Hond mee op de piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Hoi!

In april nemen wij onze hond mee naar Ischgl. Weet iemand hoe de regels daar zijn met de hond op de piste/ in de lift? Ik kom er met Google niet helemaal uit…

Verder nog tips voor mooie tochten oid? Het is een erg actieve hond dus niks te gek.

Alvast bedankt.

Bedoel je even met de gondel omhoog, stukje rondlopen of echt met je hond op de piste gaan skiën? Doe dat 2e alsjeblieft nooit. Heb 2x een hond op de piste meegemaakt en het is levensgevaarlijk.

Edit: bij de voorwaarden van de skipas staat trouwens dat het eerste voor een aantal gondels wel mag, mits aangelijnd en een muilkorf: https://www.ischgl.com/en/Active/Active-Winter/Ski-Pass-Pric…
Honden los mag daar niet op de piste (terecht)

*bericht bewerkt door Tiny-M op 07 feb 2023 11:19

de tocht naar Samoan, (geloof de 80) is super mooi. Eten bij eerste restaurant rechts als je Samaun binnen komt. Pak je de andere route (geloof 61) dan helemaal doorskien tot in dorp en dan eten bij restaurant links op de hoek.

Groet

Zag laatst een hond op de piste zitten kakken. Vond ik wel een beetje vreemd. Schijnbaar vonden de eigenaren het heel normaal een loslopende hond op de piste te laten.
was in Saalbach.

Totales Vollidiot

Thanks voor de reacties! Hond los lijkt mij ook niet wenselijk. Helemaal niet op de piste. Maar begreep dat er gebieden zijn waarbij je met de gondel omhoog kan met de hond en dan via een wandelpad met de hond naar beneden kan wandelen. En was benieuwd of Ischgl ook zoiets heeft en wat de regels daar zijn. 😊

De combinatie van een actieve hond en een druk skigebied lijkt me niet optimaal.
In een rustig, gemoedelijk skigebiedje heb je meer kans dat je hond op (lees aan de zijkant) van de piste getolereerd wordt en dat je daar veilig kan wandelen.
Op hele rustige plekken zie je wel eens toerskiërs die een hond bijhebben, maar op drukkere plaatsen zie je eigenlijk nooit honden.

null

Dit kwam ik vorig jaar tegen in Livigno.
Hond skiede rustig mee in een rugzak.

Ik weet niet of het in Ischgl kan, maar het diverse malen in het Zillertall gedaan.Wij hebben wat eigen regels. We gaan niet met de hond in de spitsuren omhoog of omlaag. Dat is niet fijn voor de hond,en niet iedereen vind een hond leuk. Verder poepzakje mee,moet je hier ook.En muilkorf om,dit is vaak in de (ski) bus al verplicht .
Buiten de vraag of het is toegestaan , laten we hem nooit los waar geskied wordt.Dit voor de veiligheid van de mensen en natuurlijk ook voor de hond, ski,s en boards zijn scherp Er zijn genoeg plekken wat verder weg

Volgens mij is er niet echt een pad daar naar beneden in de winter. Op deze kaart staan verschillende wandelroutes, maar ik zie er niet 1 vanaf de gondels. Wel was je eerst met de gondel en dan nog verder de stoeltjeslift in moet, maar dat kan helaas dus niet met de hond. https://www.ischgl.com/en/Active/Active-Winter/Off-the-Slope…

Zag in december in Mayrhofen nog een hond op de piste (blauwe 14). Leuk om te zien, denk dat het een medewerker was.

Zou dit zelf echt nooit doen met m’n honden 😅

Wat ik vind op internet is dat je vanaf de Idalp richting Paznauer Taja kunt wandelen (14km) en dan richting het middelstation. Vanaf daar ga je weer naar beneden.

*bericht bewerkt door EricH op 18 feb 2023 19:38

Gewoon sneeuwschoenen mee en wandelen buiten de pistes, haal een zomerwandelkaart en kijk waar de Forstwegen lopen deze zijn vaak goed begaanbaar, ook met toerskiën, daar kan je hond dan ook heerlijk los lopen. Absoluut niet op de pistes, gevaarlijk voor de hond en skiers. Je hebt er ook niets aan om langs de rand van de piste te lopen, voor de hond ook niet leuk en sommige stukken zijn best moeilijk begaanbaar. Heb je al geboekt in Ischgl? anders zou ik naar iets anders kijken waar je veel kan wandelen. succes

Dienten Die Alte schule

Voor uw hond zou ik niet aanraden hem mee te nemen in een lift, omdat er van alles kan gebeuren. Het is beter om hem te laten rusten in uw hotelkamer of waar u ook verblijft en hem gewoon een enorme kom heerlijk eten in te schenken! Als u graag met uw hond sport, raad ik u aan om op https://www.bellfor.info/sport_hunde te letten, sportvoeding is dan de ideale optie voor uw huisdier.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 27 mrt 2024 12:19

Het varieert van hond tot hond. De onze zou het geweldig vinden, die gaat gerust in de gondel mee onhoog. Vindt bergwandelen heerlijk en van sneeuw wordt ie helemaal gelukkig. Maar ja, da’s dan ook een wasechte berghond. Een Berner Sennen, die helemaal op kou en bergen gebouwd is.

Ik zou m alleen niet zo snel los laten buiten een verlaten piste dan. Hij is lief, maar ook eigenwijs. En als niet gecastreerde reu is ie voor andere grote honden ook niet makkelijk.

null

*bericht bewerkt door Robert7 op 27 mrt 2024 13:22

Hoewel Ischgl boven op de berg geen geweldige honden bestemming is (denk ik) kan ik me voorstellen dat het richting Galtur wel leuk lopen is. Wellicht vanaf het midden station is er nog wel wat te lopen.

Mocht je je toch in het ski en feest gedruis willen storten: Wij hadden leuk contact met de volgende hondenzitter: https://www.hundesitting-jasminwalser.com/welcome/

Ze haalt en brengt de hond desnoods vanaf je hotel en heeft speciale hondenkamers en gaat uiteraard ook lekker met de hond lopen. Wij hebben er destijds geen gebruik van gemaakt vanwege Covid.
Hond kan prima mee in de gondeltjes hoor:

null

P.s. Probeer onze Berner maar eens bij te houden op de piste: https://youtube.com/shorts/LfJgS0KTFck?feature=share…

*bericht bewerkt door Gerwin op 27 mrt 2024 14:31

Zag laatst een hond op de piste zitten kakken. Vond ik wel een beetje vreemd. Schijnbaar vonden de eigenaren het heel normaal een loslopende hond op de piste te laten.
was in Saalbach.

Kdtl op 07 feb 2023 12:07

Ik kon vandaag in L2A ook nog net om een keutel heen manoeuvreren. Ga er niet van uit dat het van een skiër was. Op de kinderpiste ook….

Honden hebben niks op een skipiste te zoeken, tenzij deze onderdeel uitmaken van een bergreddingsteam. In de lift mee naar boven om in een restaurant te vertoeven is soms toegestaan, afhankelijk van het gebied en of de uitbater dit toestaat.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Honden hebben niks op een skipiste te zoeken, tenzij deze onderdeel uitmaken van een bergreddingsteam. In de lift mee naar boven om in een restaurant te vertoeven is soms toegestaan, afhankelijk van het gebied en of de uitbater dit toestaat.

MichelV op 31 mrt 2024 15:42

Al genoeg gezien (en meegewandeld met …)dat het net de locals zijn die met hun hond over de skipiste gaan , waar ik hoegenaamd geen problemen mee heb .
Toeristen die niet weten waar ze mee bezig zijn (al dan niet met hond) … daar zouden we beter naar kijken .

*bericht bewerkt door evert op 01 apr 2024 09:12

Ik zie regelmatig ( lees elke wintersport een keer of 3) wel iemand skiën met een hond op de piste en zie werkelijk waar het probleem niet zo.

Uiteraard wel onder bepaalde voorwaarden:

  • ik ga altijd in het relatief rustige laagseizoen
  • ik kom de honden over het algemeen op een rustig moment van de dag tegen op een blauw pad
  • en de belangrijkste: de hond is volledig gefoccused op de baas en rent in de slipstream van de baas

Mijns inziens is het onder bovenstaande voorwaarden een te verwaarlozen risico, ik kom liever dit tegen dan een aanzienlijk deel van de mensen die zich op de piste bevinden.

Uiteraard vergt dit wel dat je zelf voldoende skikwaliteit hebt, je je hond getraind hebt of eerst op een veilige plek optraind om zo met je mee te rennen en je je momenten goed kiest.

En tenzij je thuis ook intensief met je hond sport is 1 a 2 afdalingen op een dag afhankelijk van leeftijd en ras wel zo’n beetje de max.

Honden hebben niks op een skipiste te zoeken, tenzij deze onderdeel uitmaken van een bergreddingsteam. In de lift mee naar boven om in een restaurant te vertoeven is soms toegestaan, afhankelijk van het gebied en of de uitbater dit toestaat.

MichelV op 31 mrt 2024 15:42

Al genoeg gezien (en meegewandeld met …)dat het net de locals zijn die met hun hond over de skipiste gaan , waar ik hoegenaamd geen problemen mee heb .
Toeristen die niet weten waar ze mee bezig zijn (al dan niet met hond) … daar zouden we beter naar kijken .

evert op 01 apr 2024 09:11

Het is overal terug te vinden: Hunde Sind nicht erlaubt auf die skipiste. Dit wordt onderstreept door skigebieden, hondenwandelverenigingen etc etc. Dat mensen (Touristen of locals) dit doen is net zoals hardrijden. Mag niet maar doen we allemaal wel eens.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(
onden hebben niks op een skipiste te zoeken, § MichelV op 31 mrt 2024 15:42

Het is overal terug te vinden…

MichelV op 01 apr 2024 12:37

Neen …

Niet overal … verre van

Plaatsen genoeg waar het wel mag en kan ,gerne zelf 😉

Het is eerder zo … waar men wandelaars op (langs) de piste faciliteert … daar mag het wel

Voor voetgangers moeilijk te verbieden …
Voor skiers zijn er verschillen
Mss weer @rogier hoe het in frankrijk zit ?

Waar wij nu zitten … niet verboden volgens gastheer (kan per gemeente verschillen)… of het langs de piste het mooiste wandelen is en met hond skiën, voor de hond, het meest aangewezen is, dat is een andere vraag

*bericht bewerkt door evert op 01 apr 2024 13:32

onden hebben niks op een skipiste te zoeken, § MichelV op 31 mrt 2024 15:42

Het is overal terug te vinden…

MichelV op 01 apr 2024 12:37

Neen …

Niet overal … verre van

Plaatsen genoeg waar het wel mag en kan ,gerne zelf 😉

Het is eerder zo … waar men wandelaars op (langs) de piste faciliteert … daar mag het wel

Voor voetgangers moeilijk te verbieden …
Voor skiers zijn er verschillen
Mss weer @rogier hoe het in frankrijk zit ?

Waar wij nu zitten … niet verboden volgens gastheer (kan per gemeente verschillen)… of het langs de piste het mooiste wandelen is en met hond skiën, voor de hond, het meest aangewezen is, dat is een andere vraag

evert op 01 apr 2024 13:09

Agree to disagree

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Moest het vergelijkbaar zijn met te snel rijden zoals u zo mooi aangeeft… @michelIV

waar ga je op bestraft worden in zwitserland/oostenrijk

Regelmatig 10 per uur te snel rijden …
Regelmatig met hond op pistes zijn ?

nobrainer imho ;-)
Ps zou hetmet mijn hond , die dat niet gewoon is … NIET doen

*bericht bewerkt door evert op 01 apr 2024 20:16

Onze woef geniet thuis van een heerlijke vakantie met al haar vriendjes van het hondenhotel.

Gisteren ook nog een hond op de piste gezien. Levensgevaarlijk. Doe dat aub niet.

Zag laatst een hond op de piste zitten kakken. Vond ik wel een beetje vreemd. Schijnbaar vonden de eigenaren het heel normaal een loslopende hond op de piste te laten.
was in Saalbach.

Kdtl op 07 feb 2023 12:07

Ik kon vandaag in L2A ook nog net om een keutel heen manoeuvreren. Ga er niet van uit dat het van een skiër was. Op de kinderpiste ook….

LouiseO op 27 mrt 2024 17:26

null

Plaats een reactie