Indrukwekkende beelden meters sneeuw, lawines en domme snowboarders

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Mooie beelden inderdaad, blijft toch echt verbazingwekkend hoeveel sneeuw er gevallen is op korte tijd. Vanaf donderdag opnieuw sneeuw, hopelijk krijgen we een lang seizoen dit jaar…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Erg mooie foto’s. Zo’n dik besneeuwde wereld is toch wel 365 dagen per jaar mijn droom.

wouw wat mooi, ik hoop dat het ook in febr nog zo is, maar dan wel graag zonder lawines, Het is lang geleden dat het, er zo uitzag volgens mij was 1999 de laatste keer, dat er zoveel sneeuw viel. Helas moeten we nog even wachten, maar als ik die foto’s zie sta ik te trappelen, hahaha

doet me denken aan feb 2009 toen lag er ook genoeg mooi gezicht hoor die "witte wereld"

Member of global cooling initiative

Prachtige beelden. Jammer te weten dat zoiets moois tegelijkertijd ook zo gevaarlijk kan zijn…

Mooie beelden. zoveel sneeuw heb ik nog nooit bij elkaar gezien!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

lekkurrrr

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Prachtige foto’s. Was er de week na Kerst en toen ik weg ging op 1 januari lag er 2m sneeuw op de top. Afgelopen week was ik er weer en lag er opeens meer dan 5m op de top. Hoezo veel sneeuw. Het rare was dat de sneeuw witter leek dan anders. Dit klinkt misschien vreemd, maar mss dat de ongekende hoeveelheid tot gezichtsbedrog lijdt… Of was ik high van al het poeder :-)

Heel herkenbaar die foto’s van Stuben…mooi!!!

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Ik zit nu in St. Anton, veel sneeuw en zin, goede condities ,
Wel druk op de pistes.

Lijkt me niet zo gek dat het druk is:
-eerste weekend na de grote sneeuwval
-bloedmooi weer
-uitgebreid in de pers geweest

dus half zuid duitsland zit "am arlberg"

zal de rest van de week wel rustiger zijn

Gisterenavond teruggekomen van enkele dagen Arlberg (Stuben). Wat een fantastische dagen. Vrijdag wel lastiger, met name in hoger gelegen delen, met sneeuw, veel wind en minder zicht. Donderdag, zaterdag (Lech-Zurs) en zondagochtend helemaal top. Sneeuwkwaliteit kon niet beter. Wel jammer dat eerste deel van dalafdaling (4) dicht bleef vanwege lawine (gevaar). Zondag inderdaad drukker. Zoals Langerzug aangeeft, veel dagtrippers. Parkeerplaatsen bij Stuben en AlpRauz stonden al vroeg vol. Wij hadden er 's-ochtends op piste en later op de wegen geen last van. In 6,5 uurtjes terug in Zuid-Limburg. Over 4,5 weken naar Kleinwalsertal!

@Anouk Als je de drukte zat bent gewoon een dagje Lech inlassen. Lekker easy, alleen oppassen dat je geen bontjas omver skiet.

Morgen een dagje Lech, benbenieuwd, alleen nog de bushalte opzoeken

Dat ziet er goed uit die beelden. Hopen dat het er over twee nog steeds zo bij ligt :)

bus naar Lech: twee opties:
1.de Postbus vanuit St.Anton (niet gratis, maar als je er op tijd bij bent heb je een zitplaats)
Vertrekt onder/bij de Rendlbahn

2.de gratis blauwe bussen tussen Alpe Rauz en Lech. Alpe Rauz bereik je vanuit St.Anton via Schindlergratbahn of Arlenmahderbahn, en vandaar afdalen richting de Arlbergpass (piste nr 17)
Deze bussen kunnen 's morgens wel druk zijn.

voor beide geldt: uitstappen in Zurs voor de ronde Zurs-Lech-Zurs (Weisse Ring), of uitstappen voor Gasthof Post in Lech, vandaar kort stukje naar de liften

Plaats een reactie