Sauerland 2016-17

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Mijn excuses @HarryWinterberg voor mijn ietwat overdreven reactie. Je live-updates worden zeker gewaardeerd.
Ik denk dat de perceptie van ‘goeie condities’ wat wisselend is, zeker omdat de meesten onder ons enkele uren moeten rijden om in Winterberg te komen (ik zelf 3,5 uur).
Onze enige houvast zijn de weerberichten, webcams en ‘locals’ zoals jij. Dit blijft, zeker in kwakkelende weersituaties, een lastig iets: gaan we wel, of niet. Ik vind dat jij vaak wel aan de positievere kant lijkt te zitten (ok, laten we het enthousiaste kant noemen :)), zeker als de webcams en weerberichten anders doen vermoeden. Of dit dan op dat moment terecht of onterecht is kun je over twisten, maar het blijft lastig om de informatie die we kunnen krijgen af te wegen, ook weersites zijn het niet altijd eens met de daadwerkelijke condities (zelfs op de dag zelf!).

Wat sneeuw betreft gaat zelfs weeronline onder 0 met sneeuw vanaf volgende week in Winterberg, dat zegt al genoeg :)

Oh ja en jou naam is niet te taggen, denk door de (). Tag nu een steeds een andere Harry.

*bericht bewerkt door JeroenS op 25 nov 2016 11:01

Laten weten hopen op Veel kou aankomende week. Kan ik binnenkort even met de Kids die kant op.

Mogelijk wordt morgen in Winterberg de rechter Poppenbergpiste aan het aanbod toegevoegd, op de webcam is te zien dat er sneeuw verschoven wordt… :D

#proudtobepartofleswintersporters

Misschien wel leuk, straks om 20:15 in het programma nordhrein-westfahlen bei nacht, van de wdr, beelden van winterberg, volgens mij van het flutlicht fahren. (Beelden van een drone)

https://www.facebook.com/wdrlokalzeitsuedwestfalen/videos/13…
Nachtskiën in Winterberg (nee, morgen nog niet!!)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Is dat echt zo jo, 100 miljoen euro voor de kunstsneeuw? Hoe willen ze dat in hemelsnaam gaan terugverdienen?

inderdaad, 100 miljoen lijkt mij ook niet kloppen. Of is dit het totaal en geheel aan investeringen van Winterberg tot nu toe in het skigebied?

inderdaad, 100 miljoen lijkt mij ook niet kloppen. Of is dit het totaal en geheel aan investeringen van Winterberg tot nu toe in het skigebied?

Frank66 op 26 nov 2016 16:47

Er is inderdaad ruim 100 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe liften en besneeuwing, het overgrote deel in Winterberg, maar ook in Willingen, Neu- en Altastenberg, Bödefeld en Züschen en voor langlauf in Westfeld

Winterberg trekt in de 90 tot 130 dagen seizoen 600.000 tot 800.000 skiërs per jaar, goed voor een omzet (incl. Eten, drinken, skihuur, skischool) van al gauw (grove gok) 50-70 miljoen. Vandaar ook een liftcapaciteit die tegen de 50.000 personen per uur ligt.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 26 nov 2016 23:22

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik ben afgelopen jaar 3x gaan avondskieën in Winterberg. Waarschijnlijk is Winterberg een van de meest uitgebreide gebieden met verlichting, de meeste gebieden in de Alpen hebben maar een korte piste die verlicht is. In Winterberg is dat ongeveer het halve gebied. Zeker de moeite om eens te doen! Als ze de Schneewittchen en kappe er nog in mee zouden nemen zou het helemaal geweldig zijn.

*bericht bewerkt door Frank9 op 27 nov 2016 16:00

zoals het er nu naar uit ziet kunnen ze deze week nog 15 dagdelen kunstsneeuw produceren, dan lijkt het mij helemaal niet zo gek dat ze dan de hele hoofd-as opengooien. toch?

Het ziet er idd helemaal niet slecht uit met de temperatuur deze week. Hoop dat er zondag wat meer open is. Dan maar eens even die kant op.

Alle kanonnen staan vol te blazen.

Ook in Willingen, Neu-, Altastenberg, züschen, Hunau, Sahnehang en de Ruhrquelle draaien de kanonnen! Ziet er goed uit ?

#proudtobepartofleswintersporters

En de luchtvochtigheid zal vanaf morgen eind van de ochtend tot en met 24 uur later bijna telkens onder de 50% zijn en dan gaat het produceren echt hard!

Ik ben benieuwd. Zondag staat in principe al in de agenda vastgeprikt… Lijkt me stug dat dat niet gaat lukken. Als ik zie wat ze alleen al vandaag voor een bulten sneeuw hebben kunnen produceren…

null

@Robert7 Ik denk zeker wel dat er wat meer open zal zijn, maar vergeet niet dat een groot deel van die bulten er nog liggen van 2 weken geleden ;) Ze gaan de komende dagen zeker nog een leuke hoeveelheid sneeuw produceren dus het lijkt me sterk dat het bij 1 lift blijft.

#proudtobepartofleswintersporters

Zondag ook van de partij, zal wel druk worden ben ik bang. Al valt het soms wel mee eerste dagen van het seizoen

Op dit moment op de bergen rond -6, in de hoogdalen (Ruhrquelle) tegen de -10. Boven blijft het eerst rond -5 of -6, maar het zal mij niet verbazen als de Ruhrquelle richting -12 tot -14 gaat.

Op de bergen wordt het morgen rond het middaguur beduidend zachter, wellicht dat dan alleen in de dalen gesneeuwd kan worden, In de nacht naar woensdag weer enige afkoeling, overdag geleidelijk zachter.

Donderdag eerst sneeuw of ijzel, later tot tegen de toppen overgaand in regen of natte sneeuw… erg spannend richting het (weer koudere) weekend!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 28 nov 2016 22:13

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

null

The older I get, the better I was
Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Quickjet heeft nu al aardig wat liggen beneden

Ondanks + 0,5’C luchttemperatuur wordt er volop besneeuwd. Het dauwpunt is -3,5’C, vandaar…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Sterker nog het dauwpunt is -10.1 door een luchtvochtigheid van slechts 45%

Ligging boven zeeniveau 839 m
Bewolking wolkenlos
Temperatuur 0.5 °C
min. -7.0 °C (07:00)
Dauwpunt -10.1 °C
Wind Südost, 5 km/h
Luchtvochtigheid 45 %
Zonneschijn 100 % / 1 Std.

Born to Ride

null
null

Als vanavond de temperatuur weer zakt dan gaat er tot morgen ochtend nog een flinke berg bijkomen met zulke lage vochtigheid. Ziet er niet slecht uit

null

*bericht bewerkt door Onnem op 29 nov 2016 15:55

The older I get, the better I was

allemachtig, is dit uit een vliegtuig of heli?

Uit een hele dure drone

The older I get, the better I was

Uit een hele dure drone

Onnem op 29 nov 2016 16:40

Vandaar ook die reflectie in het raam ;)

Foto lijkt ook 5 jaar terug met een Apple device te zijn gemaakt. (25-1-2012).

waren de sneeuwitchen en surenberg en landallift er toen al? haha @Robert7

Plaats een reactie