Wel of niet geschikt voor boarders?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Moeten boarders nu wel of niet naar St Anton?

Afgelopen jaar naar Fiss geweest en daar stond op de site vermeld niet geschikt voor boarders ivm vlakke stukken maar wij hebben daar genoten van de fantastische pistes en zijn nergens stil gevallen!
Verder zou ik willen weten hoeveel Km piste st anton heeft zonder Lech is het de moeite waard of is het een te klein gebied voor km vreters.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren

Hoi Colinda,
Komende winter hoop ik ook St. Anton te bezoeken. Zelf board ik ook, en heb uiteraard ook deze info gelezen. Zelf til ik er niet zo zwaar aan, mocht ik eens 50 meter moeten steppen, so be it. Desnoods kijk ik mn ski-vrienden even lief aan. Afgelopen winter was ik in de Kitzbuheler Alpen, alwaar Kirchberg ook als minder geschikt stond vermeld ivm platte verbindingsstukken. Sommige blauwe verbindingspistes waren inderdaad wat minder geschikt, paar x uit de binding, maar over t algemeen zal het wel meevallen. Wat Arlberg betreft, volgens mij is de blauwe 1 relatief vlak, en verder zien we het wel! Daar tegenover zal ongetwijfeld veel genot in de vorm van de overige (rode/zwarte/ongeprepareerde) pistes tegenover staan. Mij lijkt het zeker de moeite waard om te bezoeken, kan niet wachten…

Hi Colinda dat kan zeker!

Er zijn inderdaad een paar stukken “vals plat” in het gebied te vinden.
Waar je als je een goed kunt boarden wel over heen moet kunnen klappen. Op 1 a 2 stukje’s moet je denk ik wel even uit de bindingen.

129 km aan piste’s op en rond 6 verschillende bergen.(Gampen,Kapall,Galzig,Schindler/valluga, Rendll, en Albona)
Het gebied is dus uitgestrekt maar heeft niet bijzonder veel piste kilometers.
Daardoor wel een super off-piste terrein.

Succes en misschien tot in de KK ;-)

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

Arlberg is vooral qua sfeer echt een klassiek gebied voor skiers, minder voor snowboarders. En ja, er zijn zo her en der wel prikpaden die geen probleem voor een skier vormen, maar wel voor snowboarders

Plaats een reactie