Kitzbüheler Alpen 20-02-'15 t/m 27-02-'15 (Semi-)liveverslag

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental, Kitzbühel - Kirchberg, Kitzsteinhorn - Maiskogel en Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Zo, tijd voor dag 4! Vandaag stond SkiJuwel op de planning. Ik had hoge verwachtingen door @HenriS, en die zijn zeker waargemaakt! Snel over naar de foto’s, want die wil ik jullie niet onthouden!

null

De dag begon heiig, maar dit was al snel voorbij.

null

Iets voor tienen was ik aangekomen in Auffach. Misschien dat de mensen die daar die dag waren een Feyenoordvlag achterin een auto zagen liggen, dan was ik dat geweest.

null

De wachtrij voor de Schatzbergbahn was ongeveer 5 à 10 minuten.

null

Dit stukje van de dalafdaling was blijkbaar zeer slecht dus gesloten.

null

Bovenop had ik echt een fenomenaal uitzicht!

null

Plus de pistes waren nog eens in een superconditie. Beter kon de dag niet worden.

null

Hier zijn gewoon geen worden voor…

null

Een foto vanuit de Hankopfbahn. Links op de foto zie je de Gipfelbahn.

null

Hier de Schatzbergbahn met erachter de sleeplift die bijna niet gebruikt wordt.

null

Prachtig gewoon…

null

Zo druk was het eigenlijk niet… Ik hoefde nooit langer dan 20 seconde te wachten voor de lift.

null

Ongerepte natuur, love it!

null

De verbindingslift tussen Alpbach en Wildschönau.

null

De Pöglbahn in het dal van Inneralpbach.

null

Op naar de andere kant, vanuit het middelstation! Jammer dat er geen piste gaan naar het dal, zou toch wat extra kilometers zijn.

null

Riviertje in het dal van Inneralpbach.

null

Gondel uit en gelijk weer de gondel in.

null

Boven had ik weer een fenomenaal uitzicht.

null

De Brandegglift.

null

Zo, weer op naar boven. Dit keer met de Wiedersbergenhornbahn.

null

Tel eens het aantal wintersporters op deze foto… Het aantal zegt genoeg over hoe druk het was.

null

Ik durf te wedden dat @Rogier zich hier uitstekend vermaakt. Zoveel mooie en leuke off-piste afdalingen kan je hier vinden. Dit is dus mijn tip van de dag :P

null

Dit is de vernieuwde Gmahbahn. Een snelle, maar lange lift, waarin je een warme kont krijgt door de stoelverwarming.

null

En deze wisselde ik in voor de Brandegglift. Ik was toen onderweg naar de Hornbahn 2000.

null

En dit is nog steeds de Brandegglift. Een erg langzame en lange lift… Gelukkig was deze open, ondanks de harde wind.

null

Nogmaals @Rogier, hier kan jij vast wel raad mee ;)

null

En toen stonden we bovenaan bij het bergstation van de Hornbahn 2000. Hier zie je de top van de Wiedersberger.

null

Hier zie je een deel van het Zillertal. Het gebied wat je links op de berg ziet is Spieljoch.

null

Het waaide hard, maar dat maakte de omgeving er niet minder om.

null

Deze piste moest ik dadelijk nemen om terug te gaan naar het dal van Inneralpbach.

null

En hier een overzicht van de andere kant. Op de voorgrond zie je ongerepte natuur. Daarachter de Höhe Salve van het gebied SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental. Daarachter zie je de Kitzbüheler Horn (Kitzbühel - Kirchberg) en daarachter zie je nog de Loferer Gebergte.

null

Tijd om weer terug te gaan.

null

De pistes waren nu iets minder, maar nog steeds van topkwaliteit!

null

Tijd voor de dalafdaling. Tot kijk SkiJuwel!

null

Hier is het middelstation van de Schatzbergbahn te bewonderen.

null

Zo, dat was ‘m dan weer. Het was zeker een geslaagde dag!

null

null

Ik was nog even langs de MPreiss gegaan om iets te halen. Vanuit daar zag je nog de Höhe Salve. Achter de parkeerplaats had je nog een aantal huizen staan.

Statistieken

null

Ik heb vandaag 38 kilometer gesnowboard. Ik heb 17 liftritten gehad en 5520 hoogtemeters gemaakt. Het hoogste punt waar ik ben geweest was 2025 meter bij het bergstation van de Hornbahn 2000. Het laagste punt was bij het dalstation van de Wiedersbergenhornbahn op 830 meter hoogte.

Bis Morgen!
Morgen ga ik dan eindelijk snowboarden in Kaprun! Mijn tweede gletscherbezoek, waarvan het de eerste keer op de piste word. Ik vertrek rond een uur of half 9 naar Kaprun. Ik ben er waarschijnlijk, in mijn tempo, er zo doorheen. Ik ben in ieder geval weer rond 4 uur ’s middags in de Papalapub. Dus tot dan! Daarnaast bedankt ik @HenriS voor de tip over SkiJuwel, waarbij het nu zijn beurt is om jaloers op mij te zijn, in plaats van andersom. De condities waren erg goed, beter dan toen hij er was. Dus dit keer mijn tip aan Henri: Ga de volgende keer als er meer sneeuw ligt :P BIS MORGEN!

Carnas on Tour

@svennoo heb vorige week nog een update over skijuwel gemaakt…nog gezien?

*bericht bewerkt door moderator op 23 feb 2015 23:43

wat een heerlijke plaatjes van een prachtige dag! hoe kan het nou in de vakantie zo rustig zijn?! heerlijk, condities zien er ook prima uit!

Certified ski-boy, glijbewijs

Mooi hoor! Maar wat ziet je board er apart uit in die ene lift??

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Mooi hoor! Maar wat ziet je board er apart uit in die ene lift??

ThijsMeeusen op 24 feb 2015 17:08

je bedoelt die oranje zak? dat doen sommige mensen tegen beschadiging van bijvoorbeeld andere ski’s in een gondel

Certified ski-boy, glijbewijs

Mooi hoor! Maar wat ziet je board er apart uit in die ene lift??

ThijsMeeusen op 24 feb 2015 17:08

je bedoelt die oranje zak? dat doen sommige mensen tegen beschadiging van bijvoorbeeld andere ski’s in een gondel

Jorian op 24 feb 2015 17:22

Nope, dat is enkel bescherming voor in de bakskes het plexyglas en dergelijke.

Mooi hoor! Maar wat ziet je board er apart uit in die ene lift??

ThijsMeeusen op 24 feb 2015 17:08

je bedoelt die oranje zak? dat doen sommige mensen tegen beschadiging van bijvoorbeeld andere ski’s in een gondel

Jorian op 24 feb 2015 17:22

Nope, dat is enkel bescherming voor in de bakskes het plexyglas en dergelijke.

X4ier op 24 feb 2015 17:27

ik weet niet wat de ‘bakskes’ zijn, maar ik bedoel gewoon dat als je je board mee naar binnen neemt (of sommige mensen doen het buiten ook) dat hij niet overal tegenaan knalt en zo schade oploopt/veroorzaakt… ik vind het nooit zo nodig

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian: Op de piste rustig, in de après-ski druk!
@Jorian, @ThijsMeeusen en @X4ier: Die zak is inderdaad voor de bescherming tegen het plexiglas ;)

Carnas on Tour

Zo, weer een dag erop. Het was vandaag echt GE-WEL-DIG! Ik ben dus zoals gisteren was gezegd naar Kaprun geweest. Het was een enorm poederige dag. Het was ongeveer één à anderhalf uur rijden naar de parkeerplaats. Pap reed mee met mij, waarna hij Kaprun in ging voor een vriend die daar zat. Ik heb boven heerlijk gesnowboard en gegeten. Helaas was het zicht slecht en kon ik dus niet de foto’s maken zoals afgelopen zomer, maar dat maakt het er niet minder om!

null

Dit keer nam de ik Panoramabahn omhoog. Afgelopen zomer werd deze gebruikt voor het vervoer van de spullen van de Gletscherjet 3 + 4.

null

Dit was eigenlijk het beeld van de dag. Sneeuw, veel sneeuw! Oftelwel, een heerlijke poederdag.

null

De Gletscherjet 1, deze heb ik naar beneden genomen.

null

De Langwiedbahn, deze heb ik niet genomen vandaag. Ik zat toch nog liever droog in de Gletscherjet 2.

null

Je kon alsnog redelijk veel zien, ondanks het weer.

null

Vanuit de Gratbahn.

null

Pistenbully bij het Alpinecenter. Voordat ik hier was had ik nog de Mauerlifte gedaan. Bij de bijbehorende piste kwam de sneeuw tot mijn knieën.

null

De ijsvogel bij het dalstation van de Gipfelbahn.

null

En hier een van de twee gondels van de Gipfelbahn.

null

Het dalstation van de Sonnenkarbahn met de 2er Sonnenkarbahn erbij.

null

En inmiddels was ik in het Gipfelstation.

null

Tijd om te eten, met uitzicht op de Gletscher-Shuttle.

null

Toen had ik Black Mamba gedaan, met tussendoor nog wat sleepliften. De Black Mamba (63% helling) lag de sneeuw tot aan mijn dijen, echt heerlijk! Nu weet ik waarom @Rogier zo van off-piste houdt. Lekker de poeder in, echt heerlijk… Maar dat heb ik denk ik al gezegd zeker, hahahaha.

null

Tot kijk Kitzsteinhorn, tot de volgende keer!

null

Overal was het wit, echt overal!

null

Er was zeker, wat ik denk, 10 centimeter bijgevallen.

null

Toen was het wachten op pap, ongeveer 10 minuten.

null

Ik heb dus staan wachten onder de Panoramabahn.

null

En toen ging ik rijden, terug naar Brixen. Vanaf de bovenstaande foto heeft mijn vader de foto’s gemaakt, dus de kwaliteit is minder… Hahaha :P

null

De weg was schoner dan op de heenweg.

null

De Resterhöhe bij Pass Thurn.

null

Zoals ik al zei dus…

null

Heerlijke plaatjes leverde dit weer op!

null

null

null

Toen we weer Kitzbühel inreden kwamen we weer langs het tennisstadion.

null

Hier de Schwarzsee.

null

Met het bijbehorende treinstation. Dit is de laatste foto van deze dag. Toen ben ik uitgestapt bij de PapalaPub, en ben ik later opgehaald. Morgen ga ik langer après-skiën en overmorgen ook, waaronder daarna Feyenoord kijken in de Sky Sportsbar in Kirchberg.

Bis Morgen!
Doordat er bij de liften op de Kitzsteinhorn geen poortjes staan dit keer geen statistieken van Skiline. Het gebied Kitzsteinhorn Kaprun staat daarom dus ook niet op de site van Skiline. Ik weet wel dat het hoogste punt waar ik ben geweest 3029 meter hoog is. Het laagste punt was 900 meter bij het dalstation van de Gletscherjet 1. Morgen ga ik naar Kitzbühel - Kirchberg via de Ki-West in SkiWelt. Dit beloofd dus weer lekker veel kilometers, met hopelijk weer veel mooie foto’s. BIS MORGEN!

Carnas on Tour

lekkere dag zo te zien!

Certified ski-boy, glijbewijs

Zo, eindelijk tijd gehad om al je verslagen te lezen.
Mooi!

Maar hey uh je bent toch niet stiekem stukjes langs de piste gegaan? Je weet hoe dangerouzzozzz dat is toch???

enn uhhh volgens mij is het Hohe Salve niet Höhe Salve hehe

Gang is alles

Zo, eindelijk tijd gehad om al je verslagen te lezen.
Mooi!

Maar hey uh je bent toch niet stiekem stukjes langs de piste gegaan? Je weet hoe dangerouzzozzz dat is toch???

enn uhhh volgens mij is het Hohe Salve niet Höhe Salve hehe

Jesper op 25 feb 2015 18:08

met de 3-eenheid mag het wel, als je maar niet onder de hekken doorgaat als een piste gesloten is

Certified ski-boy, glijbewijs

Sorry dat er geen verslagen geweest zijn de afgelopen 2/3 dagen. Vanavond tussen 22:00 en 22:30 ga ik naar huis toe. Ik zal proberen straks na het eten nog even het verslag van 26-02 online te zetten, van 27-02 heb ik geen verslag. Die dag (gisteren) was ik in het pension gebleven omdat een kleine blessure had aan mijn rechter bovenbeen. Vandaag heb ik wel gesnowboard, verslag van deze dag komt dus morgenochtend/-middag, nadat ik wakker ben geworden.

Ook nog even een goedmakertje, een paar foto’s die vanavond in het verslag zitten:

null

null

Tot vanavond!

Carnas on Tour

Dan hebben we weer wat lectuur :p

❄️

Daar ben ik dan weer, met een nieuw verslag. Dit keer van woensdag 25 februari 2015. Ik ben deze dag naar KitzSki gegaan. Het weer was erg raar. Eerst was het mistig, toen zonnig, toen kwam er bewolking en een beetje sneeuw, toen weer zon. Ach ja, ik heb kunnen snowboarden. Tijd voor de foto’s!

null

Zo was het eigenlijk het grootste deel van de dag.

null

Mistig, sneeuw, zon, bewolking. Het wisselde elkaar af.

null

Maar dit leverde soms mooie plaatjes op.

null

Hier een paar stumpers die off-piste gingen, waarvan er een op zijn bek ging…

null

En daar was die verdwenen, daarna moest hij juichen… Wat een prutsers :P

null

De bomen waren mooi besneeuwd vandaag.

null

De verouderde Fleiding, deze lift moet echt een keer vervangen worden… Hij duurt bijna 10 minuten, wat toch wel een groot deel van je planning in de war kan gooien als het but weer is of hij stil komt te hangen.

null

De sponsoren van het funpark in Westendorf.

null

Het was inmiddels een strijd tussen zon en wolken.

null

Als het zonnig was, was dit waarschijnlijk een nog mooiere foto.

null

Toen had ik de bus net gemist en moest ik 10 minuten wachten.

null

Hé, hier mist iets! Vorig jaar hingen hier nog de letters Pengelstein I.

null

Nou, bedankt.

null

Hier de Ki-West.

null

In deze lift, de Pengelstein II, zat ik als volgende.

null

Naar mijn inzicht kan de Pengelstein II een gondel worden, waarbij de kruising het middelstation wordt en wat nu dan het ‘’tweede’’ is van de gondel een stoeltjeslift wordt en de gondel dan naar links afbuigt. Dit is, gezien de condities en de wind, meer comfortabeler. Maar ja, €€€€€€…

null

Toen de 3S genomen naar de andere kant.

null

Het begon iets op te klaren.

null

De Bärenbadkogel I.

null

En dit is de Bärenbadkogel II.

null

Dit is de Gauxjoch, deze sleeplift is enorm lang en daardoor ben ik dus niet verder gegaan dan de Bärenbadalm.

null

Hier dus.

null

Zon!

null

Tijd om terug te gaan, in een lekker rap tempo.

null

Daar ligt Jochberg.

null

Dit is de Talsen, dadelijk bij de statistieken geef ik iets meer uitleg over de afgelopen liften.

null

Miep miep!

null

Hij doet het nog steeds, ondanks alle steentjes de afgelopen seizoenen!

null

Heerlijk hoog is dit, vorig jaar was dit nog een aparte ervaring. Nu viel het mee, alsof ik elke dag in deze lift zit.

null

En daar ligt Kirchberg.

null

Aan de andere kant van het dalletje heb je de Ki-West.

null

En daar ligt de Fleckalmbahn.

null

Weer de bus gemist… Weer net een seconde… Dus onderweg geen foto’s gemaakt, pas weer in de SkiWeltbahn naar beneden.

null

Toch nog de zon gezien vandaag, en niet alleen plekken wat verlicht waren door de zon.

null

Hallo Westendorf!

Statistieken

null

En dan de statistieken van Skiline. Ik heb afgelopen woensdag 27 kilometer gesnowboard, alleen dit klopt niet omdat sommige liften niet waren meegerekend in Kitzski… Ik denk dat het aantal tussen de 30 en 36 kilometer ligt. Ik heb 13 + 3 niet geregistreerde liften bereden. Ik heb 5465 hoogtemeters gemaakt. Ik denk dat het werkelijke aantal rond de 7000 à 8000 hoogtemeters ligt. Het hoogste punt waar ik ben geweest is 1923 meter op de Pengelstein. Het laagste punt was 797 meter in Brixen im Thale.

Bis Morgen!
De 26e heb ik dus niet gesnowboard door een kleine blessure aan mijn bovenbeen. Morgen komt dus het verslag van vandaag. Dus blijf nog even dit topic volgen tot en met morgen. Nu dit verslag online staat, stappen wij in de auto op naar Nederland. Rond 05:00 zijn we weer thuis. Bedankt voor het lezen van dit deelverslag und bis Morgen!

Carnas on Tour

@Svennoo als je je ouders lief aankijkt voor die Anwarter? :p

A winter without powder isn't a winter!

Pengelstein 1 komt prima uit. Jij houd geen rekening met het feit dat je vanuit deze lift naar 2 liften kunt de pengelstein 2 en de hieslegg. Als we jou plannetje doen dan kun je nog maar naar 1 lift en je wil toch zoveel mogelijk mensen in de ochtend spreiden over diverse pistes…en met de skiweltbahn naar beneden …pfffff of een watje of blessure :)

*bericht bewerkt door moderator op 27 feb 2015 23:53

@JoostW helpt niet dit keer…
@Eric2015 Wie zegt dat die andere lift niet meer gebruikt zal worden? Die blijft alsnog bereikbaar dmv de stoeltjeslift. En watje? Als je eens even de tekst gewoon nog eens doorleest kom je er vanzelf achter dat het door een blessure komt, doordat mijn bovenbeen alles opving…

Ik lig eindelijk weer in mijn eigen bed :) Als ik straks rustig wakker ben geworden het verslag van gisteren!

Carnas on Tour

@Svennoo Leuk om te lezen! Je hebt weer veel bezocht en het goed beschreven. :)
1 kleine verbetering:

‘‘Hier zie je een deel van het Zillertal. Het gebied wat je links op de berg ziet is Spieljoch.’’

Het gebied wat je ziet is Hochzillertal (bij Kaltenbach), Spieljoch ligt meer rechts.
Het gebied van Mayrhofen is trouwens ook te zien, echt helemaal links. De Hintertuxer Gletscher zie je helemaal boven het gebied van Hochzillertal.

Mooie verslagen!

Gang is alles

Mooi hoor Sven!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Leuk om te lezen en mooie foto’s!

*bericht bewerkt door moderator op 03 mrt 2015 14:42: Op verzoek van poster video's verwijderd

@Eric2015 misschien vindt de rest van het forum het niet zo leuk dat je alle filmpjes van je site hier spamt…

❄️

@david23 is dat spam. Wordt ik betaald. De site levert geen cent op. Is puur hobby. Dus waar heb je het over.

Maar goed filmpjes worden niet op prijs gesteld prima. Bij deze een oproep aan de operator om ze er vanaf te halen. Hier zijn dus geen geinteresseerden. Maar heb je geen website dan mag je hier wel hele verhalen plakken…

@david23 is dat spam. Wordt ik betaald. De site levert geen cent op. Is puur hobby. Dus waar heb je het over.

Maar goed filmpjes worden niet op prijs gesteld prima. Bij deze een oproep aan de operator om ze er vanaf te halen. Hier zijn dus geen geinteresseerden. Maar heb je geen website dan mag je hier wel hele verhalen plakken…

Eric2015 op 3 mrt 2015 18:18

Ik doel meer op de duimpjes omlaag die je al eerder hebt gekregen. En omdat ik er geen interesse in heb, betekent dat niet dat niemand van de bezoekers er interesse in heeft. Mijn vorige reactie was wat te kort door de bocht, excuses daarvoor.

❄️

David23

Maar geeft niks verschil moet er zijn veel plezier hier.

@Eric2015 Open gewoon even je eigen topic en ‘‘vervuil’’ niet mijn verslag, alvast bedankt.

A fijn, ik had het druk toen ik gelijk terug kwam dus zodadelijk komt het verslag van de laatste dag online! Stay tuned!

Carnas on Tour

@Eric2015 Er is een topic van wintersport filmpjes op deze site, misschien daar leuk om op te plaatsen. Of een eigen topic openen is ook leuk. Bijvoorbeeld filmpjes Kitzbuhler Alpen. Of een film verslag.

A winter without powder isn't a winter!

Zo, dan nu echt de laatste dag. Ik had het gelijk enorm druk toen ik terug kwam in Nederland, dus ik had geen tijd voor de vrijdag. Maar dan uiteindelijk nog het einde van het verslag. Tijd voor de foto’s!

null

Daar zijn we weer, tijd voor de laatste dag. Gelukkig was het mooi weer en had je dus mooi zicht op de Kitzbüheler Horn. Helaas heb ik deze i.c.m. de Streif niet kunnen bezoeken d.m.v. een kleine blessure op de donderdag.

null

De Skiweltbahn komt volgend jaar pas weer aan de orde, er wacht namelijk iets belangrijkers: de Hartkaiserbahn!

null

Net als Westendorf, ook dat dorp komt volgend jaar pas weer aan de orde.

null

Tot volgend jaar Kirchberg (net onder het stoeltje).

null

De Zinsbergbahn, maar deze lift wordt in de Nederlandse volksmond ook wel *De Bubbel[i] genoemd.

null

En ook van deze lift gaan wij afscheid nemen. Deze wordt verbouwd tot een snelle 8er, welke ook nog eens wordt doorgetrokken tot meer richting het dal.

null

Hopelijk sta ik daar volgend jaar met mooi weer en niet zoals vorig jaar met enorme sneeuwval en dichte mist…

null

Going ga ik dit jaar niet doen, te saai en te veel bospaden. Misschien volgend jaar, of dat jaar erna.

null

De Wilder Kaiser met de Eiberg op de voorgrond.

null

En hier bovenop de Jochberg met rechts het bergstation van de dit jaar vernieuwde Aualmbahn.

null

Dit is de Kummeleralm. Een snelle lift met een heerlijke bijbehorende piste.

null

Het was een klein beetje heiig in het dal, maar dat was best mooi om te zien.

null

Op de voorgrond de Köglbahn met erachter de Hartkaiserbahn, verstopt achter de bomen.

null

Zoals je ziet is het aan de voet van de Wilder Kaiser groen. Op (bijna) elke noordhelling in de regio was dit het geval.

null

Er daar is hij dan… Tijd voor de laatste afdaling naar [i]het treintje*.

null

Zoals elk jaar is deze piste een verplicht nummertje. Dit jaar was de piste echt heel erg goed! Hier kwamen meerdere mensen achter en was het dus iets drukker dan voorgaande jaren op deze piste.

null

Perfect weer, perfecte pistes!

null

Dit zien wij dus vanaf volgend jaar niet meer.

null

Oud en nieuw op een foto. Ik ben benieuwd hoe nieuw gaat lopen, want in de huidige baan van het treintje zitten een paar bochten. We zullen het maar moeten afwachten.

null

Tijd om te eten, met echt een fenomenaal uitzicht!

null

En hier zitten we in de Köglbahn. De piste hier naar toe is, zoals elk jaar, na het middaguur veel slechter dan voor het middaguur. Dit verschil is meer dan op andere plekken.

null

Dit kan je ook een beetje zien op deze foto.

null

Op naar de Tanzboden (lift/piste no. 99)

null

En dit is dus de Tanzboden. Links (gezien vanuit de lift) is een funpark.

null

Hier dus. Een paar schansen, rails en boxen en that’s it.

null

En dan gaan we richting Söll, onder andere via de Eibergbahn II.

null

Hé, deze foto herken ik van vorig jaar! Alleen dan zonder boom en genomen vanaf een andere plek. De boom staat er nog wel :P.

null

En daar gaan we naar toe, naar Söll.

null

Nog even een close-up.

null

En voor de laatste keer deze vakantie in de vernieuwde Auaulmbahn. De piste hier blijft, ongeacht het tijdstip, echt geweldig!

null

Vanuit de Kälbersalvenbahn zag je paragliders rondom de Höhe Salve.

null

Het laatste deel, vanaf de helft ongeveer, is de bijbehorende piste van deze lift vaak goed.

null

Echt prachtig weer!

null

De piste die bij deze lift, de Siller-Keat, is vaak heel erg goed waar je veel vaart kan maken en lekkere bochten met sneeuwwolken kan maken.

null

Dit is het kerkje aan het einde van de rodelbaan en de rode piste van Söll.

null

Dag Söll, tot volgend jaar!

null

Bovenop het een na hoogste punt van SkiWelt heb je echt een geweldig uitzicht.

null

null

Het begin iets harder te waaien, dus snel tijd om de zwarte piste 2c naar beneden te nemen.

null

De bewolking kwam er in de verte al aan.

null

Prutsers die onder de lift doorgaan…

null

Halverwege de piste die bij de Filzbodenbahn (lift/piste no. 7) is het een vervelend stukje voor snowboarders. Voor de rest is de piste vaak redelijk tot goed.

null

Sporen in de sneeuw. Op de achtergrond zie je de Zinsbergbahn.

null

Tot volgend jaar Höhe Salve!

null

Tot volgend jaar Filzbodenbahn en de Siller-Keat (op de achtergrond)!

null

Ook tot ziens Choralpe!

null

En tot volgend jaar Zinsbergbahn. Volgend jaar ben je de tweede lift die aan de beurt is, zoals de traditie is.

null

Dag Zillertal, SkiJuwel en Westendorf.

null

Het laatste stukje…

null

Daar gaan we dan, op met de gondel naar beneden…

null

Tot volgend jaar…

null

Tot volgend jaar Kitzsteinhorn Kaprun en Kitzbühel - Kirchberg!

null

Tot volgend jaar Brixen im Thale!

null

Bedankt voor een geweldige vakantie. Mijn seizoen in de Alpen zit er zo goed als zeker op, helaas… Tot volgend jaar SkiWelt!

Statistieken

null

Ik heb deze dag 16 + 1 niet-geregistreerde (Kälbersalvenbahn, tussen Aualm en Siller-Keat) liften bereden. Ik heb dus iets meer dan 33 kilometer gesnowboard en iets meer dan 4953 hoogtemeters gemaakt. Het hoogste punt waar ik ben geweest was op 1829 meter op de Höhe Salve. Het laagste punt was in Söll op 730 meter hoogte.

Bis nächsten Saison!
Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn verslag van deze vakantie. Mijn eerstvolgende verslag gaat waarschijnlijk het verslag worden van Saalbach Hinterglemm Leogang in december 2015. Tot die tijd probeer ik de indoorbanen te pakken en misschien, heel misschien in de meivakantie nog een shorttrip te doen naar een van de gletscher. Nogmaals bedankt voor het lezen van mijn verslag en reacties zijn nog steeds welkom. Indien er een reactie is over 4 weken, tag mij even d.m.v. @Svennoo en dan krijg je alsnog je antwoord. Dadelijk heb ik het namelijk niet door :P BIS NÄCHSTEN SAISON!

Carnas on Tour

Plaats een reactie