Familie skipas voor beide ouders

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Toch jammer dat je als iemand wordt neergezet als Nederlander die alles duur vind @rcggrootveld en dat anderen er geen geld mogen verdienen. Gun iedere ondernemer zijn portie geld en meer. Dat het een bewuste keuze is om geen gebruik te maken van alle aangeboden km. Komt ook niet van de grond. Dit puur vanwege het feit dat gezien de lessen die de kinderen hebben je er niet aan toe komt om de km. te maken. Let op en dat schreef ik ook in het begin met hoofdletters dat IK de keuze maak om naar dit skigebied te gaan. Neemt toch niet weg dat op hebt deze manier een dure skipas is. Nogmaals dit is mijn mening en ik tracht te kijken naar een verbetering. Niet om een negatieve sfeer te creëren en tegenstellingen te lezen die, vind ik, niets te maken hebben met dure skipassen. Wees eerlijk, stel de vraag onder de wintersporters of men de huidige skipasprijzen gerelateerd aan het gebied waar men kiest normaal of duur vind? Het merendeel geeft als antwoord de dure skipas.

Deze vind ik dan wel goed geformuleerd:

Iets is “duur” wanneer het geboden product van mindere kwaliteit is, dan wat je gezien de prijsstelling zou verwachten. Heeft dus niets te maken met in hoeverre u van het gebodene gebruik maakt.
De pas biedt u de gelegenheid om een week onbeperkt kilometers te vreten, dat u de mogelijkheid niet benut is uw bewuste keuze. Maar dat maakt een product nog niet duur.

Elsvr: Ik vind het een vreemde evolutie dat men ervan uitgaat dat alles voor iedereen betaalbaar moet zijn. Was vroeger zo niet en is nu ook niet.Zal trouwens nooit zo zijn…
Vroeger was er in een klas gemiddeld 1 kind dat elk jaar ging skiën,nu zijn dat er veel meer,dus denk dat het er niet slechter op geworden is.

Dat er vroeger 1 kind uit je klas ging en nu meer lijkt me te komen doordat vaak beide ouders werken. Het kind dat vroeger ging was niet de zoon of dochter van de loodgieter. Skieen was vroeger zo wie zo niet weg gelegd voor jan kaas puur omdat het vroeger lastiger was om het skieen onder de knie te krijgen. Heden ten dage gaat het iets makkelijker met de carve skiës en indoor skibanen in NL.

Nogmaals wij blijven echt wel skieen en wil niet dat het hier over komt als knieperige Hollander, en anders maar wel, het is iets wat IK vind. Ga je tijdens het skieen in gesprek met mede skiërs en je snijdt het onderwerp skipassen aan dan krijg je geheid te horen dat het een dure pas is. OK we vergeten dan dat je met verwarmde reet naar boven gaat met warp speed.
Het blijft een mooie sport!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

@Dsvier. Ik denk dat dat je dat nog tegen zal vallen. Ik heb eens een tijdje meegekeken op het scherm van een controleur en de foto’s zijn verbazingwekkend scherp. Niet alleen gezicht maar ook kleding etc is scherp zichtbaar.

paolie op 3 aug 2015 21:08

Ik heb zelf al nooit iedere dag hetzelfde aan en met helm plus bril kan ik mijzelf al nauwelijks herkennen in de spiegel…

Misschien moet ik de bril schoonmaken. ;)

@ray-boers: het is idd vaak zo dat mensen vinden dat ‘alles’ te duur is, behalve de arbeid die ze zelf leveren…

Maar dat is meer wensdenken.

Nog even mosterd na de maaltijd. @ray-boers Je zegt “je sluit zo een hele laag van de bevolking uit om te gaan skiën”
Hoe verklaar je dan dat het steeds drukker wordt. Blijkbaar zijn er steeds meer mensen die het kunnen betalen.

Dat er vroeger 1 kind uit je klas ging en nu meer lijkt me te komen doordat vaak beide ouders werken. Het kind dat vroeger ging was niet de zoon of dochter van de loodgieter. Skieen was vroeger zo wie zo niet weg gelegd voor jan kaas puur omdat het vroeger lastiger was om het skieen onder de knie te krijgen. Heden ten dage gaat het iets makkelijker met de carve skiës en indoor skibanen in NL.

ray-boers op 3 aug 2015 21:08

Ik was vroeger dat ene kind en mijn ouders hadden in die tijd een gemiddeld inkomen,dus behoorden zeker niet tot de “rijkere klasse”.Mijn ouders maakten gewoon keuzes,zij hielden van wintersport dus gingen wij in de winter op skivakantie,in de zomer bleven wij thuis.
Tegenwoordig vinden mensen het heel normaal dat ze zowel in de winter als in de zomer op vakantie gaan,keuzes maken is er niet meer bij.En dan moet je inderdaad al een stuk meer verdienen om dat te kunnen betalen.

@Hooykaas,

Misschien hier dan de mosterd.
Wat volgens mij mede de oorzaak is van de drukte op de piste:

  1. Meer Oost-Europeanen
  2. Twee verdieners/welvaart
  3. Skiën is gemakkelijker geworden door de introductie van de carve ski.
  4. Touroperators die een bus vol proppen naar de wintersport gebieden.
  5. In combinatie met internet een veel bredere vraag en aanbod

Voor Elsvr, ik denk dat jij 1 van de weinige bent met ouders die verliefd zijn op de wintersport en daarvoor een zomervakantie laten schieten. Bleven jullie dan echt thuis?

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Moeilijk te geloven tegenwoordig,maar wij bleven dan inderdaad echt thuis en maakten wat uitstappen.Als we toch eens in de zomer op vakantie wilden bleven we dat jaar thuis van skivakantie.Wij hebben dat zelf de eerste jaren van ons huwelijk ook gedaan.Tegenwoordig vinden mensen het bijna een verworven recht om twee keer per jaar op vakantie te kunnen gaan.Maar we kunnen nog steeds ons geld maar 1 keer uitgeven.

@Hooykaas,

Misschien hier dan de mosterd.
Wat volgens mij mede de oorzaak is van de drukte op de piste:

  1. Meer Oost-Europeanen
  2. Twee verdieners/welvaart
  3. Skiën is gemakkelijker geworden door de introductie van de carve ski.
  4. Touroperators die een bus vol proppen naar de wintersport gebieden.
  5. In combinatie met internet een veel bredere vraag en aanbod

Voor Elsvr, ik denk dat jij 1 van de weinige bent met ouders die verliefd zijn op de wintersport en daarvoor een zomervakantie laten schieten. Bleven jullie dan echt thuis?

ray-boers op 4 aug 2015 18:59
  1. Spreiding van vakanties, in de meeste West-Europese landen worden vakanties gesplitst over het land. Hierdoor hebben niet alle Nederlanders, Fransen en Duitsers tegelijk vakantie, maar is dit over 2/3 weken gespreid (kerstvakantie daargelaten). Bij dezelfde hoeveelheid accommodatie zijn er dus meer plaatsen in de schoolvakanties omdat er meer weken met vakanties zijn, dit betekent netto meer boekingen.
❄️

Plaats een reactie