Beelden nieuwe Pistes Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik kan alle sneeuw / ski / snowboard en snowtubing liefhebbers melden dat het vandaag 9 dec de gehele dag flink heeft gesneeuwd in Winterberg en omgeving.

mvg RvdGriend-HausPetra

Kahler Asten vanmorgen 21 cm en nu om 21uur op 46 cm!

@jordan
De Schneewittchenhang is vooral onderin een stuk pittiger. Bovenin een fractie steiler dan de 10, meer als 12 ( Rauher Busch). Voor beginners en licht gevorderden een prachtige piste

@roy: FIlmopnamen zijn gemaakt met een Contour+2. Overigens vond ik de kwaliteit na uploaden naar youtube zelfs stukken minder dan dat ik de beelden op de computer rechtsreeks bekijk.
@Rob: Ik durf geen uitspraken te doen over zwaarte in vergelijking tot de piste waar jij naar refereert. Deze piste heb ik afgelopen zaterdag niet genomen en ik zou puur speculeren als ik daar iets van waardeoordeel over gaf ;).

@jordan
De Schneewittchenhang is vooral onderin een stuk pittiger. Bovenin een fractie steiler dan de 10, meer als 12 ( Rauher Busch). Voor beginners en licht gevorderden een prachtige piste

Gast204 op 9 dec. 2012 21:18

@gast204: Ik vond hem persoonlijk heel erg makkelijk te skiën en eigenlijk zelfs een beetje saai. Maar goed, dat is slechts een persoonlijke mening. Neemt niet weg dat het een leuke aanvulling op het gebied is en daarmee een hele mooie verbinding naar de Kappe.

Vond het meer een verbindingspiste dan wat anders, hij is toch wel heel lichtblauw. Maar goed, fijn dat de Kappe aangesloten is, ook al hebben we daar nog geen gebruik van kunnen maken.

Is het nu leuk om te gaan skieen in winterberg? ik hoor altijd wilde verhalen over kamikaze piloten, erg druk, korte pistes en te weinig uitdaging. Ik ben zelf een ervaren skier, dus vind ik mijn heil in winterberg?
en wanneer kun je er nu het beste naar toe? of is het een no go, ik moet er toch 350 km voor rijden enkele reis. Als ik ga wil ik 1 dag.

@gast104. Afgelopen zaterdag viel het mee met kamikaze piloten, maar verwacht geen hoog niveau.
Het was idd tussen iedereen door zien te komen (meeste in ploeg naar beneden en de boarders rutchen)

Op een gegeven moment waren wij het zat en zijn naar de rustige Nord Hang gegaan (zie piste map). Die piste neemt bijna niemand en is heerlijk. Zondag besloten naar Postwiese te gaan, en daar lag het boarders niveau stukken hoger (komt doordat daar wel een funpark is)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@gast 104
Winterberg moet je zien als Landgraaf x20, maar ook voor de gevorderden zijn er enkele goede uitdagingen. Op de noord- en westkant van de Herrloh zijn 2 korte, maar zeer steile pistes te vinden en de Slalomhang, met zijn 190 hoogtemeters is buiten de Alpen toch wel een van de meest uitdagende hellingen. Onderin de rode piste er naast heb je ook nog een zeer steile variant.
Voor een dagje is het er erg leuk, zolang je geen Alpenpanorama’s en ongerepte Tiefschneehellingen verwacht.

@gast104
Ook de pistes 1, 3, 5 en 7 (rood, op de Poppenberg) zijn echt lekkere pistes, die zeker niet al te gemakkelijk zijn

Ik vond die steile van de brembergkopf af ook wel leuk. Zeg maar onder BBX.

dus op een doordeweekse dag buiten de vakanties om moet ik het toch eigenlijk een keer ervaren begrijp ik? zijn alle liften/pistes op elkaar aangesloten, sorry heb niet dit gehele topic doorgelezen…

Winterberg is wel een echt gebiedje met op elkaar aangesloten pistes en moderne liften. Dat is nu met de nieuwe verbinding nog eens uitgebreid. Het is dus veel leuker dan een indoor piste. Maar je moet ook geen te hoge verwachtingen hebben, het zijn ook weer geen alpen. De pistes zijn relatief kort en een zwarte piste is een pittige rode in de alpen, maar je kunt je er een dag goed vermaken. Ik vind het altijd leuk om er een dag of weekend heen te gaan. Je moet ook goed opletten dat de condities goed zijn, dat kan ivm de hoogte ook veranderen. Doordeweekse dagen zijn ivm de drukte het beste.

In verhouding tot de afstand kun je binnen een paar uur rijden nergens beter skiën.

En mensen wat is nu het leuke van wintersport de sfeer, het eten en niet te vergeten aprez ski en geloof mij dat kun je in Winterberg allemaal doen

Mijn video blog van afgelopen maandag over de nieuwe "Schneewittchenbahn" wil ik jullie zeker niet onthouden. Binnenkort volgt ook nog een Nederlandstalige video. ;)

Leuk verslag Frans! Ik ga volgende week donderdag en vrijdag, hoop dat het dan net zo sneeuwrijk en rustig is als in jouw filmpje :)

Mijn video blog van afgelopen maandag over de nieuwe "Schneewittchenbahn" wil ik jullie zeker niet onthouden. Binnenkort volgt ook nog een Nederlandstalige video. ;)

Frans op 12 dec. 2012 00:21

Frans, top! Ik ga zaterdag 22 december. De weerkaarten zien er momenteel nog niet best uit, dus hopelijk valt de dooiaanval mee.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Wat fijn dat je dit keer van de sneeuw bent afgebleven Frans…anders blijft er niks over voor ons.

Gr.
Sonof

Leuke video Frans :). Zit te denken om vrijdag misschien te gaan, goed idee of kan ik beter volgende week gaan? Zie dat er nog wel redelijk wat liften gesloten zijn en volgens de site van Winterberg staat dat het -1 wordt met sneeuw.

Vanaf komende zaterdag wordt het zachter, maar niet alle verwachtingen staan op regen, de neeslag kan na kortstondig ijzel weer in sneeuw of natte sneeuw overgaan. Echt lekker wordt het niet. Morgen is nog wel een absolute topdag met -6 en veel zon! Eind volgende week lijkt het weer koud genoeg voor droge sneeuw. Nu ligt er 60-70 cm natuursneeuw + daar bovenop nog massa’s kunstsneeuw.

Gisteren een dagje in Winterberg geweest. Prima condities, wel een beetje koud. Zaterdag belooft een mooie dag te worden (tenzij het gaat regenen). Misschien nog een keer heen en weer met mijn zoon?!

Bijgaand een foto van de nieuwe Surenberg piste. De liften draaiden al, maar de piste gaat pas a.s. zaterdag open.

null

*edit: foto stond ondersteboven :P

Ik ga denk ik volgendeweek woensdag of donderdag, benieuwd of het weer helpt, met regen ga ik niet

Voor komende zondag in de planning om te gaan, nou maar hopen dat de weergoden ons een beetje goed gestemd zijn…

Ik ben vandaag geweest! super sneeuw en condities en niet druk. zeer impusieve beslissing die ik gisteren nam maar wel een goede! in het weekend wordt het namelijk minder met de sneeuw.

Ik ga volgende week donderdag en vrijdag, hoop dat het dan net zo sneeuwrijk en rustig is als in jouw filmpje :)

VanRoyal op 12 dec. 2012 09:28

Dat met de drukte zal denk ik wel meevallen. Je bent dan nog net voor het begin van de kerstvakantie en de kerstdagen. Pas op ‘derde’ kerstdag verwacht ik dat de drukte los gaat barsten. Daarvoor zal alles prima gaan. Zeker doordeweeks.

Zit te denken om vrijdag misschien te gaan, goed idee of kan ik beter volgende week gaan? Zie dat er nog wel redelijk wat liften gesloten zijn en volgens de site van Winterberg staat dat het -1 wordt met sneeuw.

mats op 12 dec. 2012 20:29

Vrijdag wordt nog wel een prima dag. Daarna komt er in het weekeinde wat regen aanzetten met plus temperaturen. Hoewel de regen niet leuk is om in te skiën, zal de sneeuw zeker niet direct weg zijn. Sterker nog: Ik denk dat de regen (zie de laatste sneeuwblog van Rogier) ervoor gaat zorgen dat er een goede fundering voor de rest van het seizoen komt.

Ik ga zaterdag 22 december. De weerkaarten zien er momenteel nog niet best uit, dus hopelijk valt de dooiaanval mee.

Thomas op 12 dec. 2012 09:38

Dat duurt nog een poosje. Tegen die tijd ziet de wereld er wellicht heel anders uit. Kunnen we nu nog niet zoveel nuttigs over zeggen. Hou de weerberichten van Roel maar goed in de gaten.

Wat fijn dat je dit keer van de sneeuw bent afgebleven Frans…anders blijft er niks over voor ons.

Rote Hersentote op 12 dec. 2012 10:50

Ik kon het niet over m’n hart halen om al de sneeuw voor jullie weg te eten. Dus bij deze: Graag gedaan! ;)

Gisteren (15-12-2012) was de nieuwe Surenberglift voor het eerst open.
Hierbij een link naar foto’s van de lift en pistes…

null

null

null

Pistes zien er nog goed uit ondanks de regen

Zijn dit die liften van Leitner die geen voetsteunen hebben?

Nu snap ik dat ondergrondse instappen wel beter, vanaf de zijkant dus. Wat is er bovenop de lift?

Ik ga woensdag ff heen en weer. Hoop dat het weer een beetje mee zit. Maargoed ben 2 jaar terug ook al eens een weekend in winterberg geweest met +8 graden, harde wind en miezer regen. Ondanks dat waren de pistes prima!!! geen idee hoe ze het doen maar was echt top!!!.

Plaats een reactie