sneeuwscooter

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hallo,

Ik vertrek vrijdag naar les sybelles (le corbier) voor 8 dagen. Waar kan ik ergens een sneeuwscooter huren en wat zijn de kosten?

Ik ben al in aardig wat skigebieden geweest, maar dat je als particulier een sneeuwscooter kan huren, heb ik nog nergens meegemaakt. Waar ik ze heb gezien, was het gebruik voorbehouden aan pistedienst ed.

En dat moet vooral zo blijven…

Wat moet je met zo’n ding? Moet er niet aan denken dat jan en alleman met die teringherrie makende dingen over de pistes of door de bossen zou kunnen scheuren.

Mocht je zo’n gebied tegenkomen, laat het dan hier even weten, dan weet ik dat ik daar niet naar toe hoef.

@Rob, misschien moet je maar even een ander forum gaan vervuilen. Je reactie getuigt nu niet echt van tact, en zo te zien heb je ook de huisregels voor het posten niet gelezen.

On topic:
In heel veel gebieden kun je sneeuwscooters huren, zo ook in Les Sybelles (ergens in La Toussuire, maar weet niet meer precies waar).
Echter, ik heb nog nooit meegemaakt dat dit tijdens de openingstijden van de piste wordt verhuurd; tenzij er buiten het skigebied getourd gaat worden. Over het algemeen vertrekken de tours pas na sluitingstijd van de pistes.

If you snooze, you loose!

Wij zijn nu een weekje terug uit Le Corbier (Les Sybelles). Bij de VVV organiseren ze op dinsdagavond volgens mij een tour maken met sneeuwscooters.
Wij hebben dit niet gedaan maar het staat nog wel op mijn verlanglijstje.

Veel plezier.

Sandra

@Jeff: Zeg ik iets feitelijk onjuist dan?
Beledig ik iemand? Dat mijn mening jou of een ander niet bevalt, kan ik niet helpen …

Daarbij werkt de "diplomatieke benadering" bij velen niet en gaat het gezonde verstand pas werken als je de botte bijl methode hanteert …

Niettemin bedankt voor de info, het genoemde gebied kan ik in elk geval van de lijst schrappen.

@ Rob een ‘‘sneeuwscooter’’ huren is een heel open begrip, natuurlijk zijn er amper skigebieden te vinden waar je tijdens de openingstijden van de pistes nergens een sneeuwscooter huren. Maaar
In veel skigebieden worden leuke touren aangeboden op een soort sneeuwscooterbaan vaak ik het dal, of door delen van de bergen waar geen skipistes zijn, of na de openingstijden van de skiliften.

Waar het wel kan is in finland, daar kan je een sneeuwscooter huren en de piste op. Maar heb je volgens mij wel een rijbewijs nodig. Correct me if i’m wrong.

Tja, Finland…
M’n schoonzus heeft er ook één, maar die woont in Maine USA, tegen de Can. grens aan.
In dat soort gebieden zijn het noodzakelijke vervoersmiddelen, geen funsport dingen.

@Rob, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Dat jij niet in gebieden wilt komen waar je ook (buiten de pistes/sluitingstijden om) met een sneeuwscooter kunt toeren, ook best.

Ik vind alleen je botte bijl methode niet passen bij dit forum, that’s all.

If you snooze, you loose!

Rot op ROB!

Deze reactie is nou ook weer niet nodig Gast746, hou het een beetje vriendelijk tegen elkaar aub.

Ben eens naar finland geweest en daar kun je idd. Een sneeuwscooter huren. Volgens mij mag je er niet mee in het wild rondcrossen over pistes enzo. Ze hebben er wel sneeuwscooter paden. Net zoals wij fietspaden hebben. Was iets van 90-100€ per dag.
Zo ver ik weet mag je in de alpen (bijna) nergens vrij rijden. Alleen met een georganiseerde scootertocht mee.

Übung macht den meister!!!

Ik heb 3 jaar geleden een week in La Toussuire (Ook Les Sybelles) gezeten. Daar vertrok volgens mij iedere avond na sluiting van de pistes een georganiseerde sneeuwscootertocht, vanuit het centrum. Omdat ik er in januari was, reden ze door het donker. Rond deze tijd zal het wel langer licht zijn. Ik kon ze vanuit ons hotel goed zien rijden. Achteraf vind ik het jammer dat ik dat toen niet een keer gedaan heb.

Misschien drukt Rob zich enigszins cru uit in zijn reactie maar inhoudelijk ben ik het wel met hem eens. Als wintersporters hebben wij een gezamenlijke verantwoordelijkheid ten aanzien van het milieu in de bergen en mijns inziens horen sneeuwscooters daar niet bij.

Denk jij er ook zo over als je met een gebroken been op de piste ligt en er de piste redding naast je staat met een sneeuwscooter ??

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO,

Als ik met m’n zeilboot op zee pech krijg en word door een motorschip gesleept vind ik inderdaad nog steeds dat we de zee niet moeten vervuilen. Moraal???..och laat ook maar.

Ik denk dat zito ondertussen wel al lang terug is hoor… maart 2012

Plaats een reactie