ligt er nu sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ben het helemaal met Harry eens, gewoon een heerlijk gebied daar in Winterberg en goed aan te rijden voor een dag of weekend. Voor diegene die nog willen gaan, wij hebben nog een appartement vrij en daarom te huur voor een leuk prijsje.

Gast238, waar kan ik informatie vinden over dat appartement? Heb eventueel wel interesse.

Ik wil eind volgende week namelijk 2 dagen naar winterberg, voorspellingen zijn nu boven nul als ik op weeronline kijk. Maar weet niet of dat voor de berg of dal is. Als er 4 graden opgegeven wordt, is het dan op de berg wel onder nul?

Laatste verwachtingen geven wel beduidend mindere sneeuwkwaliteit aan vanaf volgende week vrijdag of zaterdag, door hogere luchtvochtigheid. Sneeuw is en blijft er ruim voldoende. Volgende midweek is geniaal!

Harry (Winterberg)

Hoi, appartement is in ons huis in Winterberg-Silbach, zo’n 3 km van de Poppenberg af. We hebben nog de keuze tussen 2-5 pers appartement en 8 pers appartement. We vinden het zelf erg jammer dat we zelf niet kunnen, maar het werk moet doorgaan … je kunt eens kijken op onze site http://www.vakantiewoning-winterberg.eu en ik kan je alvast aanbieden dat je voor laagseizoenprijs kunt boeken met 10% korting!
Als je de mogelijkheid hebt zou ik ook een midweek gaan, dan is het lekker rustig en dat komt de kwalliteit van de pistes ook ten goede. Mail maar even als je belangstelling hebt.

Vandaag is het ook wel heeeeeel lekker! http://www.skiliftkarussell.de/skigebiet/webcams.html…

Vraagje, iemand meschien enig zicht of het morgen druk is in Winterberg of is het slimmer om naar Willingen te gaan? Alvast bedankt

Wij kiezen morgen voor Willingen. Meer skiplezier daar is mijn ervaring.

Wij gaan ook naar Willingen morgen, is een uurtje eerder open en wat langere pistes.

Gezocht!!! skifanaten.
Zijn er mensen die net als ik zin hebben om regelmatig voor een dag naar Winterberg gaan om lekker te skien.Ik vertrek altijd vanuit mijn woonplaats om 5.20 uur en ben dan om ongeveer 8.00 uur in Winterberg. Om 9.00 uur meteen op de latten, om 11.30 uur een lekkere snitzel bij moppi waarna we tot sluiten van de liften weer skien.Tussendoor een paar keer lekker wat drinken in een skihut, Om ongeveer 17.0017.30 uur weer terug zodat we om ongeveer 20.30 uur weer thuis zijn.Ik ben een man van 45 en een gevorderde skier, Mijn woonplaats is regio Uden/Gemert.Ik ben in het bezit van een goed uitgeruste auto en zeer goed bekend in Winterberg.Helaas heb ik vaak geen mensen die mee willen gaan skien waardoor ik vaak niet kan gaan.Mijn dagen dat ik kan gaan skien is de zondag en op dinsdag.
Ik zoek dus metgezellen die net als ik graag regelmatig skien en mij willen vergezellen en de autokosten mee willen delen. Ik hoop op reacties.

Ik zoek ook mensen om samen gezellig mee naar Winterberg of omgeving te gaan op de zondag.
Ben ervaren snowboarder, midden 40 en beschik over een erg goede en ruime auto!
Regio Arnhem/ Nijmegen

Vandaag de 80e skidag in Winterberg, het streefgetal vanuit de jaren 90 toen vanwege de veronderstelde klimaatverandering het neerzetten van sneeuwkanonnen begon.
Dat we tegenwoordig gemiddeld boven de 100 zitten (ook dit jaar lijkt dat te gebeuren) zegt genoeg…

Dit seizoen tot nu toe: 65 dagen (zeer) goede skimogelijkheden, 7 dagen redelijke of beperkte mogelijkheden, 8 dagen geen (5) of zeer beperkte mogelijkheden.
Opvallend: heel weinig zon (maar dat is vandaag wel anders!) en heel constant winterweer m.u.v. de 2 weken vanaf kerst en komende woensdag t/m zaterdag…

Hoe schat je de omstandigheden in voor donderdag en vrijdag? Als ik hier de voorspellingen voor de Kahler Asten bekijk hou ik nog hoop op goede condities: http://www.windfinder.com/forecast/kahler_asten

Het liefst wil ik de twee dagen verspreiden over twee gebieden. Skiliftkarussell en Postwiese bijvoorbeeld. Is er nog een optie om een tweedagenkaart te kopen en zo de kosten iets te drukken?

Skiliftkarussell heeft toch geen funpark en Postwiese wel? Of is er rond winterberg nog een gebied met een beter funpark dan Postwiese?

Hallo ik maak me zorgen. als ik naar de voorspelling kijk zie ik allemaal temperaturen ruim boven het vriespunt deze week. Vrijdag ga ik naar winterberg toe om een weekendje te snowboarden, valt er dan nog goed te skien /snowboarden of is er dan te veel gesmolten/ijsvorming ?

Gezocht!!! skifanaten.

gast Gast578 en Gast485 ik kom uit Oss en heb wel interesse om mee te gaan, ik ben fanatiek snowboarder neem maar contact op door op mijn naam te klikken

Wij zijn er dit weekend geweest. De condities waren top!

Wij zijn er dit weekend geweest. De condities waren top!

Eva83 op 4 mrt. 2013 14:32

dat is tof eva dan heb je vast heel lekker geskied !..
toch maak ik me wel zorgen over komend weekend
de hele week warm weer, donderdag zelfs 10 graden in winterberg
http://www.sneeuwhoogte.nl/wintersport/duitsland/sauerland/s…
als iemand weet wat dat met de ski condities doet dan hoor ik het graag… je gaat je bijna afvragen of niet alle sneeuw gesmolten is

ergens half mei is alle sneeuw gesmolten. pistes zijn komend weekend matig, maar sneeuw is er meer dan genoeg. Volgende week wordt het opnieuw beter en nu… beste dag van het seizoen

ergens half mei is alle sneeuw gesmolten. pistes zijn komend weekend matig, maar sneeuw is er meer dan genoeg. Volgende week wordt het opnieuw beter en nu… beste dag van het seizoen

ergens half mei is alle sneeuw gesmolten. pistes zijn komend weekend matig, maar sneeuw is er meer dan genoeg. Volgende week wordt het opnieuw beter en nu… beste dag van het seizoen

ergens half mei is alle sneeuw gesmolten. pistes zijn komend weekend matig, maar sneeuw is er meer dan genoeg. Volgende week wordt het opnieuw beter en nu… beste dag van het seizoen

ik val in herhaling

ah ok bedankt voor de info! maaruh wat verwacht je qua matige staat van de pistes ? nat ? ijzig ?

Alex uit Oss en gast 485.
Wat is jullie route naar Winterberg? Wij gaan altijd bij BoxmeerGoch via A73/A77 de 57 op richting Kamp-Lintford.Licht dit in jullie route? Bij Boxmeer zouden we dan een carpoolplaats kunnen afspreken mocht het zover komen, Deze winter loopt alweer op zijn eind en als ik ga dan ga ik wel bij goede condities.Ben afgelopen zondag geweest en toen was het weer toppie.

@578, ik woon tegen Arnhem aan en ga bij Zevenaar de grens over, wanneer ik eerst naar Boxmeer moet rijden kost me dat 50 km omrijden.
Weet niet of onze routes in Duitsland elkaar kruisen om van daaruit verder te rijden.
Gr. Gast 485

Kan iemand me vertellen of er momenteel een funpark in Winterberg/Skiliftkarussel ligt? En zo ja, waar die ligt?

hij ik ga ook bij boxmeer de grens over, daarna oberhausen bochum dortmund. Dit weekend ben ik met vrouw kinderen en vrienden in een landal huisje in winterberg, mocht 1 van jullie er dit weekend ook zijn dan laat maar weten. Ik wil deze maand sowieso nog een keer gaan.

@Gast650 Funpark ligt niet in het skiliftkaroussel gebied maar in het Postwiese gebied (neuastenberg)

http://www.postwiese.de/

Is een maand geleden een Chill and destroy tour gehouden dus zou er goed bij moeten liggen.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@gast450: Funpark in de Skiliftkarussell is opgeheven. Nog wel de nodige stunts mogelijk op de Kappe op de Bike-trajecten, maar Postwiese is duidelijk beter.
Goed nieuws: na even een stuk minder weer op vrijdag en zaterdag (tot dan prima!) klapt zondag de winter al weer binnen met verse sneeuw. Laatste kaart laat dat al in de nacht van zaterdag op zondag gebeuren. Zaterdag +7, zondagmiddag -7…

Hoe zijn de condities in winterberg met deze warmte?

Plaats een reactie