Les 3 Vallees vandaag (winter 2018/19)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@Freerider. Met behulp van Ibuprofen, paracetamol en mijn vrouw die mijn skisokken en skischoenen heeft helpen aandoen heb ik inderdaad 2 uurtjes, inclusief terras, op de ski’s gestaan. De pistes liggen meer dan voortreffelijk en dat hielp wel mee. Heb wel keuzes gemaakt, waarbij ik niet of nauwelijks moest steken.
En blauw/groen gekozen. Kwam er toch nog een vleugje tevredenheid langs. Fijn dat ik in Nederland zo’n goede supporter heb. Hoe gaat het met je vrouw en de kleine.al skisokjes gekocht.

Hen48

Fijne dat je nog een beetje heb kunnen skien. Hopelijke gaat herstel zo voorspoedig ! Geniet er nog wel een beetje van je vakantie …

@miepmiep. Dank je. Afgelopen maandag kwam de terugslag 's nachts. Doe de nachten nu met genoemde middelen en dat gaat redelijk. Nog 1 dag overleven. Inmiddels sneeuwt het weer vanaf 5 uur. Tot nu toe met het weer alle geluk gehad. Sneeuw voornamelijk 's nachts en in de vroege ochtend. Het is hier echt een plaatje. Insneeuwen zou ook een optie zijn…

Hen48

Beter laat dan nooit aan beginnen

null

null

null

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 31 jan 2019 21:43

Mooie plaatjes @Pieter. Zulke afmetingen halen we hier gelukkig nog niet. Momenteel zie ik in de hoogte weer de nodige piste preparaties. De echte resultaten heb ik daarvan nog niet gezien, want het sneeuwt 's nachts al dagenlang.

Hen48

Zoals ik ook elders heb aangegeven sneeuwt het al de hele nacht en ochtend in Les Menuires en dat gaat waarschijnlijk de hele dag door. Hoge pistes nog gesloten, er worden frequent lawines opgewekt. Voorlopig sneeuw genoeg in de hele Trois Vallees.

Hen48

Vanmorgen aangekomen vanuit Moutiers, het weer begon goed, maar al snel toenemende bewolking, eerst naar VT, maar daar bleek het zicht zeer slecht te zijn, toen via LM doorgestoken richting St Martin, maar toe ook daar het dicht trok en de sneeuw begon maar snel, nou ja met het slechte zicht niet zo heel snel retour appartement. Inmiddels sneeuwt het nog steeds en we hopen dat in iedergeval het zicht morgen beter is.

Pas op met blauwe pistes

DrPeter.Als je weet wat er donderdag op vrijdag nacht en de hele vrijdag aan sneeuw gevallen is moet je allereerst blij zijn dat je op een schoongepoetst wegdek naar boven ben kunnen rijden. Ik weet dat omdat ik tussen 9.30 en 10.30u. naar beneden ben gereden. Door de vele sneeuwval was het afgelopen week ook lastig geprepareerde pistes te vinden. Vrijdagmiddag was er ook weinig zicht door sneeuwval en opkomende mist. Bij mij ging daarmee een toch al min of meer mislukte week ook in de afsluitende uren letterlijk de mist in. En dat kon je merken in het toch ruime winkelgebied rondom Croisette. Daar was het heel de dag fille. Bij de hoeveelheid sneeuw die er in de hele Trois Vallees ligt heb je behoefte aan de zon. Ik hoop voor je dat dit de rest van de week nog gaat lukken. Ik bekijk het van huis uit wel op de webcams.

Hen48

Er rustte dit keer gewoon geen zegen op, @hulst. Hoe heb je de terugreis overleefd? Ben aan kijken of het lukt om volgend weekend een paar dagen te gaan.

Ja heledag sneeuw. Chasse vandaag open gegaan. Bruyere 2 en mont la chambre waren in de ochtend dicht . Ze zouden wel een keer open gaan. Maar wij zijn via chasse terug gegaan. Gelukkig ging chasse rond lunchtijd open. In de ochtend lekkere poeder sneeuw in valto.

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 feb 2019 19:05

@DrPhil. Als ervaringsd deskundige weet je als geen ander dat dergelijke kwetsuren niet op 2 weken zijn geheeld. Ik heb inmiddels na een 2 daagse terugreis met Ubriptofene (Franse versie) ook vandaag weer al een exemplaar achter de kiezen. Ik hoop maar dat eerdere mededeling dat de pijn ook ineens verdwenen kan zijn, bewaarheid wordt. Voorshands lijkt het daar niet op. Met 1 ding had ik geluk, ik stond in Les Menuires in een parkeergarage en heb vierwielaandrijving. Kettingen aanbrengen zou echt een ramp geweest zijn. Dat is me bespaard gebleven. Volgend jaar beter, maar die leeftijd…

Hen48

Om je een hart onder de riem te steken,@hulst: ik heb een paar jaar geskied met een groep 65+, waarvan de oudste 85 was. Dat was trouwens ook in Trois Vallees. Die vroegen steeds onderaan de afdaling aan me of het weer een beetje ging. Bijzonder irritant 😊. Kneuzingen zijn echt rotdingen, er lijkt gewoon een hele tijd geen enkele verbetering in te zitten. Gewoon rustig wachten.
Ps. Ik ga in april ook weer, ijs en weder dienende. Je mag altijd mee 👌🏻

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 feb 2019 20:36

@DrPhil. Heb inmiddels voor juni de zomervakantie al vastliggen. Is natuurlijk een uitdaging, maar dan wordt het wel wat veel. Ik heb overigens de afgelopen week wel gemerkt dat zulke kwalen aan je techniek en zelfvertrouwen vreten. Elke buckel was er een teveel aan, en er waren er veel met dan ook nog eens slecht zicht.
En omdat er geen vervangende chauffeur aan boord was, was het wel zaak heel te blijven.

Hen48

@Hulst
Beterschap gewenst.
Wel afzien om dat hele stuk terug te moeten rijden. Ik had drie jaar geleden gelukkig twee chauffeurs (m’n vrouw en dochter) toen ik in arm brak in Meribel.
Bedankt voor hart onder de riem. Vandaag alleen maar sneeuw, morgen komt de zon
Verheugen er ons op.

Pas op met blauwe pistes

@Hulst
Beterschap gewenst.
Wel afzien om dat hele stuk terug te moeten rijden. Ik had drie jaar geleden gelukkig twee chauffeurs (m’n vrouw en dochter) toen ik in arm brak in Meribel.
Bedankt voor hart onder de riem. Vandaag alleen maar sneeuw, morgen komt de zon
Verheugen er ons op.

Pas op met blauwe pistes

Wat vallen de mensen deze week met hun neus in de boter!, dikke pak sneeuw en heerlijke blauwe lucht.
Hoewel ik dit jaar heb moeten overslaan is mijn winterseizoen van 2019 sowieso afgelopen januari is voorbij en het is alweer zoeken naar de zomervakantie…
Probeer te doen alsof de herinneringen van vorig jaar van dit jaar waren en dat ik het geweldig heb gehad maar dat het weer voorbij is, maar mezelf in de maling nemen daarmee gaat niet lukken vrees ik :P
Toen was het een miskraam en nu heb ik een dochter dus er zit wel degelijk verschil met toen en nu :)

Hier wat foto’s van Skifan:

null

null

En de TC Le praz die straks vervangen gaat worden!
null

Wederom meer foto’s te zien in het album:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door Freerider op 06 feb 2019 08:29

@Hulst hoe vergaat het je nu?, we gaan er vanuit dat volgend jaar beter zal verlopen!
Ik ben er van overtuigd dat de 3de week van januari mijn vaste week word als ik ga tot nu toe altijd een goede week geweest :)

@Freerider. Achteraf bezien had ik beter de 3e week kunnen nemen. Het is net die 3e week dat ik nota bene thuis de ribkwetsuur heb opgelopen. Het blijft een vervelende kwetsuur die niet zomaar verdwijnt. Gisteren ging het redelijk, vannacht minder. De skiweek was sowieso slecht wat aantal uren en geliefde pistes betreft. Anderzijds is er afgelopen week erg veel sneeuw gevallen,
al was dat hoofdzakelijk 's nachts, waardoor de pistes nauwelijks geprepareerd konden worden. Wat ook belangrijk was dat het de hele week vrijwel windstil was en 1 dag minder pistes bereikbaar vanwege lawinegevaar. De week ervoor was het aantal zonuren hoger maar de sneeuwkwaliteit een stuk minder. Zonder mijn domme kwetsuur zou het vorige week een perfecte skiweek geweest zijn. Nu maar richten op de zomervakantie die geboekt is. Alle geluk met de kleine en jullie uiteraard. Kleindochters zijn inmiddels 10 en bijna 12. Dat gaat supersnel.

Hen48

Twee fantastische dagen geskied alleen maar zon en prima sneeuw. Genoten dus. Gisteren Meribel vandaag Courchevel. Niet te druk. Deze twee dagen zijn het al weer helemaal waard geweest.

Pas op met blauwe pistes

@DrPeter. Ideale combinatie voor je, vorige week een bak sneeuw en nu de zon. En zo te zien aan de weersvooruitzichten blijft het nog wel even zo. Nog veel plezier.

Hen48

Gisteren was een dag waarin de ochtend al duidelijk was dat er weinig zon te zien zou zijn maar dit is toch al weer een prachtige week geworden!
Veel zon met 2 sneeuwdagen van de 6…daar kun je alleen maar op hopen als je thuis weg rijdt richting de alpen :)

Hier een foto nog van woensdag, voor mij een grote ergenis, een lift met kleine klepjes die als ondersteuning moet dienen voor je skies of board…wat een verschrikkelijke drama!! :(

null

En dit is weer het weerbeeld voor vandaag, heerlijk genieten!! :)

null

Meer foto’s van skifan:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

Kunst op zich @Freerider, dat "enthousiasme op afstand".
Inleving vanuit je ervaringen van voorgaande jaren. Mooi is dat.

Hen48

null

Freerider op 8 feb 2019 10:17

M'n favoriete dorp… <3

@Harm. Door de vele sneeuwval van met name vorige week is Saint Martin nu een plaatje. Kan me de afgelopen 10 jaar niet herinneren dat daar zoveel sneeuw lag. Met name op de webcams te zien op de daken in het dorp. Heb het toch al meermaals meegemaakt dat terugskien naar Saint Martin niet problematisch maar wel minder prettig was. Anderzijds ben je natuurlijk met de 2 liften vrij snel op grotere hoogte, met vlotte verbindingen naar Les Menuires en Meribel. Het is natuurlijk wel een autenthiek dorp.

Hen48

@Hulst liefde kent geen afstand! haha :P
Het is puur een beetje mee surfen met dit gemiste seizoen voor mij op deze manier en de foto's van skifan blijven altijd een genot om naar te kijken, ook al ken ik het gebied nu wel goed ;)
Schiet me trouwens te binnen op de webcam van saint martin zie je rechts een heel nieuw complex waar ze vorig jaar ook al mee bezig waren, ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien!
Gelukkig breien ze heerlijk door in de savoiaanse stijl met steen en hout :)

*bericht bewerkt door Freerider op 08 feb 2019 15:19

@Hulst - ziet er inderdaad prachtig uit. Volgens mij heeft er de afgelopen 7 jaar wel meer gelegen want ik ben er in 2013, 2016 en 2018 geweest en alle keren zag het er niet heel anders uit. Kan nog wel op foto's in mijn archief terug kijken hoe het was van het weekend…

null
null

Wat is de overtreffende vorm van genieten? Dat was vandaag, een verrassing want er werd bewolking voorspeld, maar het was tot eind van de middag een stralende dag. Genoten van de combe de Vallon, maar hierna weer eens teleurgesteld in gedrag van mede skiërs; onder bij de Mur Rouge- lift skiede een man een dame van middelbare leeftijd aan waarbij zijn door het net in tiefschnee terecht kwam en niet om hoog kon komen. Deze man pakte snel zijn skies, waarbij hij eerst die van het slachtoffer pakte, en verdween! We hebben de liftbewaker gewaarschuwd en die heeft de pistehulp gealarmeerd, inmiddels hadden we de dame gestabiliseerd waarschijnlijk een spierscheur bovenbeen hoewel bekkenfractuur niet uit te sluiten was.
Inmiddels de pisteurs aangekomen en reageerden heel adekwaat.
Rest van de dag heerlijk geskied, zelfs de Aigle lag er prima bij.
Middag nog rondje VT met als afsluiting de Col had ik een paar jaar niet meer gedaan.
Afsluiting bij l’Alpage, ja met een biertje, hoewel ik een tegenstander ben van alcohol tijdens het skiën, een waardige afsluiting van een super week

Pas op met blauwe pistes

Hoe land ik mijn vliegtuig in Courchevel
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1015668512415427…

@Pieter230976. Toch maar beter met de auto.

Hen48

Plaats een reactie