Half april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Ik sta op het punt nog een weekje te boeken, en dit skygebied welk ik januari een weekje heb aangedaan zou ik graag opnieuw aandoen maar nu met de familie.
Vanaf 10 april, maar is dit al niet wat laat? we zijn nu 2 weken op voorhand en er zijn verschillende optie’s nog om te boeken maar wat denken jullie wat ik ga kunnen verwachten van sneeuwzekerheid?

Bedankt voor de antwoorden!

Hoi Bruno,
Pfoeh, dat is wel de allerlaatste week van het seizoen! Misschien wat riskant? Ik was er in de week van 20 tot 28, en de sneeuw liet te wensen over. Maar er is nu weer vers gevallen. Ga iig absoluut niet naar St. Jean DÁrves, want daar is de sneeuw het snelst weg. Het ligt te veel op een zuidhelling, en daar was alles helemaal groen. Ik twijfel over de sneeuwzekerheid zo laat in het voorjaar. Zoek het beter wat hoger op.

Samen met een paar vrienden zou ik graag de eerst week van de paasvakantie naar Les Sybelles (chalet in St Jean d’arves) gaan. Ook ik vraag me af of er voldoende sneeuw ligt in die periode. Of is het eventueel mogelijk om met de skipas naar een hoger gelegen gebied te trekken? Is er iemand die hier weet van heeft?

Moet je heel veel geluk hebben. Zou het niet doen. Pasen valt laat dit jaar. Zoek een gletscher op.
Val Thorens betere optie of Hintertux, Kaprun gletscher, Stubataler gletscher. St.Jean d’Arves ligt idd op het zuiden, sneeuw snel weg met veel zon. Ben er geweest. Ga niet weer later in het jaar en zeker niet met Pasen.

op rtl 4 zondag 12 dec. snowmagazine

Plaats een reactie