ligt er nu sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

@gast778
Vandaag en morgen nog erg goed, vooral in de ochtend. In het zonnetje wordt het natuurlijk wel zachter… maar och lieve mensen… wát een weertje!

Wij gaan zo ook naar Winterberg om morgen te skien, maar ik loop hier in me t-shirt… Toch een beetje apart.

over het afspreken om naar winterberg te gaan stuur mij liever maak even een account aan klik op mijn naam en stuur me zo een bericht… anders zitten we zo te spammen

alexsb
het lukt me niet om zo een bericht naar jouw te sturen, zou je me even uitgebreider willen uitleggen hoe?
ik ben helaas geen computerexpert. of anders contact met elkaar maken zou ook kunnen.
ps.bij goede weer en sneeuwcondities zou ik volgend weekend(16 maart) wel zin hebben om te gaan.

Laatste weerkaarten laten het vanaf zaterdagmiddag al weer winteren in Winterberg. Hoeveelheid sneeuwval van zaterdagmiddag tot zondagochtend nog erg onduidelijk. GEFS geeft 20 cm aan, ECWMF veel minder. Vanaf zaterdagavond weer strakke pistes! (Onderstaande link geeft gegevens 800m aan. Het valt op dat de koude-inval steeds verder naar voren geschoven is, wellicht al zaterdagochtend mogelijk!)
Harry (Winterberg)
http://wetterstationen.meteomedia.de/station=104270&wahl…

hallo Gast578 je moet in iedergeval een account aanmaken op deze site
wat niet makkelijk te vinden is maar dat kan hier:
https://www.wintersport.nl/community/aanmelden
vervolgens moet je ingelogt zijn dan staat je naam rechts bovenin het scherm in plaats van de tekst inloggen
als je dan op mijn naam klikt is er een optie om een bericht te sturen.
groeten

Ik ga a.s. vrijdagochtend die kant op voor een weekend!
Tenminste dat is de bedoeling maar als ik naar het weer kijk word ik een beetje anstig.
Is het zo dat als het een middag regent in Winterberg de sneeuw verdwenen is? Ik denk dat er dan een dikke kans in zit dat de sneeuw vrijdag weg is… of loop ik nu een beetje hard van stapel!!!
Wie kan me hier iets nuttigs over vertellen?

Thnx alvast!
Gr,

Je loopt echt te hard van stapel. De sneeuw is echt niet zomaar verdwenen. Ben zelf in januari dagje geweest hele dag regen maar skien kon je er nog heel goed. Ik zou gaan

Gr roel

Er ligt ruim voldoende sneeuw in Winterberg voor aankomende vrijdag. Geen reden tot zorgen. De condities kunnen natuurlijk bij regen tijdelijk wat slechter zijn, maar de sneeuw zal niet zomaar wegspoelen zoals eind december het geval was. Er zijn bovendien ook een aantal reuze sneeuwdepots voorhanden die gebruikt kunnen worden voor de zwakke plekken.

ik ga ook vrijdag ochtend, ik maakte me ook zorgen maar volgens mij zit het wel goed ja er zijn daar ook sneeuwkanonnen en van het weekend wordt het al weer kouder + eventueel sneeuw

Er ligt zo verschrikkelijk veel kunstsneeuw op de pistes dat er geen enkel probleem is.

De sneeuwkanonnen gaan niet meer aan, zomerski is niet nodigven nu ligt er genoeg, wellicht tot en met pasen

Iemand afgelopen weekend nog geskied in winterberg?
Wij gaan aankomend weekend, hoe is de sneeuwconditie?

Is alles nog open en hoe zit het met de avondski?

Tevens wat zijn mooie kroegjes om te apres skien?

Kijk even naar het weerbericht van Winterberg. Deze week alleen maar kou en sneeuw.

Afgelopen weekend twee dagen geweest. Zaterdag veel regen maar kwaliteit sneeuw was nog aardig goed. Zondag al kouder en sneeuw, heerlijk geskied. Lekker rustig. Er ligt echt genoeg voor nog een aantal weken skiplezier.

Wij zijn afgelopen woensdag en donderdag geweest en het was echt fantastisch!! Ok, sneeuw werd wat papperiger maar goed dat red je dan ook wel weer.

Alleen om 21.57 stonden we boven aan de verkeerde heuvel! En om 22.00 ging het dicht, dus de "langste"piste parallel gedaan en toen waren we net optijd voor de laatste gang naar boven. Lift ging na ons dicht… Was toch anders denk ik wel een stukje lopen geworden.

ook afgelopen weekend geweest, zaterdag regen maar nog best lekker skien, zondag sneeuw en ook prima te skien. Denk dat het komende tijd prima/nog beter skien zal zijn, het is lekker koud en valt weer verse sneeuw.

pistes dit weekend in willingen stukken beter dan winterberg.

@gast022
huh? Zondagmiddag was Winterberg erg papperig, maar vrijdag, zaterdag en zondagochtend gewoon zeer goed.

@gast357
Avondski is alleen nog komende woensdag en zaterdag. De pistes blijven open tot en met 2e paasdag, als er geen heel rare weer-dingen gebeuren. Ook de Kappe-pistes blijven volgens de eigenaar tot dan open. Nog steeds massa’s sneeuw op de pistes en de kwaliteit gaat weer richting “optimaal” na een kort iets natter en zachter intermezzo.

Ook na 2e paasdag zal er waarschijnlijk nog sneeuw zat liggen op de meeste pistes, maar waarschijnlijk gaan de pistes dan dicht, hoewel Möppi soms nog langer door draait.

Komende zaterdagavond kost een avondpas maar een tientje, de moeite waard!

Harry (Winterberg)

Hallo, wij gaan aankomen weekend ook richting winterberg om te skien.
Waar vinden wij de oefenpiste (heuvel), namelijk een aantal mensen die met ons meegaan zijn nog niet zo geoefend.

@gast357
Bij P2 (alleen doen als je voor 9 uur in Winterberg aankomt, anders P4 pakken) sta je bij de dalstations van de 2 makkelijkste pistes, de 10 en 10A. Als het lekker gaat kan je vanaf de Bremberg (top lift 10) ook afdalingen bij de liften 8 (piste 9) en 25 (Schneewittchen) maken. Er zijn geen / vrijwel geen wachttijden meer. Bij groot talent kan je ook piste 4 op de Poppenberg proberen en onder via lift 6 (rechts) naar pistes 12 en de oefenweide. Via het "gat" en lift 3 (+evt. 4) kom je dan weer terug bij piste 10A

Andere mogelijkheid is P1 bij Der Brabander, waar je kan beginnen op de oefenweide (alleen aan de linkerkant nog echt goed, de rest heeft te lijden onder de sterke zon), achter de schans langs kunt doorsteken naar piste 12 (Rauher Busch, ook mogelijk als opstappunt) en als het echt goed gaat via lift 3 naar de pistes rond de Bremberg. Om terug te komen kan je via piste 4 (een eenvoudige rode) en lift 6 terug naar Der Brabander of Rauher Busch.

Klinkt ingewikkeld, maar valt best mee.

Zal het aankomend weekend weer zo druk zijn?! Twijfel enorm om te gaan.

Hallo, wil komende zaterdag naar Winterberg voor het avondskieen.
Wie heeft daar ervaring mee, en heeft er iemand zicht op of het druk gaat worden? ( is de laatste x dit seizoen).
Welke piste zijn geopend en kun je dan ook daar in de buurt parkeren?
Wil alleen voor de avond op en neer rijden vanuit Arnhem.
Alvast bedankt voor de info

Gast 938, bedankt voor de uitleg. Waar kan ik de kaart ontvangen.
Hebben ze in winterberg ook ergens piste kaarten liggen?

@Gast357: Pistekaarten kan je bij de kassa’s of restaurants gratis verkrijgen. Op de website van het skigebied staat ook een interactieve kaart: http://www.skiliftkarussell.de/nl/skigebiet/panorama-karte.h…

Weet iemand of je van landal winterberg naar de pistes kunt lopen? Of is dat te ver?

liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!

Komend weekend is het rustig, geen wachttijden. Bij Landal ligt het er aan waar je huisje staat: kan naast, maar ook vrij ver van de piste zijn.
Bij avondskien zijn wrs. 9 liften en 10 pistes open (volledig aanbod)

Dag Martijn, Het Landalpark ligt aan de piste bij Möppi, afhankelijk waar je huisje ligt kun je bijna tot de voordeur skien.

Ik wil deze donderdag graag een dagje winterberg doen, kan iemand mij een beter beeld geven hoe de pistes er dan bij zullen liggen? Ik neem aan dat drukte dan geen probleem zal vormen.

Plaats een reactie