week 2 - 8jan t/m 16jan 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hallo allemaal, wie van jullie heeft ervaring met de sneeuwkwaliteit in deze periode. Uiteraard is het koffiedik kijken, maar wellicht wat positieve noten. Zijn er nog mensen tussen de 25-30 aanwezig in die periode?

Ik ben 2-9 Januari in st sorlin, ben verder nog nooit in het gebied geweest, maar volgens de statistieken hier op de site is er dan in ieder genoeg sneeuw. Ik heb van anderen om me heen begrepen dat de omstandigheden in die week wel goed zijn, maargoed, blijft koffiedik kijken wat je zegt.

ben er vorig jaar geweest begin februari, er ligt sneeuw maar je moet sneeuw hebben in de week voor een volledige week goed te kunnen boarden, veel zuidhellingen waardoor de sneeuw snel weg is bij maar de minste zonnestralen !

Ik was er vorig jaar halverwege januari. Voldoende sneeuw, vooral bij Sorlin geen problemen. Vlakbij volgens mij Corbier was wel een piste waar de modder doorheen kwam, maar een sneeuwbui op woensdag verhielp dat probleem ook weer. Kwaliteit is natuurlijk van jaar tot jaar verschillend, als je net een dikke sneeuwbui hebt gehad, kun je een perfecte week hebben, terwijl de mensen een week eerder beter schaatsen bij zouden hebben, is dus weinig van te zeggen.

Running against the wind

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben benieuwd! Zal wel goed komen denk ik. Uiteraard zijn meer reacties omtrent sneeuwkwaliteit en aanwezigheid welkom.

Ik hoop dat er in december al sneeuw ligt want dan ga ik net voor de kerst, iemand daar al ervaring mee qua temeratuur en sneeuwval ??? Anders moet ik iets anders boeken

Ik ben twee jaar geleden naar Corbier geweest in deze periode en toen was er meer dan voldoende sneeuw… Nu dus een ander dorpje in hetzelfde gebied, ben benieuwd!

Plaats een reactie