Live updates Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Op wetter.com voorspellen ze wel kou en sneeuw. Het lijkt er wel op dat het beter gaat worden.

JAB

Ik vertrek zaterdag naar Serfaus. Zal wel ff een update geven na het weekend. Ben erg benieuwd. 2 jaar geleden meters sneeuw in zelfde periode.

in totaal is er meer dan 75% van de pistes open en 94 % van de liften.
dus eigenlijk mogen we niet klagen in vergelijking met het noorden van Oostenrijk.

En voila was weer iemand actief van het Alpinforum.
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=49893…

Nou ja ben benieuwd…zondag weet ik meer.

Het heeft weer iets gesneeuwd!

Kan er iemand nog een update geven uit het gebied? Zijn de pistes die open zijn een beetje te doen? Hoe is de kwaliteit?

Aftellen maar!

Gisteren was het aan het begin van de dag heel goed te doen, zeker de wat hogere pistes. Aan het eind van de dag ijzig en pap.

Vandaag niet de berg op gegaan.

Ik heb nu 2 dagen in Serfaus gesnowboard en ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt allemaal! Ik vind de pistes goed te doen en sommige zelfs vrij poederig nog. Aan het einde van de dag is de dalafdaling inderdaad papperig maar goed, die doe je toch maar 1 keer. En verder gewoon genieten van het zonnetje! Als het goed is, valt er morgen wat sneeuw.

klopt 20-30 cm verse sneeuw!

mooi laagje sneeuw gevallen.
hopen dat er morgen meer pistes open gaan!

Vandaag inderdaad een lekker laagje poeder op de piste. En ook in het dorp sneeuw, ziet er meteen een stuk gezelliger uit!

Van een paar dagen terug!

Let it snow

Lekker hoor!

Gang is alles

lazid-nord-abfahrt open en de pezid route ook

ook de ober-scheid is open!

Zo terug uit Oostenrijk. Afgelopen week in Serfaus Fiss Ladis, Nauders en Ischgl/Samnaun geskied. Laat ik maar beginnen met de omstandigheden in Serfaus Fiss Ladis. Kan niet anders zeggen dan dat van de drie gebieden hier de omstandigheden het minste waren. En dat heeft niets te maken met de drukte. Serfaus Fiss heeft enorm veel problemen met de wind. Afgelopen week heeft het gesneeuwd, dat is zeker hard nodig. Alleen 2 dagen later staat er een stevige wind, en dan is het weer dag sneeuw hallo stenen en rotsen. En zijn de pistes enorm hard.
Een belangrijk punt. Laat je niet verleiden door het pistebericht op de website. Voorbeeld: Sattelabfahrt staat als open, deze is slechts deels open, vanaf het punt dat de Sattelabfahrt en de Gondeafahrt splitsen is de Sattelabfahrt gesloten. 's Middags absoluut niet aan te bevelen de Waldabfahrt redelijk dun sneeuwdek en hoe verder je naar beneden komt hoe meer steentjes er liggen.
Er wordt gewerkt aan een opening van de Gfallabfahrt en de Sportabfahrt verder wordt er in Serfaus gewerkt aan de Böderkopfabfahrt. Voor de duidelijkheid er wordt alles aan gedaan om de omstandigheden goed te houden. Iedere kans om te besneeuwen wordt volledig benut.

Leuk al die reacties hier!
Ga eind deze maand met vrienden die kant op! na vorige jaar uitgeweken naar St Anton dit jaar weer serfaus, voor de derde keer.

Zitten te denken aan dagje skiles om eens wat techniek bij te spijkeren.

Nog mensen tips, voor iemand die in vrije tijd wat skiles kan geven, om zo een extraatje te verdienen?

@JurrianvanLoo nou toch off-piste aant skien? Lekkere pow hoor ;-) Is er nog wat meer te vinden? Ik van een expert nog wat mooie routes gekregen, dus als je nog vrij hebt…

It's all about the turns duuuuuude!

Als ik dit zo lees dan baal ik wel een beetje dat ik met kerst al ben geweest. Wat wintersport betreft, heb ik weinig kunnen genieten van het mooie gebied van Serfaus Fiss Ladis. Maar ik gun iedereen die nog moet gaan de beste sneeuwcondities.

Ik vond de piste slecht in Fiss vandaag. Serfaus gaat nog. Maar erg niet eens een basislaag op de pistes. Dus je hebt gauw bruine pistes.

JAB

Er valt weer sneeuw!

@Arjen5 , Ja! Ik heb me toch over laten halen door iedereen haha. Echt te gekke afdalingen gemaakt: Noordkant Fiss, id buurt van Masner… Ik ben volledig om haha!

Er is inderdaad weer een beetje sneeuw gevallen en het weer was vandaag echt geweldig. Gelukkig wordt het snel kouder!

Let it snow

Wordt er nog een beetje sneeuw verwacht komende periode. 70cm is nog wat mager.

Het heeft hier gisteren en vandaag aardig gesneeuwd. Het dorp (fiss) is weer wit. Dit zal ook de pistes goed doen. Vanaf morgen voorspellen ze kou en zon, helemaal top dus.

Vandaag en gisteren hebben 2 storingen voor redelijk wat sneeuw gezorgd. In het dorp is er zo’n 20 cm bijgevallen, op de berg toch wel richting de halve meter… De condities zijn dus een stuk verbeterd!

Gisteren de Adler-route en Kamikaze geskied, lagen er echt top bij!

Let it snow

null
null

Let it snow

Niceee!

Gang is alles

@JurrianvanLoo Lekkere beelden weer! :-)

It's all about the turns duuuuuude!

Adler-route is één van mijn favoriete als ik daar ben ! Als ze goed ligt kun je er goed op knalle :)

Pray every day for snow

Fijn om te horen dat er weer een pak met sneeuw is gevallen. Alleen raar dat wintersport sites niet goed up to date zijn met de sneeuwcondities!!

Plaats een reactie