Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

null

Kijk eens aan, zelfs op deze site. @Jorian @Skilieber

A winter without powder isn't a winter!

Volgens mij staat dat funpark gewoon voor de sier op 't pistenplan

Gang is alles

null

Kijk eens aan, zelfs op deze site. @Jorian @Skilieber

Joostw op 15 mei 2015 23:09

oja die twee schanzen naast de band :p geen boxen geloof ik

Certified ski-boy, glijbewijs

Die paar hobbels op de vlakke helling van de Poppenberg naar de Brembergkopf. Beetje verstopt achter de sleper.

Als er een besneeuwingsinstallatie op de Nordhang geplaatst zou mogen/kunnen worden leent die zich nog het beste voor een funpark; Breed genoeg en de perfecte hellingsgraad.

Het snowboardpark op de Poppenberg is sinds vorig jaar opgeheven. Er is een nieuwe piste/verbindingspiste gemaakt, zodat je van de QuickJet zonder te klimmen naar lift 10 kan. Bovendien is er naast de sleeplift een lopende band geplaatst, waardoor de wachttijden bij lift 10A geheel verdwenen zijn.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Die paar hobbels op de vlakke helling van de Poppenberg naar de Brembergkopf. Beetje verstopt achter de sleper.

Als er een besneeuwingsinstallatie op de Nordhang geplaatst zou mogen/kunnen worden leent die zich nog het beste voor een funpark; Breed genoeg en de perfecte hellingsgraad.

Bennie op 15 mei 2015 23:17

Eens, zou denk ik best wat interesse in zijn, aangezien zoiets toch echt nog wel mist in winterberg…

Certified ski-boy, glijbewijs

Voor funslopes kan je op de Kappe terecht. Zowel bij de sleper (rechts van de pistes) als bij de stoeltjeslift (kommenparcours uiterst rechts) zijn de nodige stunts uit te halen. Voor een “echt” funpark moet je echter doorrijden naar Neuastenberg.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik vraag me af of snowboarden nog zo populair is. Ik heb het idee dat ik er steeds minder zie in de gebieden waar ik afgelopen jaren ben geweest.

Echter weer snel terug naar het echte onderwerp. Zijn de geruchten van een cabinebaan naar kahler asten nog actueel? Ik hoorde deze onlangs genoemd worden.

Ik vraag me af of snowboarden nog zo populair is. Ik heb het idee dat ik er steeds minder zie in de gebieden waar ik afgelopen jaren ben geweest.

Echter weer snel terug naar het echte onderwerp. Zijn de geruchten van een cabinebaan naar kahler asten nog actueel? Ik hoorde deze onlangs genoemd worden.

Jos12345 op 16 mei 2015 14:43

Maar ik denk dat het fout is om te denken dat funparks tegenwoordig nog echt voor snowboarders is. veel skiërs komen tegenwoordig ook in het park. over Kabinenbahn, ik denk het niet, met zo’n groot project zouden ze wellicht al begonnen zijn…

Certified ski-boy, glijbewijs

Wat een geluk dat ik daar een jaar lang heen mag

Er is al een aanvraag gedaan voor het uitbreiden van de water voorraad bij de ruhrquelle en deze is goedgekeurd. Dit is nodig voor de uitbreiding van de sneeuwfabriek capaciteit. Van de overige aanpassing zie ik nog geen informatie. Ook is het de laatste tijd erg rustig op dit forum. Iemand nog ander nieuws?

Op alpinforum is gisteren een serie foto’s geplaatst waarop markeringen voor de bouw van Herloh, Astenstrasse en Poppenberg te zien zijn: http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2011&am…

Blijkbaar wordt Astenstrasse voornamelijk als een verbindingslift gezien. Niet alleen richting Herrloh maar ook voor mensen die in de buurt van Fichtenweg verblijven. Met zijn 44 hm en lengte van 200 m hoeven we niets spectaculairs verwachten. Deze zal ook (hoop ik) aantrekkelijk zijn voor beginners welke zullen andere pistes minder belasten.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Blijkbaar wordt Astenstrasse voornamelijk als een verbindingslift gezien. Niet alleen richting Herrloh maar ook voor mensen die in de buurt van Fichtenweg verblijven. Met zijn 44 hm en lengte van 200 m hoeven we niets spectaculairs verwachten. Deze zal ook (hoop ik) aantrekkelijk zijn voor beginners welke zullen andere pistes minder belasten.

Lange op 28 mei 2015 11:22

Ondanks het geringe hoogteverschil is het toch een erg lekkere en pittige piste. Als beginner zou ik zeker niet in de vallijn gaan skiën, die is vooral onderin flink steil en niet zelden knalhard.
Je kunt ook buitenom, zeg maar om de sleetjespiste heen, waardoor de lift ook voor echte beginners interessant wordt. Hier kan je al de eerste dag afdalingen doen. Als skischool zijn we er erg blij mee! Ook als terugbrenglift een enorme verbetering richting Fichtenweg / Brabander.
De piste is te zien op de bewegende webcam van http://www.skiliftkarussell.de, het is de piste die tot aan de weg boven loopt, met aan de rechterkant de bosrand en aan de linkerkant er van de tubingbaan en de sleelift.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De piste is te zien op de bewegende webcam van http://www.skiliftkarussell.de, het is de piste die tot aan de weg boven loopt, met aan de rechterkant de bosrand en aan de linkerkant er van de tubingbaan en de sleelift.

Harry(Winterberg) op 28 mei 2015 12:25

En hij komt langzaam in beeld als de paal die tevoorschijn komt naar links wegschuift.

Als je naar alpineforum (http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2011&am…) kijkt dan zie je dat de Astenstrasse (lift) een nieuwe configuratie krijgt en dat een stuk bos gekaapt zal worden. Dalstation komt in de buurt bij garages en watervijver wat vormt een verbinding met Quick. Bergstation zal ook opschuiven richting sleelift. Maar wat ze met de piste gaan doen is (voor mij) nog een raadsel. Ik vraag me af of sleelift nog blijft? Ski piste en slee piste komen te dichtbij en die twee te combineren lijkt me niet verstandig.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Als je naar alpineforum (http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2011&am…) kijkt dan zie je dat de Astenstrasse (lift) een nieuwe configuratie krijgt en dat een stuk bos gekaapt zal worden. Dalstation komt in de buurt bij garages en watervijver wat vormt een verbinding met Quick. Bergstation zal ook opschuiven richting sleelift. Maar wat ze met de piste gaan doen is (voor mij) nog een raadsel. Ik vraag me af of sleelift nog blijft? Ski piste en slee piste komen te dichtbij en die twee te combineren lijkt me niet verstandig.

Lange op 28 mei 2015 12:56

De positie van de sleelift is geen enkel probleem. Het bergstation van de stoeltjeslift komt op een vlak sutk bovenaan en je kunt er zo te zien linksom en rechtsom het bergstation verlaten. Wellicht komt er direct onder de lift een nieuwe piste bij (vergelijkbaar met lift 8), die iets minder steil is dan de huidige afdaling. Ik zie vaker dat de lift voor beginners zou zijn… nou, als die “over het knikje” op de 2e helft van de piste komen… trillende benen en stuiterende spijkerbroeken met Unoxmuts.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

nou, als die “over het knikje” op de 2e helft van de piste komen… trillende benen en stuiterende spijkerbroeken met Unoxmuts.[post] Harry(Winterberg) op 28 mei 2015 13:23[/post][/quote]

Hahaha kunnen we weer slalommen ;-)

p.s. was dat funpark ook eigenlijk niet voor mountain boarders in de zomer?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

mountain boarders

Jeroen6 op 29 mei 2015 15:26

Je bedoelt snow bikers? :)

Op het raadsinfosysteem van de gemeente Winterberg zijn de plannen definitief inggetekend. Ook bij de steile pistes naast de St Georgschans zijn ze wat van plan,
https://pv-rat.de/ratsinfo/winterberg/1506/QXVzenVnIEJlYmF1d…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)
Gang is alles

Dus, er komt een Forderband onderaan bij de St. Georgschans om de doorgang naar Quick makkelijker te maken. En, zo te zien, komt de sleelift bij Astenstrasse toch te vervallen.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

https://pv-rat.de/ratsinfo/winterberg/Proposal.html…
Klik 038/2015 Anderung… Herrloh aan

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)
Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Ik hou deze site ook in de gaten. Benieuwd wanneer hier ook duidelijkheid komt over de veranderingen op de Kappe. Of weet iemand hier iets over?

Hallo iedereen,
Wilde even melden dat Frans en een maat van hem weer veel foto’s op alpinforum heeft geplaatst. Op de poppen berg is al veel gebeurd.

Hallo iedereen,
Wilde even melden dat Frans en een maat van hem weer veel foto’s op alpinforum heeft geplaatst. Op de poppen berg is al veel gebeurd.

roelvossie op 2 jun 2015 15:38

handig om ook ff linkje erbij te doen…

http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2011&am…

Certified ski-boy, glijbewijs

Mooie foto’s. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden daar komend seizoen. Afgelopen seizoen niet in Winterberg geweest, ik wil volgend seizoen zeker weer een bezoekje brengen.

Het zal ook moeite waard zijn @EricH. Na al deze aangekondigde veranderingen zal rondom Poppenberg een supermoderne kern ontstaan. Waar het snelle transport en sneuwzekerheid (vooral bij Moppi) Winterbergse handicaps van weinig hoogte meters en korte pistes redelijk gecompeseerd kunnen zijn.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Mooie foto’s op dat forum inderdaad. Er wordt daar met enige teleurstelling gepraat over het niet doorgaan van het vervangen van lift 15 (Kappe) door een stoeltjeslift. Dat daar tot nog toe nog geen bekendmakingen over zijn gemaakt wil toch nog niet zeggen dat die plannen voor komend jaar van de baan zijn, of zie ik iets over het hoofd?

Plaats een reactie