Winterberg 14/15

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Sürenberg (22) gaat zeker open

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dat zijn best veel liften! Hebben de 7 en 8 nog niet genoeg extra sneeuw? En de quickjet, heeft die nog veel sneeuw nodig?

#proudtobepartofleswintersporters

Dat zijn best veel liften! Hebben de 7 en 8 nog niet genoeg extra sneeuw? En de quickjet, heeft die nog veel sneeuw nodig?

vic2000 op 1 apr 2015 15:22

Het zou kunnen dat de familie Quick het na 120 dagen seizoen wel mooi vindt. Sneeuw is het probleem niet, beetje schuiven bovenin en klaar.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dat zijn best veel liften! Hebben de 7 en 8 nog niet genoeg extra sneeuw? En de quickjet, heeft die nog veel sneeuw nodig?

vic2000 op 1 apr 2015 15:22

Ik verwacht dat de 7 wel gaat draaien. Daarmee zijn ook de pistes 8 en 9 te skiën (via lift 7 en 10 omhoog als lift 8 dicht zou zijn)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Prognose na 4 cm sneeuwval: tot morgen 12 uur nog 15-25 cm. Vrijdag en zaterdag nog wat onzekere sneeuwgrens. Mogelijk ook wat natte sneeuw en regen, vooral beneden 700m. Zondag lijkt de mooiste dag te worden.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Harry(Winterberg) aaa dan is er nog meer te skiën. Dat zijn toch niet bepaald slechte hoeveelheden qua sneeuw. Vrijdag en Zaterdag zou er toch ook niet heel veel meer vallen of wel?

#proudtobepartofleswintersporters

Dat wordt spannend voor komend weekend, zit er ook aan te denken nog een dagje die kant op te gaan. Ben benieuwd wat er daadwerkelijk gaat vallen en of bijvoorbeeld de Quick Jet (toch heerlijke piste) nog open gaat, ik hoop het!

null

Het heeft echt goed gesneeuwd vanacht. En het sneeuwt nogsteeds verder :D

#proudtobepartofleswintersporters

Om 10 uur 31 cm sneeuw op de Kahler Asten. Beneden ook al zo’n 20-25 cm

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Kappe gaat waarschijnlijk ook open

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

In Winterberg is vanaf morgen vrijwel het hele skigebied open (uitgezonderd QuickJet en de Nordhang-hoek, Kappe nog een kleine onzekerheid, maar waarschijnlijk open als ik hun Facebook mag geloven), in Willingen gaat de Sonnenhang open (erg mooie blauw/rode piste met zo’n 200hm) en de lopende band op de Ritzhagen. De kabinelift voor de Ettelsberg is alleen voor wandelaars open… nog 10 cm er bij en ik vermoed daar een Tiefschnee-eldorado!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

-dubbel-

null

@ Harry,
Op de meest recente webcam van Quick Jet zie ik dat het helemaal strak geprepareerd is.
Gaat dan toch wel open dit weekend lijkt me?

@KevinB
Ik wilde het net posten. Dat zou fantastisch zijn. Ik ga morgen een kijkje nemen.

Ik had begrepen dat de Quicks al op vakantie waren… maar er wordt dus toch gewerkt: prachtig!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Volgens de site van willingen gaan ook de gondel en de ritzhagen open.

Aktuelle Meldung+++Aktuelle Meldung+++Aktuelle Meldung

Der Winter ist zurück! – Skilifte ab Karfreitag wieder in Betrieb! –

Bei 25 cm Neuschnee und 30 cm Altschee sind die Ettelsberg-Kabinenseilbahn, der Sonnenlift, die Sesselbahn Ritzhagen und das Ski- & Rodelförderband Ritzhagen wieder in Betrieb.

Die Sommerrodelbahn ist ab Karfreitag täglich geöffnet.

#proudtobepartofleswintersporters

Neuastenberg opent helaas alleen de rodelbaan met lift.

❄️

Is er al wat te zeggen over de dagen ná Pasen als het gaat om geopende liften? Of gaan alle stekkers uit de liften na Pasen?

De kappe staat nu bij de geopende liften dus die ook. De kleine bure, bremberg x-press en quickjet staan geloof ik nog gesloten.

In Willingen staan de oberer en unterer wildieblift ook bij de geopende liften. De mitlerer wildieblift zullen ze waarschijnlijk dichthouden inverband met een weg die door het liftpad loopt (@Frans)

#proudtobepartofleswintersporters

null

De quickjet staat erbij :D

#proudtobepartofleswintersporters

Ik ben er morgenvroeg !!

Houd ons morgen op de hoogte aub!

Harry, Frans, verwachten jullie veel drukte zondag?

Als je de webcams van neuastenberg een paar uur terugspoelt zie je dat ze geprepareerd zij. Er lijkt wel veel bruin door te komenp de site staat niks over een opening van de pistes.

#proudtobepartofleswintersporters

Harry, Frans, verwachten jullie veel drukte zondag?

RNiels op 2 apr 2015 22:38

Nee, geen wachttijden. Heerlijk rustige pistes en op de Herrloh massa’s verbrouwereerde gezinnen die snel nog een slee huren. De sleetjeslift aan de Astenstrasse (100m van Der Brabander) gaat een gouden weekend tegemoet!
Tot en met maandag is het hele skicircus in bedrijf, daarna vermoedelijk alleen nog wat losse liften, zoals Möppi en - tot de zon de sneeuw heeft weg gebrand - de Herrloh-oefenweide (= zuidhelling = geen straf om op les te moeten geven :-) )

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Hoezo verbrouwereerd? Mensen die geeoon op vakantie gingen en niet dachten dat er sneeuw zou liggen ofzo?

Neuastenberg heeft bij actueel gezet dat morgen om 9 uur behalve de rodellift, ook de obere postwiese en de osthang sesselbahn opengaan

#proudtobepartofleswintersporters

Hoezo verbrouwereerd? Mensen die geeoon op vakantie gingen en niet dachten dat er sneeuw zou

vic2000 op 3 apr 2015 11:53

Ja , die vol verwondering staan te genieten, net als 2 jaar geleden.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Lijkt me echt geweldig, ga je met pasen naar Winterberg om te wandelen, is het halve skigebied geopend :D

#proudtobepartofleswintersporters

Zullen de liften ook volgende week nog open zijn na paaszondag?

Harry, Frans, verwachten jullie veel drukte zondag?

RNiels op 2 apr 2015 22:38

Nee, geen wachttijden. Heerlijk rustige pistes en op de Herrloh massa’s verbrouwereerde gezinnen die snel nog een slee huren. De sleetjeslift aan de Astenstrasse (100m van Der Brabander) gaat een gouden weekend tegemoet!
Tot en met maandag is het hele skicircus in bedrijf, daarna vermoedelijk alleen nog wat losse liften, zoals Möppi en - tot de zon de sneeuw heeft weg gebrand - de Herrloh-oefenweide (= zuidhelling = geen straf om op les te moeten geven :-) )

Harry(Winterberg) op 3 apr 2015 09:42

@Lelie, je had ook even 5 reacties terug kunnen lezen. Na tweede paasdag gaat het gebied dus bijna helemaal dicht.

❄️

Plaats een reactie