Live update: Les Gets

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

@laurankl, vandaag was ook super. Mooi weer gehad en de pistes zijn prachtig. Sinds mijn aankomst vorige week is er zeker 1-1,5m sneeuw bijgevallen. Condities zijn nu als vanouds en het is aanmerkelijk kouder geworden.

Wat betreft de opening van liften, ik ben er achter gekomen dat veel online systemen toch niet actueel zijn. Eigenlijk was afgelopen woensdag al alles open terwijl online stond dat deze nog dicht waren. Snow parken etc zijn nog wel dicht inderdaad. Met name rond avoriaz zijn de echte funparks nog dicht. Wel wordt er nu hard gewerkt aan alle jumps, slides en rails.

Volgende week lijkt helemaal een topweek te worden. De hoeveelheid sneeuw is nu al super en het weer lijkt beter te zijn/worden!

Denk dat ze vooral tegen hoogseizoen de snowparken open willen hebben. Dus deze zullen binnen een week wel allemaal up and running zijn.

Een beetje dooi kan geen kwaad, met de sneeuw die er nu ligt kunnen ze het tot het einde van het seizoen rekken.

Helaas inmiddels thuis gekomen… Toch een fijne vakantie gehad. Weinig zon maar wel erg fijne sneeuw vanaf de tweede dag van de vakantie.

Gister toen wij vertrokken was het werkelijk fantastisch weer, ijzig koud en hel blauw.

Zondag was mooi, begon wat wisselvallig maar het klaarde rond 2/3 helemaal op. Tegen 6 uur begon het weer te sneeuwen:

null

null

Gister ochtend, helaas niet meer kunnen skien. Wel even onderhoud gepleegd:

null

null

Iemand die op dit moment in Portes du Soleil is en een update kan geven?

Wij komen later deze week aan in Avoriaz en zijn nogal nieuwsgierig wat we daar gaan aantreffen ;)

Vandaag was het heel de dag zonnig weer in Portes du Soleil. Werkelijk geen wolk gezien. De lager gelegen pistes op de zonkant hebben hier wel onder te lijden. Verder is de piste-kwaliteit uitmuntend! Foto’s houden jullie tegoed!

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Vrijdag richting Avoriaz, hopelijk doorstaan de onderste pistes deze week.

Ik was er vorige week tot zaterdag 23/1 en de condities waren er super.
Veel sneeuw en aangezien de nachten koud blijven zal het er nog wel even goed blijven.
Alles pistes waren open en ook dit zal niet echt veranderen.
In Avoriaz moet je je zeker geen zorgen maken.

null

Foutje, dubbelpost

Thanks voor de updates! Ziet er goed uit!

Vandaag toch +8 graden in het dorp Avoriaz, wat al op 1800 meter ligt. Dat zou betekenen dat het in Morzine 15 graden is… Had het liever wat kouder gezien, maar ach we zullen ons wel gaan vermaken!

Het is weer een mooie dag geweest vandaag! Het is warm, dat zorgt voor heerlijke ski-omstandigheden maar gaat na de middag ten koste van de piste kwaliteit. Na een uur of 1 wordt het papperig. 'S ochtends liggen de pistes er gelukkig weer heerlijk strak bij!

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Goed om te horen dat het nog goed stand houdt. Ben je toevallig ook bij Les Gets/Morzine geweest? Zoja, hoe zijn de laaggelegen pistes daar? Ik ga pas eind februari, dus maak me nog absoluut geen zorgen. Maar ben wel benieuwd hoe snel het gaat met deze relatief hoge temperaturen.

Stay frosty

Jazeker, daar zijn we gisteren morgen geweest. Toen waren de pistes prima, ik denk dat voor de middag bovenstaand verhaal daar ook op gaat. Het hele gebied heeft hier mee te kampen i.v.m. de hoogte. Schaduwkanten zijn nog prima te doen.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Ben benieuwd, morgen vertrekken we naar Avoriaz met SnowBite. Als ik s’avonds ergens een nuchter gaatje vind, zal ik proberen een update te posten. Maar ik beloof niks :D

is er iemand ‘toevallig’ in Portes du Soleil momenteel? :)

Stay frosty

Als ik s’avonds ergens een nuchter gaatje vind, zal ik proberen een update te posten. Maar ik beloof niks :D

jeandeflamand op 28 jan 2016 18:10

Da’s niet gelukt begrijp ik? ;)

Ik ben er vanaf volgende week maar mijn vriendin gaat as donderdag al. Kan dus vanaf donderdag tm 8 maart updates blijven geven! Wellicht heb je daar nu alleen niks aan…

Vandaag (eindelijk) de eerste dag skidag gehad! We verwachtten niet zo goed weer, maar in de ochtend kwam zelfs het zonnetje er nog even bij!

Later op de dag trok het dicht en werd het zicht ook iets minder.
Pistes waren vandaag zeer goed geprepareerd, en de drukte (ookal was het een zondag dus locals skiën ook?) viel erg mee.

Al met al een geslaagde eerste dag.

foto’s komen later, als ik de wifi op de laptop aan de praat krijg

Stay frosty

Kijk dat hoor ik graag! ik ga komende week naar avoriaz :) @Siard dank voor de update

@Siard hoe staat het er voor met de sneeuwsituatie? ben zelf erg nieuwsgierig

@Jarinvergeer de sneeuwsituatie is in de lager gelegen delen wat slechter. Pap sneeuw en naast de piste wat groen…
Als je al iets hoger gaat zitten is het naast de piste mooi wit en is de sneeuw ook ‘gewoon’. Dus de sneeuwcondities zijn nog erg goed vind ik zelf.

foto’s gaat niet lukken i.v.m het trage internet hier

Stay frosty

oke dank @Siard !

Thanks voor de update! Ik zal vanaf woensdag ook het een en ander plaatsen.

Sneeuw kwaliteit zou ik mij niet druk over maken. Er volgt komende dagen verse sneeuw incl kou dus dan heeft alles weer een vers sneeuwdekje

Zo, alweer ‘thuis’… de dagen gaan veel te snel, dat is een ding dat vast staat. :/

Vandaag een erg witte dag. Helaas niet door sneeuwval maar laag hangende bewolking, dus erg slecht zicht (soms niet meer dan 20 meter). En zonder referentiepunt is skiën dan best lastig.

null

De onderste pistes hebben nog steeds zware sneeuw die dus lastig te verplaatsen is. O.a. bij de TS de Fys (lift), is er een piste dicht omdat daaronder delen nog bruin zijn van de modder :(

null

Later op de middag begon het wat te sneeuwen dus laten we hopen dat dat even doorpakt en er morgen een mooi nieuw laagje ligt.

null

De kleine laag die er lag vanochtend, werden hopen zware sneeuw.

Verder was vandaag ook even de TS de Charniaz (lift) kapot, maar gelukkig deed deze het later op de dag al weer.
Morgen gaan we richting Avoriaz, dus dan kan ik wat over de condities daar vertellen.

Stay frosty

Nieuwe dag, nieuwe kansen! En wat kan er veel gebeuren op een dag!

Vandaag was en is de lekkerste dag van deze hele week. In de morgen nog een beetje bewolking, maar 's middags trok het prachtig open! Vooral boven de 1800 meter was het prima vertoeven!

null

De pistes waren helaas niet zo goed als gisteren. Op veel plekken zelfs al vroeg op de dag dikke bulten en hopen! De pistes waren ook dichtbevolkt dus lastig te skiën.

null

Stay frosty

Super! Thanks voor de update, morgen ochtend zit ik er ook. Veel plezier nog

Super! Thanks voor de update, morgen ochtend zit ik er ook. Veel plezier nog

Pvdh op 1 mrt 2016 22:24

Wordt nog gezellig hier! :P Waar zit je?

Stay frosty

@siard Les Gets!

Wat een dag… Rond 10 uur aangekomen in de zeikende regen… Werkelijk niet normaal. Rond een uur of 2 ging de regen over in hele grote vlokken sneeuw. Inmiddels sneeuwt het goed door maar is de tempratuur nog wel aan d hoge kant. We zijn vandaag niet gaan skien omdat het met regen niet echt een feestje is…

Morgen een update vanaf de pistes!

Wat een dag… Rond 10 uur aangekomen in de zeikende regen… Werkelijk niet normaal. Rond een uur of 2 ging de regen over in hele grote vlokken sneeuw. Inmiddels sneeuwt het goed door maar is de tempratuur nog wel aan d hoge kant. We zijn vandaag niet gaan skien omdat het met regen niet echt een feestje is…

Morgen een update vanaf de pistes!

Pvdh op 2 mrt 2016 17:51

Mietje ;)

Plaats een reactie