Nieuwe website: feedback en bugs

Het probleem is niet dat de foto’s gedraaid worden, maar dat ze niet gedraaid worden.

Omdat je telefoons op allerlei manieren kan vasthouden wordt de positie (landscape of portrait) opgeslagen in de exif data van de foto. Het is dus aan de site of cdn om hem goed te zetten. Dat laatste ging op onze oude cdn goed maar zit nog niet in onze nieuwe.

De lijst met dingen die gedaan moet worden is helaas nog te lang om hiermee aan de slag te gaan maar hij staat er wel op. Dus even wachten en je hoofd draaien ben ik bang. Of even de foto al draaien op je computer of telefoon, dat wil dit probleem ook nog wel eens voorkomen.

Yo-han op 10 dec 2020 22:44

Je zou toch verwachten dat in 2020 de software van zo’n website dit ook automatisch doet. 😊

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Zomaar dingen automagisch doen levert juist problemen op.

Heb je een voorbeeld van een image die niet goed gaat? Want ik lees net dat Chrome en Safari het al een tijdje automatisch doen als de info nog in de afbeelding zit. Firefox loopt nog een beetje achter.

Je kan je eigen browser testen door deze pagina te bezoeken https://softov.org/oria/image-orientation. Als alle afbeeldingen goed staan ondersteund je browser het automatisch draaien van de afbeeldingen.

*bericht bewerkt door Yo-han op 11 dec 2020 09:17

MAND!

@Yo-han In het volgende topic heb ik met mijn telefoon (android,chrome) een foto geupload in de laatste post.
Het is een foto die ik zelf gemaakt heb met mijn telefoon in portret modus. https://www.wintersport.nl/forum/topic/524918

Ook als ik op de laptop met chrome kijk is de foto gedraaid.

Übung macht den meister!!!

De weersverwachtingen lijken weer niet te updaten. Die staat nog steeds op vrijdag.

Born to Ride

Volgens mij mis ik iets onderaan dit topic https://www.wintersport.nl/weblog/13/12/2020/met-een-heliko…

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 18 dec 2020 12:07

Übung macht den meister!!!

Volgens mij mis ik iets onderaan dit topic

RFKANGOO op 13 dec 2020 09:46

Fixed!

Door een bug die met de laatste release vandaag was geintroduceerd konden jullie even niet reageren. Dat was natuurlijk niet de bedoeling en meteen gerepareerd. Thanks voor de heads up @RFKANGOO.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 17 dec 2020 20:42

MAND!

Is er een mogelijkheid om berichten te sorteren van nieuw naar oud? Vooral bij de al langer lopende topics (Welk dorp is dit, welke piste etc) zou ik het persoonlijk (maar wie ben ik ) makkelijk vinden als je het laatste topic boven aan hebt staan.

Iemand quoten met linkjes e.d. in zijn post lijkt weer niet te lukken @Yo-han.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Ik zie het probleem ja. We gaan er even naar kijken.

MAND!

Wow. Thanks @Shane. Dit was een bug waar we al sinds 4 nov naar op zoek waren maar als maar niet konden vinden. Nergens was er een error te zien (behalve voor de gebruiker) en we zagen alleen een crash van onze api. Het probleem deed zich ook alleen voor als iemand een quote probeerde te posten met een link er in. Maar dan ook weer 1 bepaalde. Ik ga de fix even afmaken en we gaan hem zodra hij klaar is live zetten.

Voor jou een (digitaal) 🎂 als bedankje!

MAND!

@RFKANGOO Zomaar dingen automagisch doen levert juist problemen op.

Heb je een voorbeeld van een image die niet goed gaat? Want ik lees net dat Chrome en Safari het al een tijdje automatisch doen als de info nog in de afbeelding zit. Firefox loopt nog een beetje achter.

Je kan je eigen browser testen door deze pagina te bezoeken https://softov.org/oria/image-orientation. Als alle afbeeldingen goed staan ondersteund je browser het automatisch draaien van de afbeeldingen.

Yo-han op 11 dec 2020 09:15

En de ultieme test.

edit: YES! Opgelost.

*bericht bewerkt door Yo-han op 18 dec 2020 13:15

MAND!

Wow. Thanks @Shane. Dit was een bug waar we al sinds 4 nov naar op zoek waren maar als maar niet konden vinden. Nergens was er een error te zien (behalve voor de gebruiker) en we zagen alleen een crash van onze api. Het probleem deed zich ook alleen voor als iemand een quote probeerde te posten met een link er in. Maar dan ook weer 1 bepaalde. Ik ga de fix even afmaken en we gaan hem zodra hij klaar is live zetten.

Voor jou een (digitaal) 🎂 als bedankje!

Yo-han op 18 dec 2020 12:35

Oh serieus? Ha, ik dacht dat je het probleem in de gaten had na de eerdere melding (van RFKangoo volgens mij). Ik had hem namelijk allang in de gaten en heb mijn gequote reacties een tijdje aangepast, zodat het wel werkte. Either way, graag gedaan, zal het voortaan sneller doorgeven 😁👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De weersverwachting blijft op zondag staan. Hij is al 2 dagen niet geupdate.

Born to Ride

Wanneer ik op de gebiedspagina van Zillertal 3000 de webcams aanklik blokkeert de ganse pagina.
Dit ‘blokkeren’ (vastlopen?) gebeurt enkel op de gebiedspagina van Zillertal 3000, op andere gebiedspagina’s werkt het zeer vlot.

Niet de juiste plek misschien, maar wilde er geen heel nieuw topic voor openen. Ik kon de weerclinic van Roel van afgelopen dinsdag nog niet terugvinden op de profielpagina. Komt die nog? Tx

*bericht bewerkt door Bens op 07 jan 2021 13:02

@Bens deze zal hier verschijnen, de video komt er zo snel mogelijk bij te staan! https://www.wintersport.nl/profiel/club/event/wintersport-we…

Niet de juiste plek misschien, maar wilde er geen heel nieuw topic voor openen. Ik kon de weerclinic van Roel van afgelopen dinsdag nog niet terugvinden op de profielpagina. Komt die nog? Tx

Bens op 07 jan 2021 13:01

Staat erop.

MAND!

Klein foutje denk ik

Wanneer ik klik op : " Je bent genoemd in…" krijg ik …Oeps Helaas niet gevonden.

Wanneer ik dan op “de lijn” van de inbreng in het topic klik…dan gaat het wel.

Born to run. B.S.

Op mijn telefoon willen nieuwe reacties soms niet openen. Ik krijg dan alleen te zien wat er de vorige keer al stond. Ik moet een nieuw tabblad openen en daar de site openen om het op te lossen. Ik gebruik de duck privacy browser.

null

Dit krijg ik vaak te zien als ik op nieuwe reacties klik. Zowel op de pc als op de telefoon.
F5 werkt dan niet. Op het forum klikken en dan het topic opnieuw openen wel.

Übung macht den meister!!!

null

Dit krijg ik vaak te zien als ik op nieuwe reacties klik. Zowel op de pc als op de telefoon.
F5 werkt dan niet. Op het forum klikken en dan het topic opnieuw openen wel.

RFKANGOO op 18 jan 2021 11:45 Ik krijg dat ook vaak

Ja ik snap die bug wel denk ik. Check de url ook even. Hij wil naar pagina 7 maar er zijn er maar 6. Vandaar dat het scherm leeg blijft. Daar moet even naar de juiste pagina worden verwezen.

*bericht bewerkt door Yo-han op 18 jan 2021 14:22

MAND!

@Yo-han dat gebeurd bij iedere 30e reactie. Hij maakt de volgende pagina aan zodra de 30e reactie gepost is ipv dat hij hem pas aanmaakt als de 31e post gepost is welke op de volgende pagina zou moeten komen.

Born to Ride

null

Dit krijg ik vaak te zien als ik op nieuwe reacties klik. Zowel op de pc als op de telefoon.
F5 werkt dan niet. Op het forum klikken en dan het topic opnieuw openen wel.

RFKANGOO op 18 jan 2021 11:45

Waar klikte je op “nieuwe reacties”? Dan kan ik even precies zien waar het misgaat want de meeste links lijken wel te werken.

MAND!

@Yo-han het gebeurd wanneer je een notifactie krijgt dat er een nieuwe reactie op een bericht is en je klikt daarop om naar dat bericht te gaan en er dan precies 30 of een meervoud van 30 aan reacties is.

Born to Ride

Fix wordt nu uitgerold.

MAND!

Ik zie vaak dat voor wintersport-gerelateerd nieuws een forumtopic wordt aangemaakt door een gebruiker van het forum. Vervolgens wordt hetzelfde nieuws ook in een ‘officiële’ nieuwsrubriek opnieuw gepost door de redactie. Wat is daar de toegevoegde waarde van?

*bericht bewerkt door Quick op 19 jan 2021 08:13

Mr. Slow

Meerdere redenen @Quick . Vaak is er in die tijd ook al een verhaal vanuit de redactie in de pijpleiding, maar zijn er meerdere factoren waarom dat langer kan duren. Vaak heeft dat te maken met meerdere bronnen check o.i.d. Daarbuiten zijn de percentages forum gebruikers vs weblog lezers nogal verschillend. De “vaste kern” van de gebruikers heeft waarschijnlijk de forum als homepage ingesteld, maar het gros van de bezoekers komt niet eens op het forum :) Zo kunnen we ook nieuwswaarde aan die gebruikers bieden + onze communicatie op andere kanalen beter stroomlijnen.

Alrighty, helder. En ik maar al die ‘dubbele’ topics doorscrollen! 😜

Mr. Slow

Plaats een reactie