St Anton zwaar overschat

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hmm waarom zou je trouwens het gebied in 1 dag willen doorgaan? Het is toch veel leuker om in een bepaald deelgebied meerdere pistes te doen?

Gang is alles

Hmm waarom zou je trouwens het gebied in 1 dag willen doorgaan? Het is toch veel leuker om in een bepaald deelgebied meerdere pistes te doen?

Jesper op 16 mrt 2015 22:39

Inderdaad, lekkere pistes minstens 3 keer achter elkaar ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Thijsmeeusen Mooie vuistregel! :D

Gang is alles

Ben al meer dan 10x in St-Anton geweest maar nog nooit tijdens een (drukke) vakantieperiode met schoolkinderen. Enkel in het begin van december en eind maart. Een paar keer zelfs na Pasen. Druk is het dus wat mij betreft nog nooit echt geweest maar ik kan me voorstellen dat het bij die periodes hier en daar voor problemen zorgt aan sommige liften. Hopelijk komt hier verbetering als de langverwachte verbinding naar Lech er daadwerkelijk komt. Het pisteplan klopt hier en daar wel niet maar zelf nu zelf: in welk skigebied wel?
Mooserwirt is een gekke keet en als je vroeg genoeg komt kan je altijd een leuk plekje vinden, zelfs bij minder goed weer ook binnen. De Krazy Kanguruh is een waardig alternatief met een jeugdiger, uitbundig publiek. Ook in de Anton Bar beneden aan de Galzig is het best aardig maar hier vind je een andere stijl van muziek (lounge-house-commercieel). 's Avonds is er af en toe in de “Grünbeck” (gelijkvloers Hotel Anton) een house-feestje met Dj Ante uit Zweden (vooral februari en maart dacht ik…). De Postkeller en de Kandahar bar in de dorpsstraat zijn de plaatsen bij uitstek om af te sluiten…
Dit seizoen wel niet geweest dus wie geeft nog een update? Zijn er ergens nog nieuwe café/bar/restaurants e.d. bijgekomen?

Ik ga nu al voor de vierde keer op rij eind maart naar Sankt Anton. De drukte is dan eigenlijk wel voorbij. Alleen de Gondel naar de Valuga is soms nog druk.

Wat mij verder opvalt is dat het een heerlijk gebied is om kriskras door te cruisen. Echte tochten kan wel, maar het is geen Port du Soleil ofzo.

Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteit een tikkeltje uit balans, maar eind maart is het echt nog een topbestemming.

Wordt echt tijd dat de verbinding er met Zurs/Lech komt… BAM dan wordt het aantrekkelijk… En idd sommige liften mogen ze best vervangen hoor, het wordt tegenwoordig een beetje oude meuk… Misschien wel charme maar daar zit ik niet op te wachten… Snel naar boven om daarna weer af te dalen…

Over welke oude meuk hebben jullie het toch steeds! Ik kan er mischien 2 vinden waarvan 1 erg jammer zou zijn als ze die zouden vervangen nl de mooiste lift qua uitzicht en nostalgie de Schindlergratbahn.
De andere is die kleine bahn rechts naar Campen aan het eind van het pad.
@Tim ik weet werkelijk niet welke je bedoeld.

@Hooykaas

Nou ja eerlijk is eerlijk

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@hooykaas

Werk je bij de pr afdeling van St Anton? Er mogen snelle 2-zitters tussen zitten maar de meeste zijn qua comfort achterhaald tov nieuwe generatie liften in omliggende gebieden. Je mag wel iets verwachten als je naar de prijs vd skipas kijkt.

@Peter30 Ja nu ga ik niet meer naar Albona hoor ;)

Gang is alles

Geweldig om al die verhalen te lezen, zo herkenbaar… Iedereen maakt zich druk om de soms zg. oude liften. Het maakt mij persoonlijk allemaal niet zo veel uit. Tuurlijk is een comfortabele lift een plus maar meer ook niet. Gelukkig is de Albona 1 nog een oude lift waardoor het Albonagebied minder overlopen zal worden als er een 8 persoons met stoelverwarming uit Stuben zou vertrekken. En zo heel erg groot is het Albonagebied nu ook weer niet. Maar ik denk dat veel mensen zich verkijken op het Arlberggebied en dan met name de aansluitingen, of juist geen aansluitingen van andere gebieden. En hier ligt juist de grootste uitdaging van het Arlberggebied. MAAR: dan moet er geïnvesteerd worden in een gids of eigen kennis. En ik denk dat hierdoor het gebied veel meer meerwaarde krijgt wanneer je met iemand op pad gaat die de juiste spots kent. Ga je alleen voor de pistes dan kan het soms wat tegenvallen, zeker bij st. Anton zelf.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik zat nog even te denken waarom @Skizoeker zo ontevreden met Sankt Anton was.Ik denk dat ik het weet.
Allereerst ben ik het 100% eens met @Greenfield dat je een gids moet inhuren of moet investeren in eigen kennis van het gebied.Ten tweede is Sankt Anton bekent voor hoofdzakelijk Off-piste skiën. En daar komen de meeste mensen ook voor.Als je dat al niet doet dan mis je 90 procent van het gebied en dan kan het misschien On-piste “klein” overkomen alhoewel 350 km piste op 1 pas is niet echt klein natuurlijk.Skizoeker is voor hem naar het verkeerde gebied gegaan denk ik.Voor alle duidelijkheid ik werk niet voor de pr afdeling van het touristenverband anders zou ik nu in een Audi A 6 allroad rijden met belettering. Maar ik mag "onbescheiden " als ik ben wel van mezelf zeggen dat ik het gebied goed ken omdat ik er al jaren kom.

Ik moet onwillekeurig aan je de denken @Skizoeker ( Ja ik weet het het is niet gezond

En wat schiet de pisteskiër daar mee op dan? ;)

Ha Ha die @DSvier Je wordt op je wenken bediend.

Speciaal voor jou nieuwe liften in 2016/17
Flexenbahn
Trittkopfbahn 1
Trittkopfbahn 2
Albonabahn 2
“Run of Fame” (Ook wel DSvier run genoemd )
Maximum skiing experience from Warth to St.Anton!
Closing the loop DSvier

Jaren gelden zijn we een paar keer in St-Anton geweest. We skieën op de piste en nee, we gaan niet voor de après-ski. Toch staat het zeker op het lijstje om nog terug te gaan. Inderdaad niet het grootste gebied, maar wel afwisselend en leuke pistes. Ook de skiroutes maken dat je er best een weekje bezig bent zonder je te vervelen. En dan af en toe een tochtje naar Lech/Zurs : skieën tot Alpe-Rauz en dan het busje op. Met de nieuwe verbinding wordt het nog beter.
In de categorie ‘zwaar overschat’ staat bij mij Ischl op 1. Druk dorp, veel lawaai, veel volk dat vooral wil opvallen. Qua pistes niets bijzonders.
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening, anders zaten we met z’n allen in 1 enkel gebied :-)

Ze hebben een Supercharger, @hooykaas, dus wat dat betreft een plusje… Maar ik ben de Dolomieten gewend en dan ben als als pisteskiër wel erg verwend geraakt. ;)

Sankt Anton en met aanvulling Lech staan absoluut niet op mijn to-do lijstje, integendeel, ergens redelijk vanonder. Om verschillende (objectieve redenen):

  • Onbetaalbare skipas (284 euro)
  • Meestal slecht weer
  • Slechte verbindingen met Lech & Sonnenkopf
  • Relatief druk

Wat is er onbetaalbaar aan 284 euro? Zo extreem is dat niet (ik neem aan dat het een weekprijs is en geen dagprijs)…

Wat is er onbetaalbaar aan 284 euro? Zo extreem is dat niet (ik neem aan dat het een weekprijs is en geen dagprijs)…

DSvier op 9 mrt 2016 14:21

284 euro is bijzonder veel geld voor één week naar mijn mening. Als je met bijvoorbeeld een gezin van 5 personen gaat, ben je bijzonder veel geld kwijt.

284 euro is bijzonder veel geld voor één week naar mijn mening. Als je met bijvoorbeeld een gezin van 5 personen gaat, ben je bijzonder veel geld kwijt.

Mathijs! op 9 mrt 2016 14:35

Dat skiën niet de meest goedkope hobby is, is een tweede.

Maar het is voor een beetje skigebied de prijs die je betaalt voor een week, wat ook logisch is als je ziet welke investeringen er tegenover staan.

Natuurlijk zijn er gebieden die goedkoper zijn, maar dan zul je ook een veek kleiner gebied treffen.

Wat is er onbetaalbaar aan 284 euro? Zo extreem is dat niet (ik neem aan dat het een weekprijs is en geen dagprijs)…

DSvier op 9 mrt 2016 14:21

284 euro is bijzonder veel geld voor één week naar mijn mening. Als je met bijvoorbeeld een gezin van 5 personen gaat, ben je bijzonder veel geld kwijt.

Mathijs! op 9 mrt 2016 14:35

Ik vindt juist de kleinere skigebieden duur. Vaak is de infrastructuur,sneeuwkanonnen enz veel minder. Vindt het verschil soms dan wel erg klein.

May the ski force be with you !!

@DSvier: Nochtans betaalden we vorig jaar 224 euro voor een 6-dagenpas in Ski Amadé. Geen kleine skigebieden, integendeel.
Drie jaar geleden betaalden we een kleine 600 euro voor 5 personen. De skigebieden waren iets kleiner, maar er zaten wel meerdere skigebieden in de pas. Hier betaal je nu voor twee volwassenen die 600 euro al bijna. Toch een exuberant verschil voor een verschil in kilometers.

Mijn twee vorige voorbeelden beperken zich tot Oostenrijk. Ga je naar Frankrijk zijn de verschillen nog veel groter (verschillen die niet evenredig zijn met modernere liften en drukte).
@CJAHulskamp: Je bedoelt kleine skigebieden in Oostenrijk ;) Kleine skigebieden in Oostenrijk komen in sommige gevallen duur uit voor wat je ervoor terugkrijgt, maar er zijn evengoed gebieden waar je toch relatief goedkoop een skipas kan bemachtigen.

@Mathijs!: Amade zit nu op 268,50. 15,50 euro verschil met Sankt Anton.

Niet nader genoemde gebieden kan ik niet op reageren…

Ik vond 3 jaar geleden Sankt Anton ook erg tegenvallen. Veel skiliften die op een heuveltje zijn gebouwd waardoor veel mensen moet klauteren, druk, duur en weinig aansprekende pistes. Zurs vond ik wel super, maar om nou telkens in die snikhete bus te gaan zitten, dat is ook niet ideaal.

4-berge Skischaukel vind ik dan bijvoorbeeld een veel interessanter gebied. Weidser, moderner, betaalbaarder en gezelliger.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Mathijs!: Amade zit nu op 268,50. 15,50 euro verschil met Sankt Anton.

Niet nader genoemde gebieden kan ik niet op reageren…

DSvier op 9 mrt 2016 16:29

@DSvier: Een 6-daagse skipas in Ski Amade kost toch echt maar 241 euro in het hoogseizoen. Een 7-dagen skipas kost 268,5. Met andere woorden: voor 15,50 minder ski je hier één dag meer rond ;)

De niet-nader genoemde skigebieden zijn Lienz (Zettersfeld + Hochstein), Sillian, Sankt Jakob & Kals-Matrei (Ankogel, Mölltaler en Obertilliach zaten in de pas).

@Mathijs!: heel gek, maar als ik het over weekprijzen heb, dan denk ik aan 7 dagen… ;)

De niet-nader genoemde skigebieden zijn Lienz (Zettersfeld + Hochstein), Sillian, Sankt Jakob & Kals-Matrei (Ankogel, Mölltaler en Obertilliach zaten in de pas).

Mathijs! op 9 mrt 2016 16:46

Die hebben toch ook veel minder te bieden…

@Mathijs!: heel gek, maar als ik het over weekprijzen heb, dan denk ik aan 7 dagen… ;)

DSvier op 9 mrt 2016 16:52

@DSvier: 7 dagen is 284 euro en 6 dagen is 252 euro. Ik dacht dat de 284 euro voor 6-dagen was, dat verlicht de prijs een beetje. Toch blijft het heel wat geld voor een skigebied dat niet aaneengesloten is en zelden goed weer heeft.

Hoe weet je dat bovengenoemde skigebieden minder te bieden hebben? Ben je er al geweest?

@DSvier: 7 dagen is 284 euro en 6 dagen is 252 euro. Ik dacht dat de 284 euro voor 6-dagen was, dat verlicht de prijs een beetje. Toch blijft het heel wat geld voor een skigebied dat niet aaneengesloten is en zelden goed weer heeft.

Mathijs! op 9 mrt 2016 16:57

Maar goed, vergelijkbare prijzen voor kwa aanbod ook wel vergelijkbare gebieden. Toch?

Plaats een reactie