Les 3 Vallees vandaag (winter 2018/19)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@DrPhil. Dan weet ik nu dat de pijn normaal is en die is waarschijnlijk versterkt omdat ik de eerste 2 dagen toch ben gaan skiën. Zo lang je bezig bent merkje weinig, de klap komt daarna. Dank.

Hen48

@ Skifan. Ik hoop dat je dit leest. Wat een schitterende foto’s heb je vandaag weer gemaakt!!

@Annie-s. Ik heb ze nog niet gezien, maar Trois Vallees was vandaag door de vele sneeuwval en de grote drukte op de vele pistes die ik vanuit een aantal liften heb gezien een, wat mij betreft, niet eerder vertoond plaatje. Door de lage temperaturen en een prachtige blauwe lucht werd dat nog versterkt.

Hen48

@Hulst, ff naar de dokters post om echte pijnstillers en spierverslappers te halen? Met dit soort pijn krijg je uiteindelijk ook last van andere spieren omdat die gaan compenseren. Daar ben je lang mee bezig.

Met de juiste middelen kun je je normaal bewegen en goed slapen. Onderschat dat niet!

@SPAM. Ga het nog even een nachtje proberen en zonodig je advies volgen. Ik had van thuis ook al Traumeel S mee. Dat was volgens de gezondheidswinkel een erg goed middel. Ik heb dat 2 dagen onderweg naar hier intensief gebruikt, maar had toen niet de indruk dat het veel bijdroeg. Het vreemde is dat de rugpijn ook steeds hoger komt te zitten. Inmiddels ter hoogte van de onderzijde van mijn rechter schouderblad. Het straalt ook erg uit naar dat gebied tot onder mijn oksel. Maar goed nu wordt het wel echt een medisch spreekuur.

Hen48

Homeopathische middelen werken anders en paracetamol nauwelijks, ibuprofen wel maar is slecht voor je maag. Als je niet sterker wil pak dan 2 paracetamol en 1 ibuprofen 400 en dat versterkt elkaar. Slaap je beter op en geeft ontspanning van de spieren. Als die combi niet voldoende werkt moet je echt ff naar de dokter voor andere middelen. In Frankrijk is zelfs ibuprofen op recept. Bij de apotheek ga je daar dus niks effectievers krijgen. De betere pijnstilling geeft diclofenac. In NL ook te koop als Voltaren K. Dat is 12,5 mg. Op recept krijg je al snel 60 mg voorgeschreven dus bij Voltaren kun je prima wat meer nemen.

@SPAM Ik heb vanmorgen Ibuprofen gekregen bij de apotheek in Les Menuires. De dame wilde me nog wel wat “super homeopathische middelen” aansmeren, maar dat heb ik niet gedaan. Maagbeschermingsmiddel Omeprazol heb ik ook. Dank voor het advies.

Hen48

+1 voor het advies van @spam 👍. Zorgen dat je goed slaapt, helpt echt enorm.

Is redelijk gelukt. Nogmaals dank.

Hen48

Gisteren was een geweldig mooie dag met weer heerlijke verse sneeuw en de foto’s van Skifan liegen er dan ook niet om…JALOERS! :)
Maar tevens heb ik het ook heel erg te doen met je @Hulst ik ziet liever hier in NL en niet kunnen boarden dan in jouw situatie zitten…:(
Likken aan de verboden appel maar niet kunnen eten is killing!

Hier 1 foto de rest is weer te vinden in het album van Skifan:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215770288759142…

null

weer voor vandaag zal stuk minder zonniger zijn zo te zien:

null

*bericht bewerkt door Freerider op 30 jan 2019 08:20

@Freerider. Het heeft hier weer heel de nacht gesneeuwd en dat zal een groot deel van de ochtend het geval zijn. Heb gelukkig dankzij de adviezen redelijk geslapen. De pistes zijn perfect, maar helaas niet voor mij. Ik denk dat ik afgelopen zondag en maandag met name bij het overgangsgedeelte tussen Roc 1 en Roc 2 de zaak geforceerd heb. Voor snowboarders is dat deel, zoals je weet, een crime. In feite moet je een paar 100 m. lopen.
Ook voor skiërs is het verstandiger eerst een stuk te lopen, maar in feite is het een automatisme, vanuit de lift Roc1, te gaan steken. Als je dan al gekneusde ribben hebt is dat natuurlijk vragen om problemen. Mijn dilemma is dus met pijnstillers, zodra het zicht op de piste goed is, nog wat pistes doen, of proberen met mijn verzekering die ik hier heb, een deel van de kosten van mijn skipas terug te krijgen. Ik zal dat natuurlijk zelf moeten beslissen. De pistes hebben nog nooit zo goed gelegen, al is het prepareren momenteel “dweilen mrt de kraan open”

Hen48

@DrPhil. Kan het misschien terugzoeken, maar heb je vorig jaar na je “malheur” nog geskied, of is dat in dergelijke omstandigheden een domme vraag.

Hen48

Nee, geen domme vraag want ik dacht in eerste instantie dat het ook alleen gekneusd was. Ik heb nog doorgeskied tot de lunch, maar het ging eigenlijk niet. Dus toen ben ik naar de dokter gegaan, foto gemaakt. Twee ribben gebroken. Het gekke was dat ik daar verder weinig last van had. De echte last (met name van de kneuzing in mijn rug) kwam eigenlijk pas een paar dagen later. Dat was in maart 2018. Half september 2017 heb ik een paar ribben gekneusd met een val van mijn mtb. Toen ben ik begin november wel gaan skiën, met diclofenac. Daf werkte toen heel goed.
Edit: toen heb ik ibu gebruikt, met diclo achter de hand. Maar toen was ik natuurlijk al grotendeels hersteld. Hoewel het met kneuzingen zo is dat ze maar niet minder te lijken te worden en dan ineens zijn ze weg.

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 jan 2019 11:53

@DrPhil. Ik kijk of het nog verantwoord is om morgen nog wat te skiën. Ben net op de pistes geweest bij Croisette en nu de zon inmiddels schijnt moet ik mezelf erg inhouden. Ik denk dat ik er in elk geval voor moet zorgen dat ik de stokken niet gebruik om te steken. Een kwestie van de goede pistes nemen en die zijn hier nu eenmaal eindeloos. Dat ik dan weer een terugslag krijg lijkt vanzelfsprekend. Vrijdag wordt sowieso een lastige dag, dan kan ik ook weer wat bijkomen.

Hen48

Ik hoop van ganser harte dat het gaat!

Een kort filmpje van de aankomst van La Bee:
https://www.facebook.com/rocdepeclet/videos/407720906639966/…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

@Skieur. Leuk, maar niet goed voor mijn rug.

Hen48

Cool! En de ski’s, waar blijven die?

Cool! En de ski’s, waar blijven die?

DrPhil op 30 jan 2019 19:16

Worden er bij aangehangen … wat ik op een filmpje zag …

Volg mij op Twitter @SkieurVT

les menuires hotel all inn skiworld 800 euro ,vanaf 13/04 een risico of niet, skipas volledig gebied

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 30 jan 2019 20:35

les menuires hotel all inn skiworld 800 euro vanaf 13/04 een risico of niet skipas volledig gebied

Pieter230976 op 30 jan 2019 20:25

Punten, komma’s en vraagtekens? Die doen wonderen om duidelijk te maken wat je bedoelt. 😉

Wij skiën altijd in april en hebben altijd een pas voor het hele gebied. Les Menuires is groot genoeg. Bedoel je dat de verbindingen tussen de gebieden gesloten zijn? Alleen bij slecht weer of harde wind. Ik zou een pas nemen voor het hele gebied vooral ook om naar VT te skiën in die periode.

Wij skiën altijd in april en hebben altijd een pas voor het hele gebied. Les Menuires is groot genoeg. Bedoel je dat de verbindingen tussen de gebieden gesloten zijn? Alleen bij slecht weer of harde wind. Ik zou een pas nemen voor het hele gebied vooral ook om naar VT te skiën in die periode.

Annie-s op 30 jan 2019 20:39

normaal ga ik altijd naar val tho met nieuwjaar , zou graag nog gaan skien en zag deze actie , hotel op de piste , waarschijnlijk wel mooi weer en pap sneeuw

Dat valt wel mee in april in VT. Soms is het veels te warm en bv vorig jaar lag de temperatuur best nog wel laag en hebben we maar 2 dagen echt heel warm gehad en de rest van de week nog super goede sneeuw gehad. Vorige week nog bijna bevroren handen en voeten gehad en dat is ook niet fijn.

TPH Cime de Caron gesloten voor de rest van deze winter.

Persbericht:
Communiqué de presse diffusé il y a une demi-heure environ :

TÉLÉPHÉRIQUE DE CARON

❗Communiqué de l’office de tourisme et de la SETAM❗

Nous avons eu en janvier des pluies verglaçantes en cours d’exploitation, phénomène météorologique inédit à Val Thorens depuis l’ouverture de la station en décembre 1971. La glace formée sur les câbles par le vent a déplacé les chariots des cabines de leur axe de roulement, entraînant un frottement sur toute la longueur des câbles. Ce frottement a endommagé la couche supérieure des porteurs. Dans ces conditions, la SETAM et le STRMTG (organisme de tutelle de l’état), ont pris la décision de ne pas continuer l’exploitation de la Cime Caron. Le téléphérique restera fermé cet hiver.

Les 4 câbles porteurs de 55 tonnes chacun seront changés cet été. Par ailleurs, des modifications substantielles seront apportées au téléphérique afin de s’adapter à cette nouvelle donne climatique, et ainsi éviter que ce type d’incident puisse se reproduire.

Pour cette saison, le service des pistes continuera à sécuriser (PIDA) le secteur de la Cime Caron. La piste Cime sera damée et devient un itinéraire de ski de randonnée à la montée. Cet itinéraire sera soumis aux différentes conditions météorologiques : merci de ne pas vous y aventurer avant d’avoir consulter les prévisions du service des pistes. De même la piste du col de l’Audzin sera préparée pour les skieurs à la descente, créant ainsi un circuit sur ce secteur.

A partir du 4 février et jusqu’à la fin de la saison le Funitel de Péclet sera ouvert du lundi au vendredi jusqu’à 18h30 pour les skieurs titulaires d’un forfait Val Thorens en cours de validité. Les pistes bleue Tête ronde et rouge Christine seront ouvertes aux skieurs. Les retours station seront assurés par les tapis Castor et Pollux

Merci de votre compréhension

bon ski

Jeetje dat is ook niet mis, maar fijn dat ze veiligheid boven alles plaatsen!
Vandaag zo te zien weer de zon, zal lastig worden om die skies te laten liggen zo denk ik @Hulst :(

Vandaag zat ik in de Masse 1 gondel en er zat een pisteur van Les Menuires bij. Hij vertelde dat de Cime Caron de rest van het seizoen niet meer gaat werken. Er is een probleem met de kabel en dat kan niet tussentijds gerepareerd worden…

Dit schreef Skimo

Verstandig. Wel zonde, want van de top terug naar Val Thorens is echt een prachtig stuk… <3

Heerlijke dag in de Méribel en Courchevel vallei (tot rond 14.30 uur de zon begon te verdwijnen). 2 pistes gedaan die ik nog nooit eerder had gedaan. De ‘Villages’ piste was vandaag opengegaan. Vanaf de top van de Tougnette (2437 m) tot helemaal naar het laagst skibare punt (via een officiële piste) van Les 3 Vallees, namelijk Les Allues op 1100 meter. Het is weliswaar een rode piste, maar het is meer een ‘thuiskompiste’. Af en toe heel smal en soms ook bijprikken. Maar wel mooi slingerend door de bossen en langs chaletjes en schuurtjes.

Later ook nog de ‘Grand Couloir’ aan de Courchevel kant gedaan. Steil en pittig met zoveel losse sneeuw!

Een groter contrast in Les 3 Vallees is bijna niet mogelijk.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/1d8f782188f5fb123c5b3630...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/7ffb66611892dd9469d8c78c...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/d3f3c89581e2386d095d7dae...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/9ba49eaf21e1db6ff5a5f2f2...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/d9e3a60b032db050ade35e3b...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/bf59b126f044f85e373272d2...

Plaats een reactie