Les 3 Vallees vandaag (winter 2013-2014)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées


@Tum
wat bedoel je met doorgangen? Antwoord volgt.

skifan op 4 apr. 2014 16:39

Met de tweedoorgangen van valtho bedoel ik de twee pistes die het dorp doorkruisen. Deze worden extreem veel gebruikt, het lijkt me lastig om deze in goede condities te houden.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Maandag 7 april 2014,
La Masse was vanmorgen goed te doen. De afdaling Goitschel en de Plein Sud piste waren al vroeg slush. @Tum: Ook de beide doorgangen door Val Thorens hebben (nog) geen gebrek aan sneeuw maar de kwaliteit van de sneeuw is al snel slecht.
Vertrek van de TS Lac Noir:

null

Aan de noordzijde is de sneeuw beter en duurt het langer voor de sneeuw slush wordt.
Het complete verhaal van vandaag vindt u op ons blog, meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

Eerst regen later zon. De sneeuwgrens lag vandaag net boven Menuires.

null

Het complete verhaal van vandaag vindt u op ons blog, meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

@Skifan bedankt voor de updates! Nog een goeie week en ik sta er! Zin in!

Go with the snow!

Heb vorige week best een goede week gehad, maar later in de week en rond het middag werden wel de zuidhellingen wat slushy. en zaterdags was het zonde dat we een skipas hadden gezien de mist zo dicht was het gewoon amper te doen viel op de berg.

Al met al weer een geweldige week gehad, en heul veel dronken engelse gezien.

PowPow!

@Skifan bedankt voor de updates! Nog een goeie week en ik sta er! Zin in!

Mattz op 8 apr. 2014 21:42

@Mattz
De 17e en 18e ben ik er ook nog! Waar verblijf je?

ik ben 11, 12 en 13 april nog een weekendje in Valtho! Ben benieuwd naar het weer en de sneeuwkwaliteit. 2 jaar geleden met Dutchweek geweest en toen echt genoten dus verwacht ik nu ook wel beetje!

Woensdag 9 april 2014, Superskidag
Kouder dan de afgelopen dagen dus ook betere pistes, eerst naar Courchevel. In de middag ook nog in Val Thorens geskied.
Uitzicht van de Mt de la Chambre op de Roc des 3 Marches om 9.45:

null

Het complete verhaal van vandaag vindt u op ons blog, meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

@Niels322 ik verblijf in Les Christelles (via skiworld). Jij? Veel plezier alvast!

Go with the snow!

@Mattz
In Les Valmonts (in de Bruyères-wijk) :)
Hopen op nog wat verse sneeuw en goed weer!

@Niels322: Ik hoop hetzelfde!

Go with the snow!

@ niels322

hoi ga je met je auto naar les menuires Valmonts of met met de bus.

Ik weet niet wanneer je aankomt.

maar als je met de bus gaat houdt er dan rekening mee dat het bus van en naar val mont bijna niet gaat.
door weeks helemaal niet en weekend wel.

Zaterdag gaat hij in de vroege ochtend een keertje en daarna pas vanaf half 12 weer naar busstation…

leuk appartement!

@ niels322

hoi ga je met je auto naar les menuires Valmonts of met met de bus.

Ik weet niet wanneer je aankomt.

maar als je met de bus gaat houdt er dan rekening mee dat het bus van en naar val mont bijna niet gaat.
door weeks helemaal niet en weekend wel.

Zaterdag gaat hij in de vroege ochtend een keertje en daarna pas vanaf half 12 weer naar busstation…

leuk appartement!

Gast169 op 10 apr. 2014 13:31

Bedankt voor de info, maar we gaan met de auto ;)

Donderdag 10 april 2014, Naar Tignes en Val d’Isère
De 2 gletsjers van Tignes en Val d’Isère bezocht. Veel pittige pistes, vaak met slush alleen op de Grande Motte was nog sneeuw van goede kwaliteit te vinden.
Om van de Pisaillas gletsjer naar de Grande Motte te komen de Leissieres lift genomen: eerst steil omhoog, dan weer steil naar beneden.
Foto genomen op het hoogste punt:

null

La Grande Motte:
null

Het complete verhaal van vandaag vindt u op ons blog, meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

Vrijdag 11 april 2014, naar een warm Val Thorens
Warm maar toch nog een aantal goede pistes gevonden. Vooral de Noordhellingen in Val Thorens zijn nog steeds in goede conditie.
Doorkijkje naar de kassa van de Tobogan:

null

Het complete verhaal van vandaag vindt u op ons blog, meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

Nog een vraagje (sorry!): Wat is een goeie website voor het weer in Les 3 Vallées?

Go with the snow!

Mooie foto’s weer!

Gang is alles

Zaterdag 12 april 2014, waterskiën op het Lac du Lou
Gesmuld van de afdalingen op La Masse daarna de itinéraire du Lou weer eens genomen. Spannend en aan het einde sensatie.

null

Het complete verhaal van vandaag vindt u op ons blog, meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

Gister helemaal naar Couhevel geweest. Soms slush, soms goede pistes, het wisselt. Het was 14 graden op de berg, erg warm! Erna even naar Les Menuires maar onder de mont de la chambre is het niet meer te doen. Vandaag vooral in Val Thorens geweest. In de ochtend nog prima te doen maar na 2 uurtjes wordt het echt al pap. In de middag even overgestoken naar Meribel, maar dat was een soort waterparadijs op de pistes. Meer surfen dan boarden :P
In de middag is plein sud ook echt niets meer. Ik denk dat er weinig sneeuw over is met de Dutchweek, want je merkt de achteruitgang met de dag… er is ook geen sneeuw meer voorspelt so far… @Skifan, morgen ons laatste dagje. Wat adviseer jij qua pistes? We hebben Val Tho zelf wel gezien eigenlijk.

ps. het regent nu (19u) in Val thorens :-(

@gast821
Het makkelijkst is mijn blogs van de laatste dagen even na te lezen, daarna op http://www.skiplan.com kijken wat geprepareerd is en daar vroeg gaan skiën en in de middag niet te lang doorgaan
Noordhellingen: Venturon(M) - Lac de la Chambre(M) - David Douilet haut(Men) - evt. Alouette(M) - Lagopède(M) - Suisse© -pistes Masse 2 en Lac Noir(Men) - Grand Lac(Men)
M=Meribel; C=Courchevel; Men=Menuires
Succes en hier giet het sinds 18.00 uur

bon ski

@Mattz
Het beste weerbericht is dat van Bourg st Maurice zoals gepubliceerd op de VVV kantoren. helaas staat dit niet op internet. Wij kijken regelmatig op (de app van) accuweather.com maar vooral de lange termijn voorspelling wordt erg vaak bijgesteld.

bon ski

@Skifan: bedankt! Hopelijk maakt de regen niet te veel schade…

Go with the snow!

Zondag 13 april 2014, suppe op het menu
Maar weinig geskied, teveel wolken en veel te veel slush pistes

null

Het complete verhaal van vandaag vindt u op ons blog, meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm
@Gast821, hoe was het, nog wat pistes kunnen vinden?

bon ski

Skifan, geven ze in die weerberichten die je zegt al voorspellingen voor het paasweekend? En klopt het dat de regen niet te veel schade gemaakt heeft vanaf Les Menuires?

Go with the snow!

@Mattz
De regen heeft in ieder geval niets goed gebracht, de pistes zijn (we zijn vandaag niet in Val Thorens geweest) duidelijk slechter dan voorheen. Meer netten ivm stukken piste waar geen sneeuw meer ligt, eerder slush en schuss-stukken die we vroeger makkelijk haalden waar je nu moet duwen.
Vannacht geen vorst dus de pistes zijn vanaf de ochtend zacht. Het is duidelijk dat het einde van het seizoen nadert.
Wat betreft het weerbericht: veel zon en warm deze week - wellicht vrijdag wat regen (voor wat het waard is zo’n lange termijn weerbericht)

bon ski

Hi Skifan, ja nog bedankt voor de tips! Een aantal pistes uit het rijtje gedaan en die lagen er inderdaad, in verhouding tot de rest, nog het best bij. Verder sluit ik me aan bij je bericht over zondag 13 april. Veel te veel slush! Ik heb na 3 dagen zo ontzettend veel spierpijn van het harde zwoegen door de pap sneeuw… niet normaal :) je merkte ook dat de regen de boel nog wateriger heeft gemaakt. Waar het vrijdag nog goed was, was het zondag echt een achteruitgang. Gelukkig hadden we redelijk wat zon en dus ook op terrasjes kunnen genieten van het lekkere weer! Al met al wel heelrijk weekend gehad.
Val Thorens was zondag ok, maar ook niet meer super. Zolang je boven de 2500m bleef en aan de noordkant was het te doen. Plein Sud zal denk ik binnen een paar dagen weggesmolten zijn. Bij de zwarte piste komt er al veel modder doorheen en ook het blauwe pad boven (verbinding van 3v terug naar val thorens) was een en al water.
Ik hoop echt voor de dutchweek gasten onder ons dat er nog iets valt om het goed te maken!!

Dat hoop ik ook inderdaad. Dit jaar is Dutchweek mijn enige week skiën dus hoop op nog wat heerlijke sneeuw…

Ik hoop ook mee! Dat het met Pasen nog afkoelt. Aangezien ik ook maar 1 skivakantie kan doen, 3 dagen met Pasen!

Go with the snow!

Maandag 14 april 2014, heerlijk skiën in Courchevel.
Boven verwachting lekker geskied. Door de vorst van vannacht en de lagere temperatuur waren de pistes prima. Vandaag ons laatste rondje Courchevel van deze winter.
Op de Rocher Grises:

null

Paragliding vanaf de Saulire:
null

Morgen: lagere temperaturen verwacht!!!
Het complete verhaal van vandaag vindt u op ons blog, meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

Plaats een reactie