Neuastenberg/altastenberg/willingen/winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

In Winterberg zijn er helaas té veel kamikazepiloten! :( Gewoon om agressief van te worden… Is het niet eens een idee om zulke gasten die ongeoorloofd van de piste knallen een boete uit te delen?

Overigens had ik van m’n buurjongen gehoord dat er bij de Brembergkopf 6er Sessellift een hele wachtrij stond. Ongeveer 15 minuten wachten… Het was toen wel zo rond 2 uur, wanneer de middag mensen ook op de piste kwamen.

Ik zelf ben niet wezen skiën dit weekend. Alleen in Winterberg en Willingen kan men serieus skiën, en ik vind met dat toch iets te druk worden. Helaas zijn de mooie kleinere skigebieden nog dicht vanwege sneeuwtekort.

Sterkte Rivardo! Erg pijnlijk en vervelend voor je!
En dat is dus ook de reden dat ik niet graag in Winterberg zèlf kom skiën in weekenden/schoolvakanties, zie er teveel idioten die zonder ooit op skies gestaan hebben de bergjes af gieren en anderen in gevaar brengen.

mama on a mission in the snow

Net terug van een weekendje winterberg. Qua sneeuw viel het al bij al nog wel mee (het had sinds donderdag 3cm bijgesneeuwd, voornamelijk op de hoge stukken). We waren er voor het bobsleeen en hebben dan ook zaterdag voormiddag op de Kappe geskied. Heel weinig volk, 1 leuke piste en wat rood en blauw tussen de bomen voor de beginners.

Zaterdag namiddag op de Bremberg en Poppenberg, enorm geergerd aan de zatte Hollanders, op het randje van het marginale. We hadden met onze bende regelmatig een Oh Oh Cherso gevoel (nu op tv in BE). Heel veel overmoedige en onvoorzichtige skiers gezien, heel wat kleine ongevallen en heel wat irritant volk.

Zetellift op de bremberg is wel een pluspunt, ondanks de erg lange rij ging het redelijk vooruit (15 minuten wachten). Al bij al nog wel best fijne tijd gehad. Volgend jaar allicht terug wanneer het bobslee is :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Afgelopen weekend voor het eerst in Usseln/Willingen geweest. Erg goed vermaakt, pistes goed geprepareerd en laagje verse sneeuw. Medeskiers in spijkerbroek vielen niet mee. In Willingen zaterdag en zondag minimaal elk uur een ambulance te horen.

Skiërs in spijkerbroek… dat klinkt alleen al zo fout, laat staan de werkelijkheid daarvan! Dit vind ik werkelijk super erg. Winterberg is geen pretpark, waar je wat voor de grap ‘kan uitproberen’, maar een skigebied! Sommigen hebben dit kennelijk niet door en inderdaad de ambulance moet vaak uitrukken voor dit soort mensen.

Willingen is overigens niet veel beter, maar omdat de pistes er wat breder zijn heb je minder last van die Kamikazepiloten.

Winterberg vind ik als skigebied, zeker dankzij die stoeltjesliften, een absolute topper! Echter dan moet het wel lekker rustig zijn, anders zijn de pistes véél te kort, wachttijden véél te lang en véél té véél Kamikazepiloten op de pistes!

Wij willen met 4 volwassenen (25-35 jaar) een weekendje skieen in het Sauerland. 2 zeer ervaren skieers en 2 beginners.

Wie kan ons tippen:

  • Welk gebied is het leukste/gezelligste/beste skieen?
  • Welke accomodatie kunnen jullie aanbeveling, dichtbij gezelligheid en de liften. (willen liefst de auto laten staan)
  • Welke weekend in februari is het sneeuwzekerste.

@ Bianca
Winterberg:
Variatie in afdalingen en betere besneeuwing. In het weekend (vakanties) erg druk…dus lang wachten bij liften.
Tipl der brabander…erg top!!

Willingen:
Leuk gebied en genoeg afdalingen, breder en langer dan Winterberg

Weet iemand hoe het zit met de drukte in de week van 1 t/m 5 februari…?? Valt mee denk ik toch??

@Jelmer:
Dat valt inderdaad reuze mee. Alleen zaterdag 5 februari zal druk zijn.

@Bianca:
Bij Bödefeld zijn ook twee leuke skigebieden: Hunau en Hohe Lied. Erg aan te bevelen!

@Wim:
Willingen is tijdens weekenden en vakanties ook heel erg druk en dit jaar is me opgevallen dat dat niks meer uitmaakt met Winterberg. Wat dat betreft zijn Winterberg én Willingen een pot nat. Verder is de Hunau lift bij Bödefeld op topdagen ook behoorlijk druk, maar Hohe Lied is altijd héérlijk rustig. En in normale weekenden is Hunau ook prima te doen.

Altastenberg vind ik persoonlijk wat saai. Neuastenberg is leuker, maar dan ga ik veel liever naar Bestwig om te skiën.

Hallo!

Iemand een idee hoe het op het moment op de pistes is in Winterberg? Nog een beetje te doen?

Groetjes Linda

Wat een onzin, geen verschil tussen willingen en winterberg, een verschol van de zon en de maan, afgelopen zaterdag eerst naar winterberg, sommige liften 20-25 min staan wachten, daarna direct naar willingen geweest, en was lekker rustig, kon overal direct doorlopen, en sneeuw was nog ruim ruim voldoende, houdt het zeker nog wel een poos vol.

@Daan:
Rustig aan doen, voordat je direct zaken met ‘onzin’ gaat bestempelen. Één enkel weekend vergelijken met de rest kan natuurlijk niet. Wellicht had je op het forum al kunnen lezen dat Willingen meer het skigebied is van de ‘Ruhrpotters’ en Winterberg meer van de ‘Nederlanders’. Nu ligt er domweg veel te weinig sneeuw om Duitsers massaal op de ski’s te krijgen. Ruim, ruim, voldoende is schromelijk overdreven. Het was gewoon kunstsneeuw…

Daarbij zijn in de regel de pistes in Winterberg beter dan in Willingen, omdat in Winterberg er veel meer schaduw is, waardoor de sneeuw beter blijft.

Ga de volgende keer maar eens op een weekend met veel sneeuw naar Willingen én Winterberg. Je zal qua drukte weinig verschil merken. Vergeet niet dat je in Willingen veel meer ruimte hebt op de pistes om je te bewegen. Daardoor lijkt het in Willingen rustiger, maar schijn bedriegt.

Verder escaleerde de drukte zich in Willingen, tijdens de afgelopen kerstvakantie, veel meer dan in Winterberg. Dit komt omdat men in Willingen niet is voorbereid op massale drukte en in Winterberg wel.

Volgend seizoen wellicht een nieuwe stoeltjeslift in Willingen, dus dat betekend nog betere voorzieningen! Maar ook Winterberg gaat flink uitbreiden met compleet nieuwe pistes en nieuwe stoeltjesliften.

@Daan:

Ik ben afgelopen zaterdag ook in Winterberg geweest en er was welgeteld 1 lift waarvoor je 20-25 minuten moest wachten. Dit is de nieuwe zespersoons lift bij piste nummer 10. De overige 10 liften (inclusief Kappe) heb ik nergens langer dan 2 minuten hoeven te wachten. Ik ben niet in Willingen geweest en wellicht was het daar rustiger, maar Winterberg was absoluut niet druk afgelopen zaterdag.

Don`t eat yellow snow

Komend weekend is het wel overal zeer druk. Alle accommodaties zijn volgeboekt in het Sauerland, maar er zijn maar ongeveer 50 van de 150 liften open. In Winterberg en Willingen zijn de skigebieden grotendeels open.

Nou dan ga ik me in ieder geval verheugen op een leuke afdaling :-)!!

Bedankt!

Ik vind het er echt niet denderend uit zien op de webcams nu. Kan wel zijn dat er liften open zijn en dat er geskied kan worden, maar de sneeuw is zo te zien geen zak aan. Jammer. Hoop deze winter nog wel een keer naar Sauerland te kunnen.

En zonder winterbanden (en met voorwielaandrijving) niet doen zeker?
K ga naar Willingen,
gr Esther

verplicht winterbanden duitsland . ik zou het niet doen .

Hallo mensen weet iemand hoe de sneeuw condities op dit moment zijn in altastenberg?
zit te twijfelen of ik zaterdag naar winterberg of altastenberg ga!

groetjes

Plaats een reactie