helmplicht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Ik ski nu 5 jaar met een helm en zou niets anders meer willen:-) een verplichting zou ik niet gek vinden eigenlijk zelfs zeer goed

vandaag ook maar eens een helm gekocht, ook maar meteen voor mijn vriendin 1 gekocht, past goed bij mijn goggles, beiden mat zwart… :P

Helm op zonder slok,
sávonds velig beneden klaar voor een goede kok!

@Daan
Verplichting vind ik echt onzin. Waar houd het dan op? Blaastesten op de piste?
Ski brevet halen voordat je op bepaalde pistes komt?

Het moet wel gewoon vakantie blijven!!!
Nogmaals; iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar veiligheid.

Ik ski nu al 14 jaartjes waaronder 4 jaar met helm en het bevalt me zeer goed. Ben een keer tegen een boom aan geskiet en had een lichte hersenschudding zonder had ik denk ik zwarehersenletsel.
dus maak het maar lekker verplicht!!

Primo: kies voor je eigen veiligheid… Zelfs al val je maar één keer per jaar, je zal net zien dat je dan een mooie ijsplek meehebt. Dat komt alleen maar aan als beton, maar goed.

Secundo: zelfs als je zelf perfect skiet, wil dat nog niet zeggen dat anderen dat ook doen. Een ongevalletje is gauw gebeurd en tegen 30km/h hebben twee botsende hoofden al veel weg van twee rauwe eieren: gebroken schaal en de inhoud zal ook niet meer zo lekker zijn.

Tertio: “ik doe er alleen maar mezelf kwaad mee” is onzin. Dat zou gelden als je verzekering waar je nadien mee te maken krijgt mooi alle kosten op jezelf verhaalt. Jammer genoeg doet een verzekering dat niet en verhaalt die gewoon de kosten over z’n hele klantenbestand. Bottom line: op het einde van de dag, betalen wij gewoon mooi mee. Is het niet bij de verzekering, dan is het wel in het skigebied in de liftpas (geld dat naar het liftgezelschap gaat die aan de (wettelijk verplichte) aanwezige hulpdiensten voor een permanentie betalen, etc, etc.).

nou de mensen kijken je juist raar aan als
je GEEN helm draagt! het is veel veiliger
en zo vreselijk is het ook weer niet.
in de ski school is het verplicht.
ik zit nu in black king en dan is een helm echt
wel nodig want met off piste en afentoe
wat free style is het echt verstandig.

Met een helm bij eht skieen hoef je in ieder geval geen muts op en je oren blijven ook lekker warm. Groot voordeel dus.
Ik heb zelf paard gereden, met cap uiteraard. Heb zelf meegemaakt dat door een val van een paard iemand met een cap op nog een lichte hersenschudding had, probeer je dat eens voor te stellen zonder helm?? Ik probeer nu wat harder te fietsen dan normaal (racefiets). Ook gelijk een helm gekocht hiervoor. Al is het alleen maar omdat ik mij veiliger voel hierdoor. Ik zal er niet harder door gaan fietsen.
Raar is dat in veel landen bij het fietsen een helm verplicht is, maar in fietsland Nederland natuurlijk weer niet.
Redenen zijn: staat raar, gaat mijn haar zo stom van zitten, met helm ben je een watje etc. etc.
Mijn advies: gebruik een helm, misschien 10 jaar voor niets, maar 1x keer verkeerd vallen en je bent misschien heel blij met je helm.

Hallo allemaal
Wij zijn 2 gevorderede skieérs en we hebben nu al 2 jaar een helm op met skieén en ik moet zeggen het bevalt ons goed.
Het valt ons wel op dat er in frankrijk meer mensen met een helm skieén dan in oosterijk hoe dat komt weet ik ook niet, maar kan ook zijn dat daar de kinderen zowiezo tot 15j verplicht zijn om een helm te dragen, en de ouders doen mee om een goed vorbeeld te geven.
De helmen zijn lekker warm als het sneeuwt altijd de goggle bij de hand ik vindt het lekker makelijk allemaal.
Zou nu niet meer zonder helm skieén.

Plaats een reactie