Priveles of Snowexperience?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hoi, wij vertrekken 28 januari naar Hinterglemm. Omdat ik nog niet zo zeker op de skies sta, wil ik net als vorige jaar, 2 of 3 dagdelen priveles nemen, samen met mijn dochter van bijna 14.
Nu hoorde ik over een skisafari van Snowexperience, je gaat dan in een groep met skileraar het hele gebied door, op je eigen niveau. Wie heeft hier ervaring mee?

Annelies: Priveles nemen dan licht de volledige aandacht bij jullie, Snowexperience ski je met een groep meer door het gebied heen en krijg je zo nu en dan een tip. Dat is geen les.

Ook op je eigen niveau kun je met een skileraar een skisafari maken. Ik doe hetzelfde in bv Valthorens. Ik ga iedere dag met mijn gasten een ander gedeelte van het gebied in en alles op hun niveau. Het fijne voor deze mensen is dat ze met mij op gedeelten komen waar ze alleen nooit zouden komen. Geef aan je leraar of lerares duidelijk aan wat je zwakke punten zijn of welke punten jezelf wilt verbeteren; hij zal dit ook ongetwijfeld vragen. Hij kan dit dan in zijn lesopbouw en terreinkeuze meenemen. Het resultaat zal er naar zijn.
@anoniem: "nu en dan een tip’ is kort door de bocht en dan staat er dus een slechte leraar voor de groep. Op mijn manier zijn mijn gasten veel meer met skiën bezig dan in een rijtje langs de kant van de piste staan te ouwehoeren. En hoe meer je skied hoe meer je leert. Van ouwehoeren leer je geen skiën!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Greenfield: Kan best zijn dat jij het misschien beter aanpakt maar je zal nooit effectiever kunnen zijn dan priveles.
Het voordeel is wel dat de kosten lager zullen zijn.

Ik zou als ik jou was gewoon 3 dagen skiles nemen.
Je komt dan in een groep op jouw niveau.
Er zijn goede skischolen in Hinterglemm.

@greenfield en @ anoniem

Hoewel de mensen bij skisafari allemaal gediplomeerd zijn ligt de focus meer op een toer door het gebied. Het moet niet worden gezien als een echte les, zodoende richten ze zich meer op een aantal tips en tricks. En zullen ze niet echt richting oefenvormen gaan.

@Miski,
dit is i.d.d. mijn manier van aanpak.
Verder vind ik dat je in de bekende valkuil stapt door te zeggen dat privéles altijd effectiever is dan een groepsles. In een privéles kan een gast het vaak niet volhouden om constant te "moeten/proberen" omdat ze vaak onvoldoende techniek i.c.m. angst hebben en dan is een groepsles ineens een stuk leuker en minder belastend. Terwijl ze dan met een veel beter gevoel uit de les komen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Als je niet zeker op je ski’s staat kan groepsdruk een groot gevaar zijn.

als je de mindere bent dan krijg je minder rust, en misschien zelfs minder aandacht.

mijn voorkeur zou gaan naar priveles, helemaal omdat je al kan skieen, dan kan de skileraar ook een tocht door het gebied maken. in hinterglemm kun je met relatief makkelijke pistes helemaal rond. daar heb je geen safari voor nodig.

Plaats een reactie