eten & drinken prijzen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Dit lijkt wel het topic waar alle mensen die geld niet interesseert reageren ;)

Je kan het zo gek maken als je zelf wil. Als jij in je appartement kookt en sochtends een stokbroodje eet hoeft het allemaal niet zo duur te zijn als iedereen hier doet.

La folie douce 5 eurotjes voor een biertje!!

Maar wel genoeg vermaak/entertainment om je heen!

Sinds vorig jaar is Carrefour Montagne in Val Thorens. In deze supermarkt zijn de prijzen relatief laag. Eigenlijk vergelijkbaar met wat je elders in Frankrijk betaald.

Wij nemen geen levensmiddelen mee maar kopen ze bij Carrefour Montagne.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Carrefour ken ik België dat is redelijk normaal qua prijs. maar als een cola 5 euro kost kan ik het helaas niet vergelijken met Oostenrijk. klopt dat vakantie geld kost maar er zijn ook mensen die heel hard moeten sparen hiervoor. en hoewel ik erg benieuwd ben naar VT denk ik toch dat je in oostenrijk meer kwaliteit (ook qua woonruimte) voor je geld krijgt.

maar ik ga in januari en zal daarna mijn persoonlijke conclusies trekken…

-skipas rond de €250 (beetje afhankelijk welke week)
-lunch op de piste prijzig (pizza rond de €15,-)
-biertje bij folie douce €5,- wel bijna een halve liter(groot terras met dj,mc saxofonist ,mooi einde middag feest!)
-avondeten(uit eten) verschillend kan best schappelijk als je even zoekt
-biertje s avonds verschillend …in de kleinere kroegjes valt het wel wat mee vanaf €3,- ,clubs is duurder
dit is dus buiten de deur…

Carrefour ken ik België dat is redelijk normaal qua prijs. maar als een cola 5 euro kost kan ik het helaas niet vergelijken met Oostenrijk. klopt dat vakantie geld kost maar er zijn ook mensen die heel hard moeten sparen hiervoor. en hoewel ik erg benieuwd ben naar VT denk ik toch dat je in oostenrijk meer kwaliteit (ook qua woonruimte) voor je geld krijgt. maar ik ga in januari en zal daarna mijn persoonlijke conclusies trekken…

maud op 30 nov. 2011 19:26

Vorig jaar in solden ook 4 of 5 euro voor een cola of een biertje. Ik denk dat de drankprijzen niet zo veel verschillen maar dat de verschillen meer in het eten zitten.

Bij mes en vork was 0,5 liter bier 9 Euro, heb het er maar bij eentje gelaten.

Van mij mag de plaatselijke bevolking ook verdienen aan het toerisme.

fred op 15 mrt. 2011 17:28

Dan moet je vooral alles daar gaan kopen bij de supermarkt, dat is ook gewoon een keten. Geef dan in ieder geval je geld uit bij een lokale delicatessen-winkel.

Overigens vond ik Val Thorens wel meevallen qua prijzen en beschikbaarheid. Tuurlijk is het duur in vergelijking met de prijzen in Nederland, maar het is ook niet zo dat je opeens honderden euro’s meer kwijt bent voor een weekje boodschappen doen.

9euro voor een biertje en 15euro voor pizza, nee bedankt.

In Oostenrijk heb je je biertje voor 2euro en een schnitzel met friet voor 12euro.

Ga jij maar naar oostenrijk indd RR…:P

9euro voor een biertje en 15euro voor pizza, nee bedankt.

RR op 1 dec. 2011 17:39

Ik heb nergens in Val Thorens een biertje voor 9 euro gezien

En of je nou 15 euro of 12 euro betaald voor je eten, zoveel verschil is dat nou ook weer niet

Een halve liter bij de folie douce is 5 euro… vind ik niet erg duur…

Savonds in restaurantjes eten kun je prima voor 20/30 euro per persoon. Is dus ook niet heel duur.

Supermarkt in de bergen zal iets duurder zijn, maar dit zal geen 50 euro verschil zijn op een week boodschappen.

Van mij mag de plaatselijke bevolking ook verdienen aan het toerisme.

fred op 15 mrt. 2011 17:28

Dan moet je vooral alles daar gaan kopen bij de supermarkt, dat is ook gewoon een keten. Geef dan in ieder geval je geld uit bij een lokale delicatessen-winkel.
Overigens vond ik Val Thorens wel meevallen qua prijzen en beschikbaarheid. Tuurlijk is het duur in vergelijking met de prijzen in Nederland, maar het is ook niet zo dat je opeens honderden euro’s meer kwijt bent voor een weekje boodschappen doen.

Blijstra op 1 dec. 2011 08:19

Het is niet omdat je bij een supermarkt inkopen doet, alle winst puur naar de supermarkt keten gaat, de meeste supermarkten zijn zelfstandig en bestellen hun goederen bij een keten waardoor ze dan ook de naam van deze keten mogen gebruiken.

Ieder voor zich zelf toch??

Als wij ruimte hebben om wat boodschappen mee te nemen zullen wij dat zeker niet na laten!

Terug naar de vraag: hoeveel je mee moet nemen hangt uiteraard van de plannen af, maar voor wat betreft eten en drinken zijn de prijzen wat mij betreft normaal, tenminste rekening houdend met de iets duurdere levensmiddelen zoals overal boven op de berg. Belgische wafels gunstig geprijsd, uit eten heel goed te doen, terrasjes gebruikelijke prijzen van Franse toeristengebieden. Parijs en de Cote d’Azur is duurder. Avond- en nachtvertier heb ik (behalve de restaurants) geen idee van.
Kom bijna twintig jaar in L3V, heb VT wel zien veranderen, dat openluchtfeest vanaf half vier op de Plein Sudpiste (Folie Douce) is ook pas iets van de laatse jaren. Ik geef de voorkeur aan de ligstoelen in het centrum.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Ben nu 2x VT geweest, straks weer. Prijzen… Gewoon goed kijken, verleden jaar warstein bierflesje happyhour €3,- aan de opstappiste.
Verders altijd Hollandse koffie mee en ochtend ontbijt meenemen. S’avonds heb ik zelden zin om te koken. Anders wel pasta maaltijden,. Uit eten… Dat kan van €20 t/m zo hoe het smaakt wilt en buikje vult. Vind het wel meevallen VTgewoon goed kijken.

Wat een gezeur om een paar centen!! Ga iedere avond lekker uitgebreid dineren en verbras je geld. Als jij het doet dan zorgt het duo Rutte/Samsom er wel voor.

voor het woordje doet had "niet" moeten staan

Ieder zijn eigen budget wat die aan de wintersport uit wilt geven. Je kan besparen door niet uit eten te gaan, maar wat af te halen. Hoef je nog steeds niet te koken en eet je elke dag wat anders.

Maar kosten zijn als volgt:

  • Boodschappen voor zelf koken is bijna net zo duur als afhaalmaaltijd.
  • Pizza, hamburgermenu, doner of halve kip met friet zijn max € 10,-
  • Pizza/pasta op de piste € 15,-
  • Uit eten €30,-
  • Halve liter bier € 6,-

Zelf neem ik vanuit NL alleen wat kaas en worst mee, omdat ik dan zeker weet dat het goed is. Verder scheelt alles maar een fractie van wat het hier kost. Maar dat komt omdat het naar boven gebracht moet worden.

110% snow addicted

Helemaal met je eens Sander!

Hahaha je kan wel zien dat Fred geen universitaire achtergrond bezit. Als je niet weet wat subjectief is, reageer er dan ook niet op ;) je zegt zelf dat goede voorzieningen niet subjectief zijn? Je spreekt jezelf nu wel heel erg tegen. Want het woordje goed is in alle opzichten subjectief. Wat verstaat men namelijk onder goed? Dat is voor de één heel anders dan voor de ander. Dat ligt veel genuanceerder. Daarnaast, waarom zou iemand die niet zoveel geld heeft, niet op skivakantie mogen? Jij zegt als je zuinig wilt zijn, blijf dan thuis. Heb je wel eens verder gekeken dan series (het NOS journaal bijvoorbeeld?), dan zie je dat niet iedereen in de wereld het breed heeft. Hou je mondje de volgende keer dus lekker thuis en reageer dan niet op een topic als deze, waarin iemand gewoon wat informatie vraagt en niet wacht op commentaar zoals dit.

Kim op 30 mrt. 2011 13:25

die niet zo blij

Plaats een reactie