Beelden nieuwe Pistes Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

dag allen,

Het is gelukt de beide liften draaien en de stoeltjes hangen eraan.
Ze moeten nu nog even goedgekeurd worden door de t.u.v en dan kan de winter komen.
Hopelijk maakt frans komend weekend nog een mooie reportage.

gr Roel

Roel,

Dat is geweldig nieuws, persoonlijk was ik bang dat de lift op de surenberg het niet ging halen voor dat de sneeuw gaat vallen.
Wij vinden het ook super als Frans weer komt met een reportage.
Groeten.
Wout.

Dat hebben ze op het laatste moment nog snel gedaan zeg! Maar goed nieuws in ieder geval.

vind toch persoonlijk willingen beter lekker wat langere piste’s en veel minder wachten!

Ik ben het weekend van 6-7 december allicht ook in Winterberg, zal eens kijken of we iets live kunnen brengen van daar…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Zelf ben ik geen fan van het Sauerland, maar moet zeggen dat de ondernemersgeest daar dik in orde is :)

Hallo allen,
Frans heeft weer een videobericht op alpinforum gezet.
Ziet er super uit frans bedankt.

Hier de link

null

Sorry Frans dat ik je link hier al heb geplaatst maar deze mooie reportage moest ik gewoon met iedereen delen.

Gr roel

@roel: No problemo! ;)

Kijk dat dat ziet er goed uit! Is het wel waard om komende winter weer wat losse dagen heen en weer te knallen:).

@Frans: misschien dat ik ergens iets gemist heb, aber du sprachst sehr gut deutsch ja

EInd volgende week komt Koning Winter naar het Sauerland. Met een beetje mazzel kan rond 1 december het gebied open…

@ Gast938 Kun je met ons delen waarom je denkt dat het gebied rond 1 december open gaat. Kan ik het weekend van de 7de vrij maken;)

Een beetje voorzichtigheid is bij wetter.com nooit verkeerd. De lange 16-dagen prognose veranderd meestal nog een aantal keer. We hopen in ieder geval het beste!

@Frans: misschien dat ik ergens iets gemist heb, aber du sprachst sehr gut deutsch ja

Freek op 20 nov. 2012 12:27

Dat mag zo langzamerhand ook wel een beetje, aangezien ik in Duitsland werk en studeer. ;) Maar ik weet dat veel mensen mij niet meer aan mijn Nederlandse accent herkennen. Ze horen uiteraard nog wel aan mijn accent dat ik geen echte Duitser ben, maar krijg dan vaak de vraag of ik uit Scandinavië, Groot-Brittannië of zelfs een keer uit Liechtenstein afkomstig ben (ik beheers ook deels Zwitserduits). Als ik dan zeg dat ik Nederlander ben zijn er mensen geweest die dachten dat ik ze voor de gek hield.

Gisteren heb ik opnieuw een video blog gemaakt van de huidige stand van zaken. Dit is zeer waarschijnlijk de laatste video van het jaar zonder skiën. Er ligt inmiddels al behoorlijk wat sneeuw! :)

Don’t eat the yellow snow :D Dank voor de update in ieder geval! Is het nu al voor de die-hard een beetje te beskieen of is het nog echt te dun?

Leuk filmpje, het begint nog meer te kriebelen dan het al deed!

Pas op voor de gele sneeuw hè Frans;)!

Maar ziet er goed uit! Wou over anderhalve week ff een dag heen en weer rijden om een dagje te boarden. Zoals dit er nu uit ziet en ook met de voorspellingen zou dat toch moeten lukken:D

Weet iemand of aankomend weekend de liften draaien en dus geopend zijn?

Is het nu al voor de die-hard een beetje te beskieen of is het nog echt te dun?

ReneS op 3 dec. 2012 10:10

Ja, ik zag al een kind met ski’s aan. Als het maar bij een uitzondering blijft, zodat niet iedereen de sneeuw naar beneden gaat schrapen, kan je op de hogere pistes al prima skiën.

Weet iemand of aankomend weekend de liften draaien en dus geopend zijn?

Thomas op 3 dec. 2012 15:10

Als het winterweer zo doorgaat zal Winterberg aankomend weekend het skiseizoen kunnen starten!

Ja dat zou kunnen maar heb jij ergens gehoord of gelezen dat ze eraan werken om het dit weekend voor elkaar te krijgen of weet je ook nog niets?

Ik heb vrijdag vrij, dus zat te denken om richting winterberg te rijden. Maar naar alle waarschijnlijkheid zullen er dan nog geen liften open zijn?

Misschien is er een oefenpiste al op vrijdag geopend, maar als het skiseizoen gestart zal worden, dan gebeurd dat eerst pas zaterdag. En dan zal waarschijnlijk ook nog lang niet alles meteen open zijn.

Er zijn toch al pistest open in winterberg of?

Ik zie op de webcams, met uitzondering van Neuastenberg, nergens de sneeuw kannonnen draaien… Vreemd.

@Thomas: Dat komt door de te hoge temperatuur in combinatie met een hoog luchtvochtigheidsgehalte. Morgen zullen de temperaturen gaan zinken en gaat het bovendien ook weer (natuur) sneeuwen. De sneeuwkanonnen kunnen dan eventueel ook draaien voor extra sneeuw op de pistes.

hallo aleen,

Er zijn twee nieuwe webcams online van de brembergsleeplift en de piste

Ik ben gisteren een dagje gaan skiën in Winterberg en heb met mijn helmcam opnamen gemaakt van deze nieuwe piste en lift. Zie hier:


Overigens vond ik de piste erg vlak. Er zit een klein steiler stukje net na de brug over de weg. Voor beginners kan dit een lastig stukje zijn zeker omdat daar de piste vrij smal is.

@Jordan
Is de piste dan te vergelijken met Brembergkopf 1 6’er Sessel (die lange vlakke piste van de bremkopft waar ook een bruggetje in zit) ?

@Jorden,

Erg mooie beelden vanuit Winterberg !
De pistes zien er al echt goed uit voor de tijd van het jaar.
Gelukkig mag ik volgende week een dagje gaan proeven.

P.S.
Mag ik vragen welke helmcam jij hebt ?
Ziet er namelijk zeer goed uit en overweeg er zelf ook een te kopen.
Bedankt.

Plaats een reactie