Welke skiverhuur in Ischgl?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

We gaan naar skigebied Ischgl in de voorjaarsvakantie.
Nog niet eerder in dit gebied/dorp geweest.
Bij welke skiverhuur raden jullie aan om materiaal te reserveren? (schoenen en sk’s voor 5 personen)
Alvast bedankt!

https://ischgl-rent.com/en/
ligt in het dorp beneden. Goede kwaliteit en je kan merk en model van ski zelf kiezen/boeken tegen meerprijs uiteraard.
https://silvrettasports.com/en/
meerdere verhuurcentra beneden aan de liften EN boven op de berg met mogelijkheid om lockers te huren.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Van onze groep hadden ze bij Silvretta sports onder de Silvrettabahn gehuurd en dat was goed bevallen. Ski’s die ze meekregen waren oa Redster Q6, Rossi Hero ST, Head supershape.

Denk wel dat er goedkopere opties zijn, maar de service was uitstekend.

Iemand ervaring met Mietski Ischgl? https://www.mietski.com/nl/ischgl/
Lijkt wel een stuk voordeliger.

Ik heb goede ervaring met Sport Adler aan de Silvrettabahn, vriendelijke mensen en goede hulp.

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga kijken!
Grt Karin

Het grote voordeel, zoals hierboven al genoemd, is dat ze op de berg ook nog een dependance hebben. Mocht je iets met je ski’s/ board krijgen, is het ideaal om hiervoor niet terug naar beneden te hoeven.
Ik denk dat het per bedrijf hooguit €25,- per week scheelt om (kwalitatief hetzelfde) materiaal te huren.

Vanuit de groep waar wij volgende week naar Ischgl gaan, gaan er ook mensen huren bij Silvretta sports.

A Little party never killed nobody

Hier nog een stem voor Silvretta Sports onder de Silvretta Bahn. Heb er afgelopen 5 jaar 3x gehuurd naar tevredenheid. Neem altijd de VIP (iets duurder, maar scheelt niets). Topservice en doen nergens moeilijk over. Klein kluisje erbij? Hop, hier is de sleutel. Na laatste dag skieen nog apres skieen en je schoenen volgende dag ophalen? Geen probleem, zetten we achter de balie (en herinnert blind volgende dag welke tas van mij was). Ik heb er 1 jaar schoenen + ski’s + stokken gehuurd en 2 jaar had ik zelf schoenen. Inleveren is ook kwestie van… inleveren. Doen ze ook niet moeilijk over met controleren etc.

Had altijd mooi spul mee. In verleden een setje Volkl Deacon 7.4, vorig jaar Salomon S/Max 10 en dit jaar S/Race 10SL. Die laatste waren achteraf boven mijn niveau. Enige slippertje. Had mijzelf echt downgeplayed, maar kreeg toch deze mee. Skispul is altijd nieuw in mijn ervaring. Raak je kaartje niet kwijt!

Van anderen die er ook huurden hoorde ik zelfde gevoel als ik: hoe krijgen ze het voor elkaar in die mierenhoop aan drukte alles zo super vriendelijk en efficient te regelen? Echt knap. Als je van te voren thuis het regelt (hoeft niet) ben je zo klaar.

Adler zit ook vlakbij maar is wel trappen op en af klunen. Verder viel me op dat hun huurprijs lager liggen, maar werkelijk alles een aanklikbare optie is. Bij Silvretta is het meer een prijs voor alles.

Ik zou wel eigen schoenen kopen.
Bespaard je een hoop tijd.
Tip
Met deze slechte sneeuw.
Geen hele dagpas of weekpas kopen.
Zonde van het geld.
Per dag bekijken

Ik zou wel eigen schoenen kopen.
Bespaard je een hoop tijd.
Tip
Met deze slechte sneeuw.
Geen hele dagpas of weekpas kopen.
Zonde van het geld.
Per dag bekijken

Hooykaas op 12 feb 2024 10:11

Was je abuis met het Winterbergtopic? Ik denk niet dat er in Ischgl veel te klagen valt over de sneeuw.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Nee hoor geen Winterberg.
Maar Ischgl Sankt Anton Zürs Lech.
Verschrikkelijk ijzig laatste piste naar beneden.
Nog nooit zo’n slechte sneeuw gehad.
Je kan wel zien dat je er verleden week niet was @KrisWeer
Je moet me niet afrekenen met jou kennis te kort.Is niet zo prettig. 😃😃😃
Grapje
Je mag zeggen wat je goed lijkt.

PS
Of pap sneeuw

@Hooykaas Dat is in Ischgl toch geen reden om de ski’s aan de wilgen te hangen? Als de dalafdaling te moeilijk wordt pak je gewoon de gondel naarbeneden.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Daar heb je WEER een goed punt KRIS 👍

Iemand ervaring met Mietski Ischgl? https://www.mietski.com/nl/ischgl/
Lijkt wel een stuk voordeliger.

Mathijs6 op 10 jan 2024 05:35

Wij hebben een aantal keren bij Mietski gehuurd en we vonden het uitstekend:

  • Lage prijzen
  • Nieuw materiaal
  • vriendelijke mensen
  • Customer Service online is perfect
    Je moet niet het meest spectaculaire materiaal verwachten, het zijn ski’s voor de gemiddelde en gevorderde skiër die lekker een weekje onbezorgd van de pistes af wil.

Nee hoor geen Winterberg.
Maar Ischgl Sankt Anton Zürs Lech.
Verschrikkelijk ijzig laatste piste naar beneden.
Nog nooit zo’n slechte sneeuw gehad.
Je kan wel zien dat je er verleden week niet was @KrisWeer
Je moet me niet afrekenen met jou kennis te kort.Is niet zo prettig. 😃😃😃
Grapje
Je mag zeggen wat je goed lijkt.

Hooykaas op 12 feb 2024 13:33

Goed om te weten…ijzige pistes. ben ik geen fan van (wie wel) we gaan a.s. zaterdag. Ik ben benieuwd. Met gondel omlaag naar t dal hou ik in gedachten.

Plaats een reactie