Nieuwe Dantercepies

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

bij deze foto kan je duidelijk de hijskranen zien en dat er rechts een nieuwe piste komt en wat mij verontstelde was dat er een midden station kwam kortom ze zijn goed bezig

null

Tja, ik zie ze niet zo duidelijk, die hijskranen :-)

http://www.dantercepies.it/

Dal en bergstation worden vervangen en wat verplaatst.
10 pers. gondels van Leitner.
Afgelopen zomer/najaar (2012) zijn ze al begonnen met het bergstation aangezien een groot deel afgelopen winter al stond.

Komt geen middenstation.
En als je de groene strook rechts is al jaren een piste.

haha niet bepaalt een hele goede foto

volgens de site zal er eerst geen midden station komen maar omdat er iets was gebeurt ik weet niet precies wat moest er moet spoet vergadert worden en komt hij nu wel

null

Zuid-Tirol Journal - Bericht van 2013/05/09 (09:00 uur)

Lokale / Chronicle

Nieuwe route voor Dantercepies trein naar modderstroom

De route van de kabelbaan Dantercepies Selva moet worden herschikt: De Mure van vorige week heeft gemaakt van de recente verbouwing plannen onmogelijk. Een commissie van deskundigen heeft nu een alternatieve route trace (citaat): Na de modderstroom, zou de kabelbaan hebben slechts zeer kostbaar, met steunen en extra kabels kunnen worden gebouwd zoals gepland - is geen garantie voor honderd procent en zelfs dan de veiligheid zou zijn . Geologen, burgerbescherming deskundigen, community managers en vertegenwoordigers van de Dantercepies AG hebben daarom nu gesproken over een route die maakt gebruik van een tussenstation een vouw en vermijdt dus de aardverschuiving gebied. In detail, deze route moet nog worden ontwikkeld en de milieu-impact moet nog worden opgehelderd. Werk aan de kabelbaan staan ​​zo lang stil - of de kabelbaan echt kan gaan in werking aan het begin van het winterseizoen, die op dit moment niet veilig lijkt.

null

Door de landslide die is geweest is het originele traject te instabiel om te bouwen.
Er is nu voor een optie gekomen met een middelstation ter hoogte van het panorama restaurant.
Volgens berichten is er op politiek niveau (zowel lokaal als regionaal) toestemming om alles te bouwen en zal het voor de seizoenstart klaar zijn.

Voor afbeelding bouw en landslide:
http://www.funivie.org/cantieri/thumbnails.php?album=319…

hebben jullie nog wat goede foto,s van de dantercepies

Interessant! Namelijk (weer) hotel geboekt onderaan deze gondel! Heerlijk om aan eind van de dag nog keer of 5 naar boven te gaan om de heerlijke zwarte (of rode) naar beneden te knallen! (toen nog met de oude gondel uiteraard).

Maar de nieuwe route begrijp ik niet helemaal. Een middenstation ter hoogte van het panorama restaurant? Blijven de bestaande pistes dan nog wel behouden?

Edit, als ik het goed begrijp maakt de nieuwe route een omweg, eerst een omweg naar rechts, om vervolgens een stuk naar links af te wijken om op de oude plek terug te komen… Van de oorspronkelijke reclame dat je in 8 minuten boven zou staan blijft op die manier waarschijnlijk niet veel over, en gaat het juist langer duren dan met de oude lift.

Let it snow!

Na de grondverschuiving hebben ze het traject flink moeten aanpassen om überhaupt tegen komende winter een lift daar te hebben die de Sella Ronda mogelijk maakt. Niet veel keus voor het skigebied denk ik.

Snap ik, beter een lift dan geen lift natuurlijk :). Vind het uberhaupt knap dat ze zo snel konden schakelen, betekend nogal wat… Alleen al logistiek, maar qua materiaal… Ik kan me herinneren dat in Les Arcs en La Plagne de verbinding een seizoen dichtbleef omdat er niet snel genoeg een nieuwe staalkabel gemaakt kon worden.

Let it snow!

De aardverschuiving heeft het bovenste gedeelte van de zwarte afdeling zwaar aangetast.
Zal mij niets verbazen als deze piste dicht blijft deze winter, aangezien ook de Kunstsneeuw infra een aardige opdonder heeft gehad.

null

nog een link voor die de bouw willen volgen

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=833…

May the ski force be with you !!

uiteindelijk id er alleen maar moderniesering gekomen en dus gaat het niet sbeller dat vind ik wel zonden

Hoe lang een ritje gaat duren is nog maar af te wachten, de wachttijd om in de gondel te stappen is in ieder geval korter geworden

ja dat wel en stuk luxer pus dus ook ja 10 prs per gondel

Hoe lang een ritje gaat duren is nog maar af te wachten, de wachttijd om in de gondel te stappen is in ieder geval korter geworden

Sander13 op 7 sep. 2013 14:43

Goh, in de periode dat’k daar zit is er hoe dan ook al niet veel wachttijd (zeg maar geen).
In het hoofdseizoen vind’k dat te veel liftgezelschappen de balans laten doorslagen naar korte wachttijden, snelle liften en te veel volk op de piste. Geef mij dan maar een beetje langere wachttijd, tragere liften en minder volk op de piste (kwestie van ook overdag eens wat te kunnen doorskiën).

De Dantercepies was inderdaad al geen hele drukke lift (in Maart althans). Al zat ik er meestal alleen voor 9:00 en na 16:00 in, niet echt de spitstijden natuurlijk :)…

Zou super zonde zijn als die zwarte piste inderdaad verdwenen is; dat was echt dé rag piste :). Al was de zwarte bovenlangs eigenlijk constant gesloten vanwege lawine gevaar waarschijnlijk (onderlangs kon nog wel).

P.s. De oude karretjes stonden vorig jaar in de verkoop; helaas geen prijs vermeld. Mijn vrouw zag het echter al niet zitten als eettafel, dus ik heb maar geen navraag gedaan.

Let it snow!

Hmm… het zal mij niet verbazen dat voor de kenners van het gebied dit een reden kan zijn Wolkenstein een jaartje links te laten liggen.

Zie niet direct waarom.
Er is meer te doen dan alleen de Sellaronda

Er is zeker meer te doen! Was er afgelopen jaar voor de 5de keer en vindt het een heerlijk gebied.

Als de dantercepies niet op tijd klaar is wordt het wel oppassen voor de mensen die vanuit alta badia komen dat ze op de passo gardena niet de verkeerde afslag nemen!

Hmm dat zou zeker slecht zijn; ik begrijp uit het bericht (via Google Translate) dat de lift wel op tijd af zal zijn maar dat het gebied te onveilig is geworden om de pistes open te laten gaan?

Ik heb Selva inmiddels al geboekt; maar voor mij zeker een reden om iets anders te boeken. Je verliest een hoop flexibiliteit; en de kant dat de Sella Ronda wel open is vind ik persoonlijk minder spannend. Vooral omdat er veel rechte stukken tussen zitten waar soms geprikt moet worden.

Ben benieuwd hoe definitief e.a. is.

Let it snow!

Heb even contact opgenomen met de plaatselijke VVV
Dit is hun antwoord

I inform you that the cable car of Danterceppies was closed this summer 2013, because of new constructions. But the opening of the cable car is at the beginning of this winter season 2013/2014. The works are going well and so there should be no problems for the opening.

Dus gewoon heerlijk gaan genieten in Selva op de Danterceppies-:)

claudia2, da,s super wij gaan minimaal 2maal linksom vanuit Ortisei.

Ik verwacht niet van de plaatselijke VVV dat ze nu al melden dat er problemen zijn. Die willen natuurlijk niet dat er toeristen wegblijven. Ze zullen echt niet het achterste van hun tong laten zien, ook al weten ze beter.

In dat geval laat ik ze de mail zien en eis een gedeelte van mijn skipas terug.

Plaats een reactie