Les 3 Vallees vandaag (winter 2018/19)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Of intapen dus (zoals ik al eerder zei) door een plaatselijk kinesist (vergoed door je reisverzekering), dit kan een paar dagen blijven zitten.

Born to run. B.S.

Ik heb wel een een soort rugbrace bij me, maar die lijkt me meer voor lagerug problemen. Bij mij zit het “pijnveld” zowat midden in mijn rug en speelt het meest op bij onverhoedse bewegingen en bij opstaan vanuit een zithouding. Pijn zit dan meest aan rechterzijde omdat die zijde ook het meest is geraakt bij mijn val. Bij het slapen heb ik bijvoorbeeld nauwelijks last, tenzij ik omdraai.
Ik ga morgen een paar eenvoudige pistes opzoeken en eens testen wat dat doet. Dat herstel langer duurt ingeval van forceren geeft natuurlijk ook reden tot nadenken.
Enkele jaren geleden heb ik wel baat gehad bij een knie die was ingetaped. Ik ben wel benieuwd wat zitten en opstaan uit een stoeltjeslift voor gevoel zal geven. Dank voor het meedenken.

Hen48

Kun je dan douchen, ingetaped?

@DrPhil. Lijkt mij heel erg lastig dan wel in feite niet te doen.

Hen48

Kan makkelijk indien gewerkt wordt met waterresistentie-tape, niet om te zwemmen , wel om te douchen.
Diepsneeuw is dus uitgesloten.😁

Born to run. B.S.

Ok, ja, met Compeed pleisters kun je ook gewoon douchen. Ben wel benieuwd hoe het gaat met @hulst!

@DrPhil. Met band aan en paracetamol viel de ochtend niet tegen. Extra handicap is wel dat het hier al heel de ochtend sneeuwt en je dus geen reliëf ziet. Vanuit mijn appartement kun je kiezen met personenlift naar centrum Les Menuires of met een blauwe piste naar de eerste lift (Tortollet) naar het centrum. Ben toch de uitdaging maar aangegaan en heb de piste genomen. Vervolgens een paar eenvoudige pistes, groen en blauw gedaan. Hoe meer rechtop ik ski, des te minder last. Opstaan uit de stoeltjeslift valt mee. Steken op een meer vlak gedeelte is wel pijnlijk. Hoe dan ook, het valt niet tegen en warempel, nu schijnt zelfs de zon. Het wordt wel een week met vrijwel elke dag sneeuw, voor de tijd van het jaar is het hier overigens erg druk.ga het maar van dag tot dag bekijken en proberen risico te vermijden.

Hen48

Gelukkig @hulst! Maar echt, koop diclo of ibu, dat scheelt echt heel veel!

Wat vervelend allemaal zeg!, dat is wel balen…:(
Ik hoop dat je enigzins nog wat vermaak kunt vinden met de omstandigheden.
Ik ben van mening dat de 3de week van januari wat nu al 3 jaar op een rij voor mij een prima week is waarbij ik telkens geluk heb dat ik prima weer heb ondanks veel of weinig sneeuw :P
Ik ben 2 jaar geleden een keer laatste week van januari geweest maar vond het drukker dan eerste 2 weken van januari.
Hopelijk krijg je nog genoeg zon te zien

Afgelopen week in Les Menuires gezeten. Ontzettende mazzel met het weer: 6 dagen zon en 1 dag midden in de week verse sneeuw. Was rustig op de pistes en bij de liften. Alleen de nieuwe Bruyeres is een ramp. Minder capaciteit en 6x stilhangen voordat je boven bent.
Zaterdag nog een halve dag zon meegepakt en om 14:00 uur teruggereden. De weg richting de Alpen was op dat moment erg druk met al files bij de tunnels tussen Lyon en Chambery. Dus inderdaad, laatste week januari is al echt drukker.

Ik kan trouwens aanraden om pas na de middag te gaan rijden. Nergens oponthoud gehad. Tolbadge voor de peage is inderdaad ook een aanrader, scheelt een hoop gedoe.

*bericht bewerkt door Hakke op 27 jan 2019 16:21

Ken iemand het hotel les christelles in les menuires, zag scherpe prijzen all in

Ik ken wel de gelijknamige appartementen. Als ik de foto’s zie lijkt het hotel ook daar te zitten. Ken niet de kwaliteit maar wel de ligging. Niet ver van waar ikzelf verblijf in de wijk Preyerand. Gunstige ligging.

Hen48

Na de vrijwel volledige dag heeft het nu ook de hele nacht gesneeuwd in Les Menuires. Pistes vol met poeder. Voor mezelf “iets lastiger”, al zal het veel verschil maken als de zon erbij wil komen. Lucht is hier nu wel deels blauw.

Hen48

null

Even een gaatje in de bewolking. Het ziet er prachtig uit.

*bericht bewerkt door Skieur op 28 jan 2019 10:09

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Waar gisteren de zon zich zo nu en dan even liet zien was het volgens mij heerlijk genieten in de 30cm verse sneeuw!?
Hier een foto van skifan

null

Meer foto’s zijn te vinden op het album:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/

En het lijkt erop dat de zon vandaag zich van een betere kant laat zien het ziet er fantastisch uit!

null

Hoe gaat het tot nu toe @Hulst na 2 dagen?, vandaag zal wel genieten worden!
Toch merk ik op de webcams op dat mijn vermoedens over de laatste week van januari klopt en dat het stuk drukker is dan afgelopen weken?

@Freerider. Afgelopen 2 dagen nog wel wat eenvoudige pistes kunnen skien. Nu zodanige terugslag dat zelfs pijnstillers nauwelijks helpen. Slechte nacht, ademhalen doet zelfs pijn, hopeloos kijken vanuit appartement naar een blauwe lucht en prachtige pistes. Vrees dat het einde verhaal is voor de rest van de week. Wel even advies @DrPhil opvolgen en ibuprofen halen. Kan ik wellicht wandelend met de dames nog wat van het gebied genieten. Forceren heeft geen zin.

Hen48

O wat jammer om te lezen @hulst. Sterkte!

Als aanvulling. Het is hier erg druk .Gisterochtend kon je nog niet hogerop vanwege lawinegevaar. Ook gisteren was het goed weer met nog een beetje sneeuwval. Verder windstil wat natuurlijk ook belangrijk is.

Hen48

aiii dat is wel heel erg balen en vervelend, vanuit hier op de webcams kijken en niet kunnen boarden is minder maar daar zijn, de blauwe lucht en verse sneeuw zien en niet kunnen skiën dat is helemaal zuur :(
Sterkte ermee hopelijk vind je nog wat plezier tijdens je vakantie om je te vermaken en wellicht dat de pijn nog wat minder word zodat je nog enigszins een gokje kunt wagen op je skies?

Het beroerste vind ik feitelijk dat ik al enkele maanden geleden een afspraak had gemaakt met mede forum lid @Skieur om een middagje te skien in Val Thorens. We hadden, gezien de weersomstandigheden, deze perfecte dag gepland en ik heb dat vanmorgen moeten afmelden.
Hopelijk komt het er in de toekomst nog eens van.

Hen48

Ik ga er van uit dat we zeker nog een keer samen zullen skiën @Hulst

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Vandaag met Iboprofen, paracetamol en warmtepleister mee op “lift/wandeltocht” naar Courchevel v.v. Prachtige dag, ontzettend druk en heerlijke pistes (te zien vanuit diverse liften). Toestand biedt niet veel hoop voor volgende dagen.

Hen48

Ohw @Hulst toch, wat een pech. 😕

Bla, bla, bla.

@Hulst

f**k de buurjongens.👿😈
Probeer er toch een leuk verlof van te maken.💉💊

Born to run. B.S.

Wat jammer om te lezen, @hulst. Hoop dat je toch geniet.

Sneu voor je. Idd hoop dat je toch kan genieten.

Kost inmiddels €300,-- eigen risico en een ongeveer zelfde bedrag aan “verloren” skipas. Maar in overvliegende helikopters en diverse bananen zijn ergere slachtoffers te betreuren. Of de dames nu blij waren met mijn gezelschap vandaag, valt te betwijfelen. Ze genieten toch meer wanneer ze zelf de terrassen kunnen uitkiezen. Tenslotte @DrPhil, ook Ibuprofen heeft zijn beperkingen. Komt dat omdat ik vrijwel nooit pijnstillers gebruik, nooit heb gerookt c.q. alcohol gebruik? @dan58. Die buurtjongens krijgen nog weleens bezoek.

Hen48

Oh balen ! Hopelijk kan je nog een beetje genieten van je vakantie …

Rot voor je @Hulst!
Beterschap! 💐

Winter is coming

Dat weet ik niet, @hulst. Ik rook ook niet en ik drink ook zelden alcohol. Ik vermoed dat je kneuzingen te erg zijn. Als ik lees dat zelfs ademen pijn deed, dan helpt ibu ook niet meer. Zijn vervelende dingen, kneuzingen. Je kunt beter iets breken. Toen ik afgelopen maart mijn ribben had gebroken, had ik daar eigenlijk weinig last van. Ik kon er haast ook op liggen. Maar de kneuzing in mijn rug was een ramp. Daar hielp ook nauwelijks een pijnstiller tegen. Dat leek wel een soort verkramping.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 jan 2019 19:43

Plaats een reactie