Testen in Sean d'arves les sybelles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Weet iemand wat het testen in dit gebied kost?
Kan dit in jean d’arves? (Is er een duidelijk website?)

Of moet dit ergens anders?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 28 dec 2021 06:41

De officiële site is sybelles.ski

Maar voor Frankrijk hoef je niet te testen, vaccinatie is voldoende.

De website geeft mij geen duidelijkheid vandaar de vraag.

Wat als je niet gevaccineerd bent?

De website geeft mij geen duidelijkheid vandaar de vraag.

Wat als je niet gevaccineerd bent?

Jilke_Hoekstra_ op 27 dec 2021 14:48

Dan moet je dagelijks testen! Dure grap. Nog duurdere grap als je het niet doet en toevallig gepakt wordt…
Wellicht horen we straks dat vaccinatieplicht vervroegd wordt in Frankrijk. Wanneer ga je?

Dat leek me ook. Maar ik wilde graag weten wat de kosten zijn. Reisorganisatie kan me dat niet vertellen (duidelijk genoeg) vertellen. “Het verschil ligt tussen 25 en 75 euro”.

Andere vraag:

Ik neem in januari janssen. Moet ik dan een booster nemen?

Door de vele informatie ben ik wat in de war…

Dank alvast!

De oplossing is natuurlijk gewoon even laten vaccineren. Had je al lang moeten doen. Frankrijk wordt steeds meer 2G. Je kunt zonder afspraak laten vaccineren, over 3 weken 2e prik en over 5 weken, nog voor de carnavalsvakantie ben je klaar.

Testen kan hier en moet elke 24 uur als je niet gevaccineerd bent:

COVID-screening - LBM EUROFINS LABAZUR RA ST JEAN DE MAU
PL FODERE
73300 ST JEAN DE MAURIENNE

Dit (en andere locatie in de buurt) kan je vinden op: https://www.sante.fr/cf/centres-depistage-covid/departement-…

Maar nog beter is deze site, kan het je persoonlijk aanbevelen: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/afspraak-maken-voor-vacc…

@Jilke_Hoekstra_ Ik zou niet meer voor Janssen gaan. Gewoon voor 2 doses Pfizer of Moderna gaan. Dan heb je de minste problemen qua geldigheid. Wanneer ga je?

Hi Robert en Rovati,

Dank voor jullie berichten en Dank voor jullie adviezen. Maar ik wil graag het of niet vaccineren aan mijzelf overlaten. Het is niet altijd even simpel als er wordt geschetst. Dank.
@Rovati; Dank voor je link en adres. Wel lastig dat op de website niks wordt aangegeven over de prijzen.
@Robert; Eind februari begin maart hopen we te gaan…

@Jilke_Hoekstra_ Uiteraard ben je degene die uiteindelijk zelf de keuze maakt, maar ga er maar vanuit dat er eind Febr. strengere regels door heel skiënd Europa gelden. Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat testen dan nog voldoende is. Het zal me bij een flinke uitbraak niet verbazen dat het dan 2G+ is, dus testen + gevaccineerd zijn.

Wil je kans maken om te skiën, dan zul je nu toch echt je bezwaren opzij moeten zetten, anders wordt het niks.

Edit: En van iedere dag testen ga je ook niet blij worden. Kost je veel tijd, tijd die je beter op de piste doorbrengt.

*bericht bewerkt door Robert7 op 27 dec 2021 16:46

Dat het (voorlopig) 2G+ gaat worden, ook in Frankrijk, lijkt steeds zekerder te worden. Vrees dat je dan nog een lange weg te gaan hebt met het Janssen-vaccin.

Uiteraard je eigen keuze. Maar ben dus bang dat je met alleen 1 vaccinatie met Janssen al niet voldoet aan de 2G-eis/norm. Dus dan wordt het heel lastig.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@Jilke_Hoekstra_ ik heb je een pb gestuurd

Verslaafd aan sneeuw

De Franse groene pas gaat veranderd worden in een vaccinatiepas. Ga er dus maar vanuit dat je zonder vaccinatie niet meer welkom gaat zijn. Als je asap vaccineert, kun je het precies op tijd rond hebben. Precies wat ik verwachte.

Hi Robert en Rovati,

Dank voor jullie berichten en Dank voor jullie adviezen. Maar ik wil graag het of niet vaccineren aan mijzelf overlaten. Het is niet altijd even simpel als er wordt geschetst. Dank.
@Rovati; Dank voor je link en adres. Wel lastig dat op de website niks wordt aangegeven over de prijzen.
@Robert; Eind februari begin maart hopen we te gaan…

Jilke_Hoekstra_ op 27 dec 2021 16:15

Ik zou het eens navragen bij de pharmacie https://www.sja73.com/pharmacie-des-arves.html
Het wettelijke maximale tarief bij de pharmacie is 25 euro (in het weekend 30 euro), en bij een verpleegkundige of arts 45 euro (dat is dan inclusief tarief voor consult).

Overzicht van alle testlocaties in Frankrijk vind je op www.sante.fr

Hi Robert en Rovati,

Dank voor jullie berichten en Dank voor jullie adviezen. Maar ik wil graag het of niet vaccineren aan mijzelf overlaten. Het is niet altijd even simpel als er wordt geschetst. Dank.
@Rovati; Dank voor je link en adres. Wel lastig dat op de website niks wordt aangegeven over de prijzen.
@Robert; Eind februari begin maart hopen we te gaan…

Jilke_Hoekstra_ op 27 dec 2021 16:15

Ik zou het eens navragen bij de pharmacie https://www.sja73.com/pharmacie-des-arves.html
Het wettelijke maximale tarief bij de pharmacie is 25 euro (in het weekend 30 euro), en bij een verpleegkundige of arts 45 euro (dat is dan inclusief tarief voor consult).

Boule_de_neige op 27 dec 2021 20:18

Dank!! Helaas geven ze duidelijk aan geen corona test te doen!

Frankrijk gaat 2G toepassen dus skiën met testen zit er voorlopig niet meer in. Dus of gevaccineerd of hersteld.

Oke, Vaccineren dus. Nu komen andere vragen bij mijn op.

Ik lees het volgende:
“Let op: Bent u meer dan 8 weken geleden gevaccineerd met Janssen? Dan kunt u wel Frankrijk inreizen, maar uw vaccinatiebewijs (DCC) geldt niet meer als toegangsbewijs voor skiplekken, horeca, evenementen, et cetera. Om toegang te krijgen tot deze ruimtes moet u een negatief PCR- of antigeentestresultaat laten zien dat niet ouder is dan 24 uur”.

Hoe moet ik deze interpreteren:
1 feb vaccinneren met Janssen, is op 1 maart een vaccinatie bewijs in Frankrijk?

Plaats een reactie