afdaling 68 (Viehhofen)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Ik begrijp uit sommige berichten dat afdaling 68 naar Viehhofen soms dicht gaat, gebeurt dit regelmatig in een winterseizoen, of moet er dan echt weinig sneeuw liggen?

Vorig jaar in de eerste week van maart werd de afdaling in ieder geval gesloten. Het was toen ook wel erg warm. Waterskiën is af en toe ook wel leuk, maar als de bruine de overhand nemen dan wordt het tijd voor kouder weer en verse sneeuw. Zit je in Viehhofen dan zal je de bus moeten nemen om terug te komen. Ik vermoed dat het wel meevalt dat de afdaling regelmatig wordt gesloten. Ligt ook aan de periode wanneer je gaat.

Was blijkbaar niet ingelogd. Bovenstaande reactie was van mij.

Let it snow, let it snow, let it snow

Ik heb ooit 2x geskied toen ik in skiklas zat, toen was het meer grasbaanskiën. Een afdaling die dus snel slecht wordt als het warmer als de zon er teveel op brand. Je moet dus een beetje mazzel hebben met het weer, ik heb hem meer dicht als open gezien.

Ik ben er een aantal keer geweest, piste 68 (en ook pistes 61 en 27a) is een piste welke aan op de zuiderlijke helling gelegen is en geen kunstmatige besneeuwing heeft… Dit zegt denk ik al genoeg, bij een goede winter, met veel sneeuw, is er weinig aan de hand en zullen deze pistes gewoon open zijn. Als het echter warm, zonnig weer is gaat de kwaliteit van de piste snel achteruit en zal hij dus helaas gesloten worden.

In de afgelopen 5 jaar dat ik er een weekje geweest ben heb ik hem 1 of 2 (weet niet meer zeker) gesloten gehad. Hoe vaak dit echter per seizoen echt voorkomt kan ik niet zeggen aangezien ik er meestal maar een weekje ben.

Plaats een reactie