Saalbach afstand

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hi!

Ben een vakantie aan het regelen voor een klas naar Saalbach-Hinterglemm.

Wij vliegen heel goedkoop met Transavia, en zitten 800 m buiten Saalbach (richting Hinterglemm).
Naar Saalbach lopen en terug is dus geen probleem, alleen is het naar Hinterglemm (2000m) te doen? Iemand ervaring met wat voor soort weg dat is?
Handig voor na de apres-ski! ;-)

Dank!

Dan pak je toch een taxi!
Als je met zo’n groep bent, is het een paar euro pp.
Als je zo graag wilt skien en stappen, moet een taxi ook nog wel lukken.

Je kan toch met de skibus terug ?

Dank voor snelle reacties!

Taxi zeker optie maar als het een prima route om te lopen is doen wij dat denk ik :). Heb zelf geen idee hoe die is.

Zit de skibus bij de skipas?

Ga elk jaar naar Wengen maar dit jaar wat anders…

Thanks!

Goede! Ik zit ook tussen Hinterglemm en Saalbach in dit jaar.
Denk dat het te lopen is? Neem aan dat het geen grote snelweg is. Goede loop na iets te veel schnapps.
Is bus gratis?!

Ja bus is gratis met skipas.

Als het voor de apres ski is, blijf dan in Saalbach, die is daar beter als in Hinterglemm

Ik vond de apres-ski in Hinterglemm ook erg gezellig, Saalbach ook zeker. Zou sowieso beide bezoeken, en daarbij is lopen prima. Ik zat ook op de helft en was binnen 15 min via een prima route in het centrum van zowel Hinterglemm als Saalbach.

Super!
Gaan er nog meer mensen naar Saalbach-Hinterglemm?

Transavia heeft echt super aanbiedingen, nu alleen nog van Salzburg naar Saalbach…

Transfer voor 40 euro van Salzburg naar Saalbach - Hinterglemm:

http://www.holiday-shuttle.at/html/deutsch/saalbach/ueberuns…

Top! Dat is wel duurder dan verwacht…

Hoi Jaap,

3 jaar terug zaten wij precies tussen Saalbach en Hinterglemm in. De weg tussen beide plaatsen ligt langs een beekje. Aan de andere kant van deze beek ligt een prima wandelpad van Saalbach naar Hinterglemm. Lekker veilig als de hele klas kacheltje lam terug loopt

Wat een prijzen voor een skipas!! 43 euro per dag?!

Er loopt een wandelpad langs de hoofdweg, deze weg gaat door het hele dal! je loopt dus altijd veilig! alleen wel ff uitkijken dat je idd niet in de beek valt. Je doet er ongeveer 15 tot 20 minuutjes over om van Saalbach naar Hinterglemm te lopen. Als je dit te lang vind duren kun je ook altijd nog een taxi nemen. Deze rijden er genoeg in dit dal en is ook niet zo duur.
Indien je nog meer wilt weten, ik kom bijna ieder jaar in Saalbach/Hinterglemm dus vraag maar raak.

Beste apres ski tent voor Nederlanders? hahaha

Langste piste?

Beste bakker in saalbach?

Goed restaurant voor kerstavond? haha

@Joeri Bobby’s pub heeft alles.

One life. Live it.

Vorig jaar zat ik 400 meter van de lift in Saalbach, maar ik vond het geen optie om te lopen met ski schoenen aan. Drukke weg en omhoog, het zweet stroomde van mijn rug.

Gewoon een taxi busje en je staat voor 2 per persoon Euro bij de lift.

Thanks Iris!!

Hierbij al een vraag:

Ken je toevallig Hotel/ Pension Gabi? Of iemand anders ervaring?

@Jurgen, volgens mij is de skibus gratis naar de lift…

@ Iris,

En toevallig ervaring met de bus Salzburg naar Saalbach - Hinterglemm:
http://www.holiday-shuttle.at/html/deutsch/saalbach/ueberuns…

:-)

Hey Jaap,

Hotel/Pension Gabi ken ik niet echt, ligt geloof ik net buiten Saalbach in de richting van Hinterglemm toch?
Ik ben vaak met de holiday-shuttel van de luchthaven naar Hinterglemm gegaan. Ze wachten je op op de luchthaven, hiervoor kun je een tijd boeken op de site http://www.saalbach.com. Je kunt opgeven bij welke accommodatie ze je kunnen afzetten en dan wordt je daar voor de deur afgezet.
De reis duurt ongeveer 1,5 tot 2 uur.
Ligt er een beetje aan of je veel mensen moetn afzetten of dat je direct naar jouw accommodatie door kunt rijden. Nog specifieke vragen over de holiday-shuttle?

Thanks! Klopt inderdaad dat dat het pension is!

Wij landen om 8:50 op Salzburg, en de shuttle gaat om 10:15, ze zeggen bij de FAQ’s dat ze niet wachten maar dat je wel de volgende kan nemen MITS deze niet vol is. Zijn ze echt zo ‘lastig’?
Of is het echt erg druk?

De eerste keer dat ik met de shuttel meeging stond ik netjes buiten te wachten op de plek waar de shuttel zou vertrekken. Hadden ze het busje ergens anders neergezet, waardoor ik werdt omgeroepen. Ze waren dus niet zomaar zonder mij vertrokken. Een andere keer was er een man niet op tijd, maar ook deze hebben ze omgeroepen en hebben op deze meneer gewacht. Heb dus niet ervaren dat ze hier zo lastig in zijn. Ik ben nu zelf ongeveer 6 tot 7 keer met de shuttel meegeweest, familie ook een aantal keren, heb het tot nu toen nog nooit meegemaakt dat de shuttel helemaal vol zat.
Maar waarom zou je de shuttel van 10.15 niet halen als je om 8.50 in Salzburg land? ivm vertraging bedoel je?

Dat is wel netjes! Op de site stond dat ze niet wachten en je misschien met de volgende meer kan.
Maar als ik om 8:50 moet 10:15 (wel nog op koffer wachten) vast lukken… Geen idee hoe Salzburg Airport eruit ziet.
Vertraging zou natuurlijk wel jammer zijn!

Wel netjes dat ze je bij hotel droppen, maar dat mag ook wel voor die prijs.

Nog meer handige tips?! :-)
Dank!

Dat gaat vast wel lukken hoor, mits je natuurlijk vertraging op loopt, maar daar gaan we maar even niet vanuit. Salzburg is maar een klein vliegveld. Omdat het vliegveld niet groot is hoef je ook niet zo lang te wachten op je bagage. Ik heb al eens gehad dat ik na de landing binnen 15 tot 20 minuten met bagage al buiten stond, dus 10.15 moet zeker lukken!
tja handige tips, waar wil je tips over weten haha?

Top, dat moet wel lukken dus.

Naast de bekende leuke cafés ook nog tips voor goede/ knusse restaurants?
Ga je dit seizoen eigenlijk weer? Waar zit jij?

Ik ga absoluut dit seizoen ook weer richting Saalbach/Hinterglemm. We zitten niet in een hotel of appartement, maar in een prive huis van kennissen van ons.
Ik zal binnenkort ff een aantal leuke restaurantjes doorgeven. Zal waarschijnlijk na het weekend worden, want ben een paar dagen weg.

Lekker eten? Kohlmais Stubn, heerlijke spare ribs daar alleen wel reserveren een dag voor de tijd. (alleen bij Spare Ribs)

One life. Live it.

Toevallig goede raclette?

Plaats een reactie