentaar hoor richting andere bevolkings groepen. Laag is dat. Dat kan pas stinken…

De week voor kerst in Mayrhofen geweest (2010)… Weinig lastige buitenlanders meegemaakt, in de apres-ski (de Ice Bar) vooral Nederlanders en Engelsen! Op de piste geen dronken Oostblokkers tegen gekomen, ligt misschien aan de periode dat we er zijn geweest,

"er is bijv. 1 week in januari die erg druk is met oostblokkers, weet alleen niet meer welke"

Voor zover ik kan zien heeft een groot deel van Polen 1 week van de laatste 2 weken van januari, en Hongaren ergens een week in februari. Oekraïne, Servië en (Wit-)Rusland vaak de 1e of de 2e week van januari (wegens orthodox kerstmis 7&8 januari)

Oftewel: de 3e week van januari zijn er a: bijna geen nederlanders en b. bijna geen oost-europeanen… :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Simpel…elk jaar meer oostblokkers, Russen etc. Voornamelijk Tirol en Arlberg ( en Ischgl !!, onaangenaam veel… )
Salzburgerland en nog meer naar het oosten is het een stuk minder.
Tja,Mayrhofen altijd veel NL… "kan" gezellig zijn.

Het klopt wel dat ze alles op tafel zetten zodat er voor de rest niets over blijft voor de rest niet anders dan ons nederlanders hoor,asociaal gedrag gezuip etc

Kan ik ook bijklussen in Mayrhofen? Ik kan stucken, schilderen, timmeren en tegelen…

Ben zelf geen "Oostblokker" maar eerlijk gezegd snijd het mes aan twee kanten want, oke de meeste "Oostblokkers" ik zou eerder zeggen russen, zijn inderdaad niet menslievend maar dit kan ook van nederlanders gezegd worden! Ik persoonlijk vind dat ze dikwijls arrogant zijn! Dit is mijn bescheiden mening.

Mvg

lol @ vad

ach t is maar hoe je het bekijkt… Er zijn zat NL’ers met een veel te grote muil! Zo ook met Duitsers, Peauwlen, Tsjechen en zelfs Bulgaren… Je kan je eraan ergeren maar zelf ook iets aan doen. Een grote muil opzetten, dimmen ze zo in… En je hebt bij de lift altijd je ski stokken nog… Een binding is zo open hoor als ze hard voordringen. Succes gegarandeerd!! Heb voordringers nog nooit zo hard 2 mtr achteruit zien springen om hun losgeschoten ski op te pikken… Hehehe

Was vorige week in Mayrhofen. Veel "Oostbloks" gehoord maar geen last van gehad. Het enige wat me opviel dat ze heel vaak walkie-talkies bij zich hebben waarmee ze dan in de liften met elkaar gaan zitten praten.
De meerderheid van de vakantiegangers bestond uit Nederlanders, Engelsen en wat Scandinaviers. In de apres-ski ben ik ze helemaal niet tegengekomen.

Totaal geen last van de oost blokkers gehad meer van de snowboarders die de regels niet kennen.
Schijt aan alles hebben de meeste boarders.
Ze hebben niet oin de gaten dat als ze van achteren komen dat ze dan rtekening moeten houden met de skieers of boarders voor hun.
Dat vond ik het meest irritante dee vakantie

Ik woon in Mayrhofen. Je hebt Russen en je hebt Russen. Ik heb me meer moeten schamen om de Nederlanders deze winter. Luid, brutaal en ze hebben met vechtpartijen dingen kapot gemaakt. Een hoop commentaar op oostblokkers dit forum, maar ze hebben geld en geven het uit. De Nederlanders hebben zich zeer slecht gedragen, en krijgen een hele slechte naam in Tirol.

Ik stel een meldpunt Oostblokkers op wintersport voor…

Ik zie dit forum nu pas maar er zijn ook genoeg nederlanders die zich aso gedragen en dronken op de piste staan.

Valt mij op dat je in Frankrijk haast eigenlijk geen Oost-Europesche mensen ziet. Afgelopen maart in de Port Soleil niet en het jaar daarvoor in het Grand Massif eigenlijk ook niet gezien. Heb verder geen problemen met ze. Net iets te ver rijden misschien? Taal?

Zit er aan te denken om deze maand een keer naar de Allrounder skihal in Neuss (DE) af te reizen voor een middagje skiën. Twijfel wel een beetje, lees namelijk nogal veel over oostblokkers (met name russen) die dronken de pistes af rutschen. Misschien maak ik me wel onterecht zorgen om niets, maar ja toch maar de vraag… op welke dagen en tijden is de kans het kleinst om russen tegen het lijf te lopen?

Door al een vooroordeel te hebben jegens een bepaalde groep(Oostblokkers, Nederlanders, Engelsen, snowboarders, etc.)gaan mensen bij voorbaat anders reageren op iemand. Als ik snowboard doen mensen anders tegen me dan wanneer ik ski. Toch ben ík dezelfde persoon en gedraag me ook steeds hetzelfde. Zelf heb ik er een hekel aan als mensen zich niet netjes aan de FIS-regels houden, beschonken op de piste staan en ander asociaal gedrag vertonen. Maar…het maakt me dan totaal niet uit welke taal ze spreken of welke sport ze beoefenen.

Het is hier boven ook al een keer te sprake gekomen. Is er ergens een overzicht waar de wintervakantieweken opstaan van de landen in Europa? Dit om een mooie rustige week te plannen volgend jaar. Ik plan meestal maar een beetje lukraak om de krokusvakantie heen, maar als ik zou kunnen kiezen, zou ik het liefst een rustige week kiezen. Heb de mensen die in een drukke periode moeten ook geen last van mij :-)

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

Dan zou ik kort na de kerstvakantie gaan, eind januari of zo.

Laat de russen die skihal maar bezoeken Rob, bouwen we er samen een mooi fees van.

@Cordy, Goed nummer wel…

Jongens, als je niet opgescheept wil zitten met veel buitenlanders moet je gewoon alle hier opgesomde bekende en overgemarketingde skigebieden mijden.

Ik heb in Damüls, Diedamskopf geen last gehad van vervelende buitenlanders. Belgen, Duitsers en Oostenrijkers samen op de piste, daar komen geen problemen van.

In Warth zaten er veel Belgen, maar last heb ik niet van mijn landgenoten gehad. Het was er gewoon druk op de piste.

Een paar km verderop in Lech zal dat wel even anders zijn geweest…

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

@Jeroen - ik wou eigenlijk nog met een onthulling komen, maar ik denk dat ik daar maar vanaf zie…

@Cordy, please do …

Plaats een reactie