Kwaliteit sneeuw en accommodatie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hi! Ik zit te denken om de eerste week van het volgend jaar nog een weekje te skiën met een groepje van ca.7.
Naar aanleiding van eerdere berichten lijkt Frankrijk de uitgelezen plek.
Hoe is jullie ervaring met les sybelles? Is er redelijke sneeuw begin januari? Verder ben ik benieuwd of St sorlin D’arves en beetje leuke en comfortabele chalets heeft? Of is het bij uitstek een afgetrapte studenten plek? Ik kom er niet echt uit op basis van het aanbod. Erg betaalbaar, maar is de ligging dan ongunstig, andere euvels?
Kortom wie heeft er(goede) ervaringen in dit gebied met een groepje van ca 7?

De sneeuwkwaliteit begin januari 2022 zal uitmuntend zijn, ik heb de voorspelling bekeken en er wordt 136cm sneeuw verwacht. Net voor aankomst zal er een klein laagje poedersneeuw boven op de pistes komen te liggen!

Qua gebied is het sowieso een mooi en groot gebied met veel brede pistes en voor alle niveaus is er wel iets.

St. Sorlin vind ik nog 1 van de mooiere dorpjes van het gebied, nog geen massaal uit de grond gestampte accomodaties. Er zullen genoeg prima accomodaties te vinden zijn, maar dan moet je voor jezelf kijken wat je wilt. Dicht bij de piste of lift, liever met de skibus en goedkoper zitten? Je kunt altijd een kaartweergave bekijken om de ligging van je accommodatie te bepalen. Frankrijk is sowieso al vaak een stuk goedkoper dan een Oostenrijk of Zwitserland, dus dat je relatief goedkope accomodaties vind is niet gek. Helemaal omdat die week er geen kerstvakantie meer is voor de Fransen.

Enige wat ik mij nog wel kan herinneren is dat je best een klimmetje moest maken als je van onder in het dorp richting de liften ging.

Mooi uitgestrekt gebied, nog vrij authentiek dorpje, geen skifabriek.
De lift infrastructuur is nog wat verouderd, en wordt aan gewerkt. Sommige verbindingen redelijk wat sleepliften nodig om van A naar B te komen.

Wat betreft appartementen, kun je het beste kijken op zoover of tripadvisor, om te zien hoe ze kwalitatief zijn zodat je afgetrapte studentenhokken kunt vermijden https://www.zoover.nl/frankrijk/rhone-alps/st-sorlin-darves…

Ten slotte nog 1 erg goede site voor recensies van bezoekers: skipass.com https://www.skipass.com/stations/saint-sorlin-d-arves.html…

Wanneer je geen frans kunt lezen, de URL in google translate plakken
Dan krijg je dit… https://www-skipass-com.translate.goog/stations/saint-sorlin…

The older I get, the better I was

Vorige week toevallig ook geboekt in Les Sybelles voor dezelfde week (wel in La Toussiere) met een gemengde groep van 9. Chalets zijn grotendeels al geboekt voor die eerste week van januari, maar er zijn ook moderne nieuwbouw appartementen met 3-4 slaapkamers en dito badkamers. Ski in/out en dat voor 200€ pp 😲. Zeker geen afgetrapt studentenhokje maw. Ik stuur je zo even de link door. Die eerste week van januari is het vaak te boeken van zondag op zondag of zelfs van zondag op zaterdag in Les Sybelles / Frankrijk. Daar zal zaterdag 1 januari wel voor iets tussen zitten.
Je andere vragen kan ik niet beantwoorden, want het is ook voor ons de eerste keer in Les Sybelles. Qua sneeuw zal het wel goed zitten, al kan het in die periode nog eens uitzonderlijk tegenvallen.

*bericht bewerkt door Hupla op 31 aug 2021 19:28

Wij ook la toussuire (14 personen) geboekt eerste week januari. Van zondag tot zondag. Leuk al die nederlanders daar, wordt het toch nog gezellig :)

Hebben via AIRBNB geboekt bij een francaise die waarschijnlijk niet doorhad dat wij die week vakantie hebben. Ruim 50% goedkoper dan de week ervoor :).

Plaats een reactie