Huidige situatie Westendorf

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Quote uit het artikel:
Geweldige last-minute deals en ook topprijzen in de vakantieweken
… Tel daarbij op dat het super rustig is in bijna alle skigebieden en je zou wel bijna gek zijn als je de komende weken niet naar de sneeuw gaat. …

Door een mis communicatie / boekings fout zijn wij op zoek naar een nieuw onderkomen in Westendorf (vanaf volgende week donderdag).

Wat ons opvalt staat haaks op het artikel.
Alle (comfortabele) betaaldbare appertementen zijn bezet (€140,00 per nacht zonder ontbijt).
Op de webcams is het erg druk.

Kan iemand van het forum aangeven of het echt zo druk is in het dorp en op de berg?

⛷🎿

Westendorf blijft een van de populairste bestemmingen voor Nederlanders dus op rust zou ik niet rekenen, en webcams liegen niet. Daarnaast is het boosteren lekker op gang dus elke dag mogen er weer meer mensen die kant op. Als je op donderdag aankomt en je blijft tot na het weekend ga je door 2 ‘standaard’ weken heen, het meeste wordt namelijk geboekt van zaterdag tot zaterdag of zondag tot zondag, vooral appartementen. Dit maakt het waarschijnlijk extra lastig. Het is wel na de vakanties dus er zal vast wel wat zijn, succes met de zoektocht.

Probeer:

booking.com https://www.skiwelt.at/nl/accomodatie-zoeken-lijst-accommoda… https://www.kitzbueheler-alpen.com/nl/bri/accommodatie/boeke… https://www.skiweltwilderkaiser.nl/accommodaties/appartement…

Anders is er misschien nog wat in Brixen im Thale of Kirchberg, vlakbij. En maak een standaard email aan, die je kunt versturen naar verschillende acco’s waar je graag zou willen verblijven. Wellicht hebben ze nog last minute annuleringen.

Ik zit in St Johann in Tirol en heb inmiddels in Skiwelt, Steinplatte, Lofer, St Johann en Kirchberg geskied. In de weekenden is het flink drukker met een hoop lokale mensen en duitsers, doordeweeks variërend tussen prima te doen tot zeer rustig.
Skiwelt is overigens wel echt wat drukker dan alle andere plekken. Westendorf zelf is best prima m.u.v. Ki- West, daar was het echt behoorlijk druk (was doordeweeks, 80% Nederlanders🤦‍♂️).

*bericht bewerkt door Amelm op 16 jan 2022 18:17

Hallo Ilona,
Voor aankomend weekend, van 20-1 t/m 24,-01, kun je de volgende 2 appartementen in Westendorf proberen te bellen of mailen:
Appartement Reiterhof (spreekt Nederlands)
Appartement Martin.
Zij staan niet op booking.com.
Ik kom geregeld in Westendorf omdat mijn dochter er woont. Meestal heb ik bij de Reiterhof of Martin geluk.
Afgelopen week was het in het dorp Westendorf rustiger dan voorheen.
In de weekenden is het drukker op de piste met lokale mensen en de weekendgasten.
Ga voor jullie duimen.
Suc6! Gr. Linda

*bericht bewerkt door Lyn74 op 16 jan 2022 19:48

Afgelopen week in skiwelt gezeten. Eerste keer voor ons, maar ik vond het opvallend rustig op de berg, in het dorp ben ik niet geweest.geen wachtrijen bij de liften prima te doen in de hutten. Misschien in het weekend met het mooie weer dat het wat drukker is.

*bericht bewerkt door Chris. op 16 jan 2022 20:42

Hoe bevalt het @Amelm ?? Waar kunnen we je verslagen lezen? ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hoe bevalt het @Amelm ?? Waar kunnen we je verslagen lezen? ;)

Shane op 16 jan 2022 21:41

haha @Shane het bevalt meer dan uitstekend tot nu toe! Ik vrees dat uitgebreide verslagen er niet gaan komen, te lui/ volle dagen voor. Ik zal wel beginnen met wat meer foto’s te nemen zodat ik achteraf nog week verslagen kan maken mocht ik er toch aan willen beginnen😜

Bedankt voor de reacties!

Met de huidige weersvoorspellingen (lees sneeuwval) hebben we besloten niet te gaan.

Volgend jaar nieuwe rond nieuwe kansen!

⛷🎿

Sneeuw met af en toe een zonnetje! Voor de meesten is dat ideaal wintersportweer😀

Quote uit het artikel:
Geweldige last-minute deals en ook topprijzen in de vakantieweken
… Tel daarbij op dat het super rustig is in bijna alle skigebieden en je zou wel bijna gek zijn als je de komende weken niet naar de sneeuw gaat. …

Door een mis communicatie / boekings fout zijn wij op zoek naar een nieuw onderkomen in Westendorf (vanaf volgende week donderdag).

Wat ons opvalt staat haaks op het artikel.
Alle (comfortabele) betaaldbare appertementen zijn bezet (€140,00 per nacht zonder ontbijt).
Op de webcams is het erg druk.

Kan iemand van het forum aangeven of het echt zo druk is in het dorp en op de berg?

Ilona2 op 16 jan 2022 10:17

Ik zie dat ik een reactie op mijn prive bericht heb ontvangen… maar kan hem niet openen/krijg hem niet te zien in mijn inbox…?!

Plaats een reactie