Liever Duitsers dan Russen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

hoi,

ik ga in de week van 5 tot 12 maart naar Sankt Anton. Vorig jaar slechte ervaringen gehad met zeer assosiale russen in Solden. Wie weet of er in die week veel Nederlanders zitten? Of veel duitsers? Of russen? Wie gaat er die week zelf naar Sankt Anton? En in welke apres-ski hutten is het voor de jonge (of jong van geest zijnde) nederlander het leukst? Goede restauranttips zijn ook zeer welkom!

Voor gezellige Apres-ski moet je bij Almrausch zijn. Zit midden in het centrum.

dat is jammer, die zit in solden, deze keer ga ik naar Sankt Anton…

Mooserwirt en Crazy Kangaroo.

En oh ja, Base camp is ook wel gezellig.

alle mensen in regio zuid waar carnaval wordt gevierd en die op wintersport gaan kom je dan ook tegen, dus geen russen en duitsers maar oergezellige brabo’s.

Wir Deutschen sind auch sehr gemütliche Leute und feiern auch immer Carnaval. Wir saufen viel, singen viele Lieder und feiern gerne mit Holländer in Österreich meine Freunde.Im Vergleich zu Russen sind wir ganz lustig.
Die Russen sind keine nette Menschen. Sie sind sehr frech und denken die ganze Welt gehört ihnen.Hier nennen wir sie die neuen brutalen Reichen. Alles Maffia, denn die einfachen Russen kommen nicht zum Schifahren nach Sankt Anton, weil sie das nicht zahlen können. Euere Sprache kann ich schon verstehen und lesen aber leider noch nicht schreiben.Grüße vom Sepp
Einer kann das übersetzen denke ich, weil es noch ein paar Holländer gibt, die kein deutsch verstehen.

Veel Nederlanders hebben een scheef beeld van onze oosterburen.
Ze hebben humor, zijn feestbeesten,hebben topartiesten en toppresentatoren, maken altijd in de laatste minuut het winnende doelpunt enz, enz. Of ben ik nu cynisch??

Cool dat er zelfs Duitsers zijn die dit onderwerp aanspreken. Gaaf hoor Der Sepp!

Russen zijn inderdaad vervelende lui.
1 voordeel: vaak ladderzat.
Mochten ze vervelend zijn kan je heel subtiel een duw, zetje, pootjehaak of iets anders geven. Dat hebben ze toch niet door…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Inderdaad heeft Sepp uit Keulen helemaal gelijk, want Russen (en andere mensen uit landen in die buurt) hebben helemaal geen geld om te gaan skiën, maar komen voor de Maffia. Ski spullen stelen en ladderzat drinken.

Uiteraard mag ik niet elke Rus over één kam scheren, maar ik geloof echt niet dat geld hebben om zo maar even een week in Oostenrijk te gaan skiën.

Verder denk ik ook dat diverse mensen Russen verwisselen met andere voormalige Oost-Europeanen, zoals mensen uit Hongarije, Oekraïne, Polen etc.

Ook valt mij altijd op dat je die ‘Russen’ zo goed als nooit in Zwitserland ziet. Ook in Oost/Zuid-Tirol en Frankrijk zie je ze beduidend minder tot helemaal niet. Voor hun ligt natuurlijk Oostenrijk, en dan vooral Salzburger Land en Tirol het meest dichtbij met de meeste wintersport toeristen. Daar kan je prima je slag slaan…

Der Sepp is een Nederlander die de Duitse taal goed beheerst.
Piet is der Sepp

Der Sepp ist ein mafkees. Jammer dat ie geen goede tips voor het verblijf in Sankt Anton weet op te schrijven…

Da bin ich noch nie gewesen Beukertje

Weet alleen dat Karl Schranz, voormalige skivedette, daar woont en ook een hotel heeft.Schranz werd voor de Olympische spelen in Sapporro geschorst door het IOC, omdat hij geld had gekregen voor reclamespots. Is toen hele rel geweest. Deelnemers OS moesten in die tijd amateur zijn.
Nu ondenkbaar. google karl schranz en je leest het hele verhaal.
Deze mafkees kent zijn klassiekers.
Grüßt Gott

hebben Russen geen geld om in Oostenrijk te gaan skiën?

Er zijn honderdduizenden steenrijke Russen (en enkele tientallen miljoenen straatarme, dat ook).

Running against the wind

Vorig jaar febr.met vrienden in Sankt Anton geweest en een topweek wintersport meegemaakt,zowel op de piste als in het dorp.
Russen heb ik niet of nauwelijks gezien,wel vele noren,een aantal engelsen,zweden,en zelfs in duitsland gelegerde amerikanen. Wij deden vanaf 16.00u s,middags de Mooserwirt,daarna in het donker met een stevig tempo naar beneden boarden naar het dalstation waar op de hoek bar Anton zit; een bar waar heerlijke clubsound gedraaid word en een relaxte ontspannen chillsfeer hangt.Daarna naar hotel Post ons diner nuttigen,waarna wij rond 22.00u de in Sankt Anton favoriete postkeller onder het hotel bezochten tot soms 04.00 u in de ochtend… Ook hier alle remmen los zonder een agressieve sfeer. Ondanks het feit dat de vele aanwezige noren nogal aardig alchohol nuttigden en wat rumoerig werden ging alles in goede harmonie en heb ik zelfs serieuze diepgaande gesprekken gevoerd met deze ‘‘ruwe bolster,blanke pit’’ figuren. Dit soort situaties zijn helaas niet denkbaar met het m.i. lompe asociale russische volk…

Doordat er in Rusland economische vooruitgangen zijn gemaakt laatste jaren is de tegenstelling arm/rijk minder groot geworden en is er meer middenklasse gekomen die beduidend minder moeite hebben met geld uitgeven en de bekendere wintersport oorden zoals Ischgl,Lech,etc. meer en meer gaan bezoeken. Het geld hebben ze wel,alleen de ‘‘klasse’’ zullen ze nooit krijgen.

Jan! daar kan ik wat mee… mooserwirt, dan Anton, hotel post, postkeller…klinkt goed. En dan om 9:00 weer bij de lift? Of 's avonds een man, 's ochtends niet storen… whahaha. Hoe laat gaat de galzigbahn 's ochtends open?

Er zijn voldoende Russen die zich een verblijf in het buitenland kunnen veroorloven. En ja, het zijn stevige drinkers, dat is hun manier van feestvieren (die niet geheel verschillend is van onze Scandinavische vrienden).
Helaas spreekt de Rus geen Engels en is communicatie moeilijk!

De russen komen hier om feest te vieren en laten zich niet in met misdaad. Het geld dat ze verbrassen is waarschijnlijk wel afkomstig uit de misdaad.

Verder nog: de rijke Rus is arrogant.

Iemand hier op de site eens geprobeerd te integreren met die lui? Je zult nog versteld staan. Zelf heb ik positieve herinneringen aan mijn (zakelijke) verblijven in Rusland.

Nazdrovè, Jabo

Nederlanders hebben anders ook een erg slechte naam in het buitenland, met dank aan de schreeuwerige, dronken en ronduit onbeschofte landgenoten. Naar goed Hollands gebruik vergeten we alle nette omgangsvormen zodra we de grens over zijn, want het is tenslotte vakantie! En aan wetten en regels hebben we in ons gedoogland toch al een hekel, dus waarom ons aanpassen op vakantie?

Natuurlijk altijd klagen in het hotel, hoe goed het hotel ook is, toch iets bedenken om vreselijk over te zeuren bij de hotel manager. Complimentjes geven dat doen we natuurlijk niet net zomin als een nette fooi aan de bediening… Vandaar dat ik ga wintersporten op plekken met weinig Nederlanders!

En wie zegt dat de Russen niet naar Zwitserland gaan, die is zeker nog nooit naar Verbier of Zermatt geweest. Vooral in Verbier erg veel Russen gezien (ze hebben er zelfs Russisch sprekende skileraren), maar geen enkele negatieve ervaring meegehad (wel veel luidruchtige dronken Engelsen 's avonds op straat).

Oh, toch iets negatiefs over de Russen, ik word doodziek van die Gordon-achtige skijacks met tierelantijntjes die ze bijna allemaal dragen (Bogdum oid).

Nog ergens zijn die skipakken met de Russische vlag erop.

Of met koeienletters RUSSIA op de rug alsof het olympische sporters die hun land vertegenwoordigen.

Net zo erg als ons sjonnievolk met Holland shirts op zomervakantie.

@F. d. Beuker

Als ik mij niet vergis gaat de Galzigbahn rond 08.30 u open.
100% zeker durf ik het niet te zeggen daar ik tijdens mijn verblijf in Sankt Anton niet echt de intentie had (zie de aangegeven ‘‘tijden’’ in mijn eerdere reactie…) om als één van de eersten bij de lift te staan… Normaal gesproken houden wij van een strak schema; dat betekent minimaal 09.00 u met de lift naar boven en flink doorknallen tot 13.30 u om dan vervolgens een lekker hapje te gaan eten en weer door te boarden tot minimaal 16.15 u. Doch deze vakantie was een vakantie met een vriendengroep zonder de vrouwen,en dan worden die ‘‘strakke’’ schema,s niet meer zo nageleefd heb ik wel gemerkt ! Wat normaal 09.00 u was werd nu 10.30 u,op zich nog geen slechte prestatie met soms maar 5,5 uur slapen achter de rug… Dit jaar wordt het een hele andere wintersportvakantie,dan ga ik met vriendin en 4 jarig zoontje naar Fiss. Sankt Anton met je gezelligheid,mooie afdalingen en leuke …; ik ga je echt missen !!
Back to normal…en weer eens uitgerust thuis komen na een weekje wintersport.

(off topic)
Dat heb ik als volgt opgelost.
Dit seizoen:
1 week met vrouw en kinderen.
Lang WE met vrouw alleen
Lang WE met vrienden

Gr Jabo

@Jabo Goede oplossing zo !

live vanuit St. Anton

Mooserwirt.at voor apres ski
Postkeller voor de nacht

Wel wat Russen maar vooral veel Duitsers,Denen enz

Zo nu op naar postkeller voor nieuw bier!

@Michiel

Je maakt mij lichtelijk jaloers Michiel met je live verslag vanuit St.Anton. Het blijft voor mij een top wintersportbestemming. Als je toch regelmatig in de postkeller komt ben ik eigenlijk wel nieuwsierig naar het (vrouwelijk) barpersoneel. Heb vorig jaar een hele leuke tijd beleeft met Monica,een lange donkerharige oostenrijkse dame die vaak achter de bar staat. (bij binnenkomst doorlopen richting dansvloer en dan de bar links boven het trapje…) Mocht ze er nog werken,doe ze dan maar de hartelijke groeten van die jongen die vorig jaar van haar een ‘‘special guest tatoo’’ kreeg op een speciaal plekje !! Veel plezier nog gewenst daar!

haha
Ik ken alleen onze Monica uit hotel grieshoff
Maar ik zal er morgen in nuchtere staat even aandacht aan besteden
Morgen hopelijk weer mooi weer na drie slechte dagen met veel sneeuw wolken mist en ijs op de pistes
Wel genoeg tijd voor apres ski daardoor

Overigens werkt in Mooserwirt een klein vrouwtje van medio 30 meteen strak kontje, blond haar tot op de schouders en een piercing boven haar lip… Mijn favoriet ;-)

@Michiel Ook die is bekend bij mij…haha
Inderdaad strakke kont in spijkerbroek,met meestal zwart fleece truitje van de Mooserwirt aan. idd. een ‘‘toppertje’’…

nou Jan een finale controle vraag; ken je de chefin van de krazy kanguru ook? Die blonde met die scheve neus :-)

@Michiel

Helaas,helaas…dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
De Krazy Kangaru heb ik niet veel bezocht.

Maar als ik het zo lees over die ‘‘scheve’’ neus dan heb ik waarschijnlijk niet veel gemist…of juist wel ?

zo dat was weer ene top woche
Vandaag rondje via flat cristoph, zurs, zug oberlech, lech en weer terug naar St. Anton. 54 km genieten
Bekaf
Bier en naar huis

Goed nieuws

Vanaf dec '11 slapen in themooserwirt! Info stay@themooser.at

Plaats een reactie