Hotels Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun en Ischgl

Hallo iedereen,

Na 2 mooie shortski’s in 2022 in Ischgl, hadden wij ook nu graag terug naar Ischgl gegaan.
Nu blijkt dat hotels enkel zaterdag-zaterdag aanvaarden als boeking? Is dit steeds zo in Ischgl of ben ik nog te vroeg om te boeken voor maart 2024?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 10 aug 2023 08:09

Ik heb afgelopen winter in hotel Germania gezeten van dinsdag tot vrijdag. Was geen probleem.

Hallo iedereen,

Na 2 mooie shortski’s in 2022 in Ischgl, hadden wij ook nu graag terug naar Ischgl gegaan.
Nu blijkt dat hotels enkel zaterdag-zaterdag aanvaarden als boeking? Is dit steeds zo in Ischgl of ben ik nog te vroeg om te boeken voor maart 2024?

laurensdemarre op 09 aug 2023 17:13

Ik heb een tijdje terug al wat garni’s gemaild in Ischgl. Kreeg van beide terug dat ze op dit moment alleen nog reserveringen voor de volle week aannemen en pas later in het seizoen korte boekingen. Dus nog even wachten denk ik!

Oké, dus nog even wachten! Wou nu al op zeker spelen maar zullen op later moment boeken.

Bedankt voor de reacties!

Enig idee wanneer dat dan zou zijn? Want ik zie tot op heden ook bijzonder weinig dat beschikbaar is voor bijvoorbeeld 5 nachten. Of je moet bereidt zijn meerdere honderden euro’s per persoon per nacht willen betalen. Dan is er nog wel wat te vinden. Ook een aanvraag via de ischgl.com site levert mij niks op. Het gaat om de tweede of derde week van maart dat we willen gaan van dinsdag t/m zondag met in totaal 5 personen.

2e week van Maart is dik hoogseizoen. En dan betekent 5 nachten gewoon 2 nachten verlies voor de accomodatie, zo simpel is het. Zeker in een populaire plaats als Ischgl, en zeker met 5 personen…
Dus dit komt misschien wel helemaal niet, of zeker pas laat (lastminute) beschikbaar.
Dinsdag t/m zondag is bovendien dubbel moeilijk; zaterdag is nog steeds de normale wisseldag, dus je breekt eigenlijk twee volle boekingsweken (oftewel voor de acco: 5 dagen boeken, potentieel 9 dagen verliezen, en dat dus voor 2 a 3 kamers…!)

*bericht bewerkt door Liezen op 06 sep 2023 22:56

Het zal idd gewoon aankijken worden tzt. En een unverbindliche Anfrage via de VVV doen. Komen best nog wat aanbiedingen voorbij vaak.

Eind maart geen probleem in 2022 in Ischgl, wel 2p 4 nachten (do-ma).
Topicstarter benoemt geen specifieke data behalve maart.

Wij zijn afgelopen jaar met een groep bij Alpenhotel Erika geweest begin Januari.
https://www.erika-ischgl.at/en/
Heb ik toen in september geboekt voor Januari, voor 9 personen 4 nachten.

*bericht bewerkt door Thehenk op 08 sep 2023 11:06

Vorig jaar eind oktober 3 kamers geboekt in hotel Ischglerhof, van dinsdag t/m zaterdag (4 nachten) voor de krokusvakantie.
Dat kon, en was niet last minute.
Veel andere hotels doen het inderdaad niet.

Het valt me nu op dat een hoop hotels nog helemaal geen beschikbaarheid hebben (dus ook geen volle week), vermoedelijk omdat ze nog de zomer aan het afronden zijn.

Als het niet op de website staat kan het vaak wel gewoon via de email. Heb zelf van zondag-zondag in hotel Tannenhof (paar km van Ischgl) en hotel Ischgl (op loopafstad) gezeten.

*bericht bewerkt door 4frank2 op 09 sep 2023 16:18

Ik heb inmiddels wat meer reacties (8 stuks) gehad betreffende een aanvraag per mail (direct aan de accomodatie gericht) voor 5 volwassen di 12 t/m zo 17 maart voor Ischgl:

  • Een deel van de aangeschreven accomodaties heeft zijn gehele blok verhuurd aan een reisburo in het hoogseizoen en wordt daar naar doorverwezen
  • Een deel heeft alles al verhuurd in die week.
  • Een deel biedt alleen zaterdag tot zaterdag aan en geeft aan dat vanaf 16 maart het wel mogelijk is om minder nachten te boeken.

In Kappl is nog wel het nodige te vinden voor onze wensen, maar van onze groep zien een aantal de dagelijkse trip met de skibus niet zitten.

De aanvraag via de Ischgl.com site leverde maar 1 reactie op, dus het loont wel nog direct de accommodatie aan te schrijven.

Ik geef je 2 tips :

  • Beperk je periode tot ‘dinsdag - zaterdag’ of ‘zaterdag - woensdag’ en je zal veel meer positieve reacties krijgen,en schrijf inderdaad rechtstreeks naar de accomodatie. De verhuurders geven wel ‘halve weken’ vrij, maar doen dit niet in 2 ‘boekbare’ weken zaterdag-zaterdag, jij vraagt van dinsdag tot zondag, dan blokkeer je direct al 2 volle weken voor hen.
  • En vraag het pas aan in de loop van februari,men zal dan veel meer geneigd zijn om halve weken te verhuren.

Ik ga al verschillende jaren op shortski naar Ischgl (soms zelf 2 keer per seizoen) en regel het altijd zelf door te mailen naar de accomodatie zelf…altijd plaats gevonden,zelfs soms in een schoolvakantie ! dus nog nooit moeten buiten moeten slapen !!!

@Dirk9. Beiden punten die je noemt kan ik inmiddels onderschrijven door reacties die ik van de verhuurders heb gekregen. Ischgl is dan wel anders dan andere oorden die wij vaker hebben bezocht in telkens deze week en dezelfde dagen (dinsdag t/m zondag). Het gaat dan om Hinterglemm, Westendorf, Kirchberg en Flachau waar we wel telkens ruim van te voren zo’n accomodatie konden boeken. Wellicht boeken we een ander oord met annuleringsoptie en gaan we half/eind februari nog eens bekijken wat er mogelijk is.

Valt tot op heden aardig tegen met wat er beschikbaar komt voor onze wensen (niks in Ischgl zelf, of absoluut hoogste prijscategorie). Nog langer wachten of heeft dat weinig zin?

In Samnaun zal dat niet zo’n issue zijn, maar dat is in Zwitserland en dus zijn er enkele andere nadelen.

Valt tot op heden aardig tegen met wat er beschikbaar komt voor onze wensen (niks in Ischgl zelf, of absoluut hoogste prijscategorie). Nog langer wachten of heeft dat weinig zin?

Fripper op 15 feb 2024 17:30

Wij zijn uiteindelijk op Hotel Palin gevallen. Was prijzig maar was wel het enige hotel dat ons een shortski wou laten boeken. Zeer mooie kamers, goeie ligging (5 min wandelen tot Fimbabahn) en heerlijk ontbijt.
We hadden ook rechtstreeks gemaild en gebeld.

En hoe was de sneeuw dit jaar 😃😃

Plaats een reactie