Beelden nieuwe Pistes Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ga woensdag ff heen en weer. Hoop dat het weer een beetje mee zit. Maargoed ben 2 jaar terug ook al eens een weekend in winterberg geweest met +8 graden, harde wind en miezer regen. Ondanks dat waren de pistes prima!!! geen idee hoe ze het doen maar was echt top!!!.

Robert op 16 dec. 2012 16:17

Ik ga woensdag ook maar. Gelukkig is de dooi nu zelfs maar 1 a 2 graden, en woensdag zou het droog blijven. Gelukkig ook niet druk dan dus dan blijven de pistes ook beter.

Zijn dit die liften van Leitner die geen voetsteunen hebben?

Eric op 16 dec. 2012 16:04

Ja, dat klopt. Dit was overigens een klantenwens van Möppi. Normaliter levert Leitner en Doppelmayr altijd liften met voetsteunen, maar omdat de lift erg kort is (evenals de QuickJet), heeft de klant in overleg met de fabrikant besloten om geen voetsteunen aan te bieden op dit korte traject. Persoonlijk vind ik dat bij korte liften een verstandige keuze.

Nu snap ik dat ondergrondse instappen wel beter, vanaf de zijkant dus. Wat is er bovenop de lift?

Frank op 16 dec. 2012 16:13

Bovenop stap je standaard ‘parallel’ uit, wat betekend dat je gewoon rechtuit gaat na uitstappen. Dat vanaf de zijkant instappen heet officieel een 90 graden instap.

Plaats een reactie