Kerstvakantie 18 dec t/m 26 dec

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Wij gaan met de kids van 18 dec t/m 29 dec naar st jean darve’s wie gaan er nog meer, zijn er ook mensen met kids , die van ons zijn 15 en 12

Wij zijn er ook met 6’en. Allen nog niet toe aan kinderen ;-) Eerst maar eens hopen op meer sneeuw. Want dat komt voorlopig niet goed…

Hopelijk wordt het voor jullie beter dan 4 of 5 jaar geleden met kerst en oud en nieuw. Toen was het ( echt waar ) op 1e kerstdag op het balkon van ons appartement in St.Jean d’Arvès 30 graden boven 0. Nog nooit zoiets meegemaakt. Bovenin kon je skiën, rest was modder en stenen. Alle vier hadden de ski’s kapot. Van het mooie en grote gebied was niets over natuurlijk, want alle verbindingspistes waren zwart en bruin. Hoop dat jullie het beter treffen. Het gebied is heel mooi en groots, want het jaar daarvoor lag er sneeuw zat eind januari en hebben we prachtige tochten gemaakt. De skisafari daar is met een gids heel leuk om te doen.
Fijne vakantie met veel sneeuw gewenst.

Bert heeft helaas gelijk. Wij waren daar toen ook: “Zomervakantie”, prutsneeuw vermengd met modder en stenen en ski’s aan stront. Pech gehad dus.

Is ook Engelstalige versie. Google les Sybelles and find it.

Bonne chance!!!

https://www.wintersport.nl/skigebieden/sybelles/weersneeuw…. Vraag me af of de sites daar actueel zijn. Waren ze vroeger niet.

Ja is nu niet veel sneeuw meer over na die mooie sneeuwval van vorige week, afgelopen dagen heeft het zo geregent en gedooit dat er weinig meer van over is, wel men voorspelt wel weer kou, en eind volgende week rond de 18e weer een paar centimeters sneeuw, verder kunnen ze nog niet kijken , omg ik hoop dat het goed komt.

Als er te weinig sneeuw ligt, zijn de verbindingsbanen van de ene naar de andere piste en van bijv. St Jean d’Arves naar la Toussuire en le Corbier vaak slecht of onbegaanbaar. Dan blijft er van het toch grote gebied weinig over. Zou jammer zijn voor jullie. Wij troffen het toen slecht, het leek wel zomer. Veel pistes waren bruin. Sneeuw valt er nu niet, valt in Oostenrijk en de regen heeft idd zijn sporen vooral in Frankrijk achtergelaten. Hoop het beste voor jullie!!! In de winter moet je ook een beetje mzzl hebben met het weer. Dat valt niet te programmeren helaas. In de zomer is dat heel anders.

Gelijk heb je Bert weer i niet te programeren, maar hoe zit het met het vervoer, is het gemakkelijk pendelen met de bus van het ene gebied naar het andere ingeval de verbindingen met de liften belabbert zijn, en weet je ook of ze de piste met sneeuwkannonen bewerken, dan maar minder lange tochten maken hoor.

Sneeuwkanonnen zijn er wel natuurlijk. Helaas konden die toen hun werk niet doen i.v.m. de te hoge temperaturen. Met bussen heb ik geen ervaring in Les Sybelles, wij reden het met de auto. In snowmagazine was het gebied vanmiddag op RTL 4 op de tv. Niet gezien, uitzending gemist!! Wellicht zeiden ze er daar wat over.Weerberichten zijn inmiddels wat beter voor daaro.

http://www.rtl.nl/xl/a/194469

uitzending van vandaag over o.a. Les Sybelles

Wij gaan de 17e ook richting Les Sybelles maar dan naar Le Corbier.

He bedankt bert voor de tips, toevallig heb ik het zondag gezien op rtl, dat programma begint mij te irriteen , veel te veel reclame, en weinig beelden meer, ja van het cafe, maar dat kan ik thuis ook wel, wat meer shots van de pistes en kaarten van het gebied zou beter zijn, meer info over wat er is te doen , bv husky sleen etc zou beter zijn geweest, maar ja vrij uit moet ook leven, niet dat ik daar ooit zou boeken maar ja … en nog een paar dagen het begint er al aardig koud te worden… tot ziens en je hoort he verslag nog we\l

Ik heb gezien op de nieuwe pistekaarten dat de vele sleepliften (2 jaar geleden waren die daar nog) in saint sorlin d’arves (oa aan le mur) vervangen zijn door een nieuwe telesiege.
Iemand die dit al gezien heeft en dit kan bevestigen? Dit zou wel dat stukje van het gebied een stuk aantrekkelijker maken, want dat waren behoorlijk moeilijke teleski’s.

Bevestiging van wat ik daarnet gepost heb:

null

Dit is een serieuze opwaardering van dat stuk!

Is er iemand afgelopen week geweest?
Wij gaan volgende week maar als ik kijk naar de sneeuwhoogtes daar wordt je niet vrolijk van. En ook alle liften en pistes staan als gesloten aangegeven op sneeuwhoogte.nl

Gebied gaat pas dit weekend open ;)

Sneeuwhoogte zou beneden rond de 40 en op de berg boven de 150 zijn.

Huh dit weekend pas?
De sneeuwhoogtes die je noemt zijn een stuk aantrekkelijker. Waar kijk je voor de juiste sneeuwhoogtes?

http://www.skiplan.pro/flash/sybelles/sybelles.php

Maar ik zie net dat ze de informatie van vorige week was (en ondertussen is er wel al warme periode geweest.

Op de site van la toussuire staat basis: 40, hoogte 100

http://www.skiplan.com/skiplan/infostation.php?p_station=la-…

Deze waarden liggen dus tussen die van op de sneeuwhoogte.nl en de waarden die ik eerst gepost had.

Ik ben in hetzelfde dorpje geweest in januari 2008. Ik vond het gebied niet zo mooi maar wel enorm groot.

We hadden toen qua weer onze beste wintersport ooit; elke avond sneeuw die de gehele nacht aanhield en op woensdagochtend hele dagen zon ECHT TOP.

Het dorpje stelt helemaal niets voor (net de basisbehoeften) maar je bent snel op de piste en de liftverbindingen zijn redelijk, wel veel sleepliften met lanceer installaties!

Veel plezier daar, de sneeuw schijnt nu te vallen in Frankrijk!

Hallo allemaal net terug uit Les sybeles en ik moet zeggen het gebied is mij hondert procent meegevallen, we hadden goed sneeuw en afgelopen weekend is er behoorlijk bij gevallen reken maar in het dal iets van 40 a 50 cm en boven in wel tegen de meter aan , het gebied telt wel veel sleepliften maar als ik goed keek zaten er ook nieuwe 6 pers en 5 pers liften bij, dus als je alles plant hoef je geen problemen te hebben met de sleepliften, trouwens op 2 a 3 sleepliften na warende sleepliften ook ok, er zaten 2 bij die je half lanceren als je omhoog gaat, maar das dus niks voor beginnende snowboarders en skieers, maar de rest was super, ik vond het gebied leuk, en je kunt leuke tochten maken van het ene gebied naar het andere, risico blijft altijd dat het er in december nog wel eens wil regenen aangezien je vrij zuidelijk zit , maar dit is ons gelukkig behouden, maar zoals je leest gebeurt het af en toe, maar de mensen die er deze week zitten genieten alleen maar , want het word koud en de zon komt erbij, mensen bedankt voor alle tips etc, en enjoy your life, wie nu niet skieet skiet mar op de pot.

Plaats een reactie